Recension – Horizon Zero Dawn

Medlem
Skrivet av Dunder:

Du tar en diskussion out of context och försöker applicera det som skrivs i någon slags universal diskussion. Diskussionen handlade inte om att konsol är universalt bättre än PC. I den diskussionen tycker jag PC är ljusår bättre.

Sluta hetsa upp dig så fruktansvärt och gå tillbaks och läs om från början.

EDIT: Sen verkar det som att du aldrig använt en PC om du tror att det är lika få steg att komma igång som för en konsol. Du måste haft någon magisk dator utan drivrutiner, utan operativsystem och utan problem med något av dessa.

EDIT 2: 2008? Har du sovit under en sten i 8 år då?

Tar den som du skriver den. Kanske se över det du skriver isåfall. Iom att jag citerat dina egna inlägg i förra inlägget jag gjorde (inte alla ord såklart). Men hur som, du har fortfarande inte kommit med nått svar på dom frågor jag ställt. Gör det först, innan du går vidare med annat. lite så det brukar funka (om man inte är politiker, eller helt enkelt inte kan komma med svaren och måste skjuta det åt sidan).

Om du köper en dator har du redan allt det installerat (om du inte ska bygga allt själv, men då har du redan vetskapen från start). Numera sköts uppdateringar mer eller mindre automatiskt. Vare sig det är för ditt OS eller för t.ex. ditt grafikkort. Man behöver trycka 'ok'. Precis som det är på konsoler när uppdateringar kommer.
Nej, har aldrig haft några problem med nått bygge jag haft faktiskt. Skulle jag få nått kan jag nog googla mig till det rätt enkelt. Får se om det sker.
Senaste datorn jag fick hem, kopplade jag in alla kablar, startade upp, och drog hem Steam/Discord/Chrome, sen var jag klar.

Trodde att folk växt förbi det faktiskt, men tyvärr så är vissa fortfarande extremt efter. Hänger väl kanske på ställen där sånt inte skrivs. Läser aldrig kommentarer på YT eller på Twitch. Kanske finns där.

Redaktör

Sååååå... någon som tycker något om SPELET Horizon Zero Dawn?


signatur
Medlem

Tjusigt!

Medlem

Spelat några timmar nu. Än så länge är det här ett spel som är långt över mina förväntningar. Kan varmt rekommendera att spela på iaf en svårighetsgrad över normal för att göra striderna roligare.
På normal, som jag först testade, så var det lite väl lätt vilket tog bort mkt av det roliga.
Påminner en del om Rise Of The Tomb Raider i styrning osv men nog snäppet mjukare eller hur jag ska säga.

nej tillbaka till spelet nu. Det här är ett grymt roligt spel so far och tjusigt värre. oj oj.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Det här och The Last of Us är två spel jag saknar till PC.

Och RDR också då, hoppas 2:an kommer till PC.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Dunder:

Kommer det bara till PS4? Hade ju gjort sig så mycket bättre på PC.

Jo då, Guerrilla Games ägs av Sony och då faller det sig naturligt att det är en PS4-exklusiv historia (och det ser fantastiskt ut, även på PS4). Trist förstås för alla dom som spelar på andra format.

Ser det bra ut även utan HDR?

Det är väl något de flesta inte har, tänker jag.

Även om er diskussion om PC vs. Konsoll varit underhållande tänkte jag svara på din första fråga. Det ser helt fantastiskt ut utan HDR. Jag har inte spelat speciellt mycket eftersom jag köpte det idag, men är helt tagen av upplevelsen. Trodde faktiskt inte att man kunde kräma ur så mycket ur en vanlig PS4 utan att bilduppdateringen hackar.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

edit. efter internethaveri och biobesök.

Trevlig läsning som har med spelet att göra... NOT.
Varför lägga upp en recension på ett spel 2017-02-20 som släpps över en vecka senare, då fokus här i tråden ligger på helt andra saker än spelet?
Lite svårt att gilla/ogilla ett spel före 1 mars då det släpps då, eller...?

Har nu sett 20h gameplay än så länge(borde vara minst 50-70% av story'n) på, jag gillar de som inte rushar igenom saker:
https://www.twitch.tv/lowco2525/videos/all
och det verkar flyta på hur bra som helst på en vanlig PS4, och det enda jag kan störa mig på är att allting har en nyans av röd ton i alla färger. Det är väl det jag kan anmärka på annars verkar det här spelet vara årets hittills bästa spel och snyggt även utan HDR.

Hade jag bara gillat att spela själv så hade jag troligtvis behövt lägga ut över 15000:- på detta då det behövs en 4k teve(exempelvis Samsung UE49KS7005) för att njuta av HDR(...FZ gör ju faktiskt reklam för HDR och för det kostar det mer än en billig dator), sen en PS4 Pro och spelet. Men jag nöjer mig med att se på twitch och vanliga ps4, där är man inte ensam iaf.

Från en annan streamer som spelade detta 2 ggr och med HDR, jag förstår varför Jessie gillar det visuella när man ser tidigare inlägg om Time-Lapse: World in Motion
https://www.instagram.com/p/BQutzfohMPd/?taken-by=geekngamerg...

Medlem
Skrivet av Hajfena:

edit. efter internethaveri och biobesök.

Trevlig läsning som har med spelet att göra... NOT.
Varför lägga upp en recension på ett spel 2017-02-20 som släpps över en vecka senare, då fokus här i tråden ligger på helt andra saker än spelet?
Lite svårt att gilla/ogilla ett spel före 1 mars då det släpps då, eller...?

Har nu sett 20h gameplay än så länge(borde vara minst 50-70% av story'n) på, jag gillar de som inte rushar igenom saker:
https://www.twitch.tv/lowco2525/videos/all
och det verkar flyta på hur bra som helst på en vanlig PS4, och det enda jag kan störa mig på är att allting har en nyans av röd ton i alla färger. Det är väl det jag kan anmärka på annars verkar det här spelet vara årets hittills bästa spel och snyggt även utan HDR.

Hade jag bara gillat att spela själv så hade jag troligtvis behövt lägga ut över 15000:- på detta då det behövs en 4k teve(exempelvis Samsung UE49KS7005) för att njuta av HDR(...FZ gör ju faktiskt reklam för HDR och för det kostar det mer än en billig dator), sen en PS4 Pro och spelet. Men jag nöjer mig med att se på twitch och vanliga ps4, där är man inte ensam iaf.

Från en annan streamer som spelade detta 2 ggr och med HDR, jag förstår varför Jessie gillar det visuella när man ser tidigare inlägg om Time-Lapse: World in Motion
https://www.instagram.com/p/BQutzfohMPd/?taken-by=geekngamerg...

Gravgräver, men menar du på allvar att du har kollat på när andra spelar igenom nästan hela spelet, samt sätter ett betyg/omdöme baserat på det?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Gravgräver, men menar du på allvar att du har kollat på när andra spelar igenom nästan hela spelet, samt sätter ett betyg/omdöme baserat på det?

Är det så konstigt, betygsätter du filmer andra gjort?
Jag har ingen konsol, och sen gillade jag storyn direkt som presenterades i HZD, sen har jag inte tålamodet att spela ett singelspel hela vägen själv.
Det är ju bara att titta på hur populär twitch är, jag är inte ensam.
Eller hur många visningar många singelplayer spel har på youtube
https://www.youtube.com/results?search_query=horizon+zero+daw...

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sååååå... någon som tycker något om SPELET Horizon Zero Dawn?

Börjar köra det på PC nu och kan säga att det är riktigt bra, särskilt om man är en (ny)gammal Tomb Raider spelare. 😁

Medlem

Man kanske skulle ge sig på denna skönhet? Testade för några år sen, men tröttna efter ett tag. Men nu när man är instängd, kanske det är läge?

Medlem

Har just spelat (rushat) igenom det på story mode och blev inte särskilt förtjust i det. Snyggt men hatade alla j*a klättring och hoppandes hit och dit. Varenda uppdrag var nedlusat med sådant. Störde mig något oerhört på det. Men visst, det är ett snyggt spel.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skriv svar