Battlefield 3:s förbokarvapen till alla

Robot
Battlefield 3:s förbokarvapen till alla

Physical Warfare Pack släpps till alla senare under året.

#nyhetstips, #dice


Medlem
Battlefield 3:s förbokarvapen till alla

bra skit

dzl
Medlem

Det är bra. Alla spel där man kan köpa övertag går bort!

Medlem

varför kallar folk detta för "övertag" det är ju inte direkt något stort, knappast att det kan märkas på något sätt, det är mer en psykologisk övertag isåfall.

Medlem

Undrar vad expansionen Back to Karkand kommer att kosta?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Undrar vad expansionen Back to Karkand kommer att kosta?

Back to Karkand är väl ingen expansion va? Det är väl bara en karta? Eller har jag fel?

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av Tybalt:

Undrar vad expansionen Back to Karkand kommer att kosta?

Back to Karkand är väl ingen expansion va? Det är väl bara en karta? Eller har jag fel?

Det är flera kartor

Medlem

Hur kan folk säga att det inte är ett övertag?

Du har saker i din arsenal som dina motståndare INTE har, jag stör mig mest på det med flashsupressor till snipers. Jag snipar själv 80% av tiden, att ha en sån till förfogande gör det definitivt till ett övertag.

Medlem

Back to Karkand innehåller ju 4 banor plus vapen och fordon från BF2. Så det blir väl som en DLC likt BC2 Vietnam, runt 100-150kr.

Och det är väl bra att alla får tillgång till PWP vid något tillfälle. Synd bara att folk kommer vara rank 20 och redan ha låst upp saker som är betydligt bättre på alla sätt att det bara blir överflöd och vapen man kommer irriteras över om man är en achievement freak som vill ha typ platinum i allt.
Gillar visserligen shotgun men slugs kommer säkert vara det man kör runt med om de inte tillåter en att gå runt med 2 typer av ammo så man bättre kan välja efter situation.

Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Hur kan folk säga att det inte är ett övertag?

Du har saker i din arsenal som dina motståndare INTE har, jag stör mig mest på det med flashsupressor till snipers. Jag snipar själv 80% av tiden, att ha en sån till förfogande gör det definitivt till ett övertag.

Övertag eller inte, det är själva principen iallafall jag stör mig på.

Medlem
Skrivet av Zane86:
Skrivet av Tybalt:

Undrar vad expansionen Back to Karkand kommer att kosta?

Back to Karkand är väl ingen expansion va? Det är väl bara en karta? Eller har jag fel?

Det är en expansion som kommer senare, samma team som utvecklade BFBC2 Vietnam som gör den...
Från BF3:s blogg:

Citat:

"Back to Karkand is a massive, themed expansion pack available a period of time after the base game, developed by a separate team here at DICE -- the same team that brought you Battlefield: Bad Company 2 Vietnam. If you played Battlefield: Bad Company 2 Vietnam, you have a pretty good idea about the scope and ambition of our expansion packs. This is so much more than just four remixed maps."

Medlem
Medlem

Så att förboka ger ingenting alltså. Värdelöst.


signatur
Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Hur kan folk säga att det inte är ett övertag?

Du har saker i din arsenal som dina motståndare INTE har, jag stör mig mest på det med flashsupressor till snipers. Jag snipar själv 80% av tiden, att ha en sån till förfogande gör det definitivt till ett övertag.

Camper!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av cammo:

Så att förboka ger ingenting alltså. Värdelöst.

Jo, du får back to karkand gratis plus att du får phys. War. Pack-vapnen upplåsta direkt om man bokar spelet på rätt ställe.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Back to Karkand innehåller ju 4 banor plus vapen och fordon från BF2. Så det blir väl som en DLC likt BC2 Vietnam, runt 100-150kr.

Och det är väl bra att alla får tillgång till PWP vid något tillfälle. Synd bara att folk kommer vara rank 20 och redan ha låst upp saker som är betydligt bättre på alla sätt att det bara blir överflöd och vapen man kommer irriteras över om man är en achievement freak som vill ha typ platinum i allt.

Om vapnen är lika balanserade som i bc2 kommer man nog inte störas så mycket av att få dem upplåsta senare. Personligen ansåg jag alla vapnen i bc2 vara väldans balanserade, förutom startvapnen som jag ansåg vara rätt kassa XD

Medlem

Själv kommer jag undvika PWP erbjudandet just för att jag njuter utav att börja från scratch och verkligen känna att jag har förtjänat alla vapen och prylar jag låser upp Är tråkigt att börja med en massa extra prylar, typ som i Dragon Age där man kunde få en massa galet bra armor direkt från början som dlc. Förstör bara spel.

Ish
Medlem
Skrivet av Ischim0n:

Hur kan folk säga att det inte är ett övertag?

Du har saker i din arsenal som dina motståndare INTE har, jag stör mig mest på det med flashsupressor till snipers. Jag snipar själv 80% av tiden, att ha en sån till förfogande gör det definitivt till ett övertag.

I princip alla moderna vapen har flamdämpare.. Vet inte om Dice har missat det, eller ifall de menar en mer effektiv variant.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Så ja, nu kan alla sluta grina.


signatur

Meep!

Medlem

signatur

Imperator

Medlem

Bra att dem släpper det till alla!

Medlem

Varför gav de inte bara några tuffa skins i förbokningserbjudande istället? Inget som hindrar dem från att sätta dem på vapnen och det påverkar inte spelet... Ibland tycker jag spelutvecklare gör det onödigt svårt för sig själva.


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Ingen big deal...
Lyckas man döda någon som bär på ett "Physical Warfare Pack"-vapen så är det ju bara att plocka upp det och använda själv om man är så avundsjuk och så kanske man inser att oavsett vilket vapen man bär på så innebär inte det automatisk vinst i spelets hetta.

Medlem

märkligt att de delar upp spelarbasen direkt iom att många inte köper samlarutgåvan...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Fan, dice ä inte dumma, istället för att folk gnäller över att de släpper ett spel som inte är "klart" och som man måste köpa dlc till. Så gör man såhär istället å vips så gnäller 80% om att saker och ting är orättvisa ända tills dice "böjer" sej och proklamerar att alla(!) kan köpa till saker till spelet som borde varit där från början, hurra!!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

bra nu kanske alla whiners är tysta..

Den hade spelat 0 roll enligt mig vapnen var säkert balancerad som en annan unlock... i din lista av vapen.

Medlem

Fantastisk marknadsföring.

Först läcker man att man ska ha butiks-exklusivt material sedan när det blir storm och man får otrolig uppmärksamhet så ändrar man sig...

All publicitet är bra publicitet... Och som vanligt går alla på det. Oavsett om det gäller Talibaner som spelbar faktion i MoH som man ändrar innan release så får man uppmärksamhet, eller att man kan skjuta civila i MW2 så skapas det uppmärksamhet.

Sen gör man en pudel och allt är bra, men man får mycket uppmärksamhet som inte går att köpa för pengar. Och då är reklambudgeten för BF3 på 200 miljoner.

Medlem

Skönt att höra. Har inga problem med att vissa får det tillängligt lite tidigare än andra, om de förhandsbokat det. Att det blir gratis senare kompenserar för det hela. Behöver alltså inte avboka min förhandsbokning(av limited edition).

Medlem
Skrivet av Tybalt:

märkligt att de delar upp spelarbasen direkt iom att många inte köper samlarutgåvan...

Nej, Back to Karkand finns inte på DVDn och kommer inte att släppas förrän (antagligen) någon/några månader efter launch.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Fan, dice ä inte dumma, istället för att folk gnäller över att de släpper ett spel som inte är "klart" och som man måste köpa dlc till. Så gör man såhär istället å vips så gnäller 80% om att saker och ting är orättvisa ända tills dice "böjer" sej och proklamerar att alla(!) kan köpa till saker till spelet som borde varit där från början, hurra!!

Detta påminner ju lite om när MoH (har jag för mig annars var det MW 2) skulle släppas, tror inte det är Dice utan EA som ligger bakom. Och visst är det en smart strategi för att få gratis PR för spelet och att få folks uppmärksamhet riktade från andra saker som man kanske inte vill att de ska märka.

12
Skriv svar