Enemy Territory: Quake Wars

Robot
Enemy Territory: Quake Wars

Att konvertera ett spel är ingen barnlek, det - om inget annat- framstår med all önskvärd tydlighet efter att ha spenderat en hel del tid med Nerve Softwares svaga tolkning av förra årets välgjorda lagshooter Enemy Territory: Quake Wars.

#splash-damage, #nerve-software, #wolfenstein-enemy-territory, #battlefield-bad-company


Medlem
Recension - Enemy Territory: Quake Wars

Spelet var inte bra på PC så det är inte överraskande att det inte är bra på konsol, testade demo och det var kändes endast som en massa springande mellan objects.

Men när kommer BFBC recension?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Spelet var grymt på PC folk gav det bara inte en chans.

Medlem

Jag körde både beta och demot och jag störde mig alltid nå rejält på att ljudet var så dåligt som det faktiskt var... Då tänker jag främst på vapenljuden. Det låter som om man skjuter i otakt.

Sen näe.. Det passade inte mig Jag som längtade så extremt efter det!

Medlem

Spelet var totalt värdelöst på PC så varför göra en konsolversion? Vi som spelade föregångaren Wolfenstein: Enemy territory blev alla väldigt besvikna att de förstörde hela serien med Qräk wars.

Inaktiv
Skrivet av LeeWander:

Spelet var grymt på PC folk gav det bara inte en chans.

så sant

Inaktiv
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Jag körde både beta och demot och jag störde mig alltid nå rejält på att ljudet var så dåligt som det faktiskt var... Då tänker jag främst på vapenljuden. Det låter som om man skjuter i otakt.

Sen näe.. Det passade inte mig Jag som längtade så extremt efter det!

öhh ok själva liret e ju liiiiite bättre än skit demo/beta .....

suck

Medlem

Ge os BF:CB recensionen i stället..

Medlem

eller hur, varför dröjer bad company recensionen så länge?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Dem som provade demot i början till pc och höll på spy borde prova 2.0 demot eller plocka upp retail billigt. Riktigt mycket bättre och bästa shootern ute nu enligt mig.

Medlem

Vissa spel SKA bara inte portas...

Inaktiv
Skrivet av v1ctory:

eller hur, varför dröjer bad company recensionen så länge?

Man kanske måste spela ut spelet först några gånger och kunna känna spelet.

Det tar ett tag innan det kommer nån recension Men ha tålamod.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av v1ctory:

eller hur, varför dröjer bad company recensionen så länge?

Man kanske måste spela ut spelet först några gånger och kunna känna spelet.

Det tar ett tag innan det kommer nån recension Men ha tålamod.

Tar inte lång tid att spela ut ett spel nuförtiden...

Medlem

Jag har hunnit igenom det 2 gånger och då har jag inte ens spelat mycket :p..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Quake Wars för konsol är ju gammalt ju! Turk och JD (som blev utbytt mot Carla) satt ju och spelade det på 360 för länge sedan ju! xP

Allvarligt så kan jag inte förstå hur de lyckades sabba det här spelet när det kom till pc så mycket som de gjorde. Efter att ha spelat Wolfenstein ET en hel del såg jag verkligen fram emot detta, men ooooh vad det inte höll upp till förväntningarna.

dmn
Medlem

Shooters hör hemma på PC!

URK
Medlem

som jag ser det så finns det 2 typer av folk här inne de som som dömer spelet efter den värdelösa betan eller de som har spelat spelet och lärt sig hur man spelar.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Xbox 360=BF: Bad Company
PC=ET: Quake Wars

Låt det vara så..


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

varför ska ni på fz envisas med att visa betyget i början på recensionen? hur man än vrider och vänder på det så påverkar det texten i recensionen som är det viktigaste...

Medlem

Köpte spelet (till PC bör nämnas) för någon vecka seda.
Tycker det är riktigt kul, men efter att ha fått "börja om" med allt man lyckats låsa upp ett tiotal gånger så börjar man tröttna.
Varför de inte gjort som Battlefield spelet där man låser upp saker, och sen får behålla dem till nästa gång man vill spela är obegripligt. Känns som att casual-spelare straffas onödigt (är ju bara elite spelare som hinner låsa upp allt, eller nästan allt) till den klass de spelar.
För övrigt är det kanske typ endast 34 dedikerade servrar, och knappt ett tiotal brukar vara fulla, så det är då inget populärt spel på nätet heller

Medlem

Det var väll fan Halo dom spelade?! Turk och carla?

Edit: Jag gillade Etqw till pc

Medlem

ET:QW var riktigt skoj på PC då man spelade PCWer å sådant, men det dog ut efter typ 1-2månader. var alltid samma klaner som spelade diverse tävlingar etc, Riktigt synd att det blev som det blev.

men har sj testat Demot på mitt ps3, Konsol versionen är klart sämre än PC (Men PC versionen är själv inte så bra)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Jag skaffade BF:BC till ps3 för ett tag sen och nyligen testade jag ps3 versionen av det här spelet (inte testat pc versionen). spelade i två minuter.... det var ju helt enkelt ljusår från BF:BC. spelade visserligen väldigt kort tid, men kunde inte hitta en enda sak som ens var i närheten av att vara bättre i quake wars.... om folk säger att pc versionen är bättre så kan det knappt vara samma spel, för det här spelet är inte ens värt att köpa på rea...

Inaktiv

ET:QW var riktiktg tummen upp till pc men ps3 och xbox veritionen sög om man jämn för med pc

Medlem
Medlem

Äntligen, PCG kan ju dra. Dom tyckte spelet var bättre än BF2. Go FZ.

Edit. Det var ju iför sig till PC dom testa men ändå :\


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

PS3 versionen var den värsta porten jag har spelat till PS3. Och jag som gnällde över Splinter Cell Double Agent.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

mosoloa1 det är mycket bättre till PC. Har det själv till 360 och det är ingen höjdare


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Äntligen, PCG kan ju dra. Dom tyckte spelet var bättre än BF2. Go FZ.

Edit. Det var ju iför sig till PC dom testa men ändå :\

Kanske beror på att det är bättre?
ETQW är guld, trist att folk inte förstår det. Eller trist... vad säger jag... Bra att slippa alla BF o CS kids, för det va urtråkigt att spela i början med folk som inte förstod spelet. Att se ett lag kämpa tillsammans mot sitt gemensamma mål är helt underbart.

Medlem

Var kasst på pc är kasst på konsol.....BF <3

12
Skriv svar