Kontroversiella Hatred kommer inte säljas via GOG

Robot
Kontroversiella Hatred kommer inte säljas via GOG
Medlem
Kontroversiella Hatred kommer inte säljas via GOG

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Medlem

Tramsigt, jag tror det är ett kul spel. Ser fram emot det!

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

så då är jag inte en gamer då?

ont, tycker att det var helt rätt av valve att ta tillbaka spelet till steam...antingen moderera man allt eller inget
har noll intresse av spelet , men folk som vill spela det ska kunna köpa det(om det är lagligt i respektives land).

generelt sett så finns det väl mer skit på steam än gog, men det var bara en generalisering.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

Medlem
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

Medlem

Hoppas spelmekaniken är bra, spelet verkar rätt kul.

Medlem
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

Nu gick det ju dig helt förbi att jag använda samma teknik som personen jag citerade för att visa en poäng. Fast det krävs ju lite tanke för att fatta det så klart... Ledsen att jag trodde att alla var kapabla till det.

Klart att de har rätt att skapa spelet.
Precis som GOG har rätt att säga att de inte vill sälja det.
Kul att se att en del företag har moral. Personligen tänker jag bojkotta Steam helt om de går vidare och säljer skiten.

Medlem
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

AKA personer som ser fram emot att sitta och runka till denna våldsorgie? Var det dem som var viktiga? Eller var den "viktiga poängen" att vilket skit som helst ska få släppas?

Tänk på att alla kanske inte delar din subjektiva åsikt kring det.

Hursomhelst, bra ställningstagande av GOG iallafall.

Medlem

Tycker att spelet ser oerhört smaklöst ut. Följdaktligen innebär det för min del att GOG faktiskt har smak för vad de säljer och jag tycker det är bra att de väljer att inte sälja produkten.

Medlem

Spelet i sig intresserar mig inte. Inte än i alla fall, men det kan ändras efter release. Tycker dock att det är tragiskt att företag har skrämts upp så pass mycket av PK-maffians korståg där allt som står emot deras åsikter ska lynchas för barnens skull.

Jag lovar er att inom loppet av en månad så har nån psykopat, som med största sannolikhet inte fått vård fast den bett om det, gått ut och dödat folk på gatan, och i utredningen så kommer de att finna Hatred installerat på datorn. Och detta kommer PK-maffian så klart att använda som argument i debatter.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Spelet i sig intresserar mig inte. Inte än i alla fall, men det kan ändras efter release. Tycker dock att det är tragiskt att företag har skrämts upp så pass mycket av PK-maffians korståg där allt som står emot deras åsikter ska lynchas för barnens skull.

Jag lovar er att inom loppet av en månad så har nån psykopat, som med största sannolikhet inte fått vård fast den bett om det, gått ut och dödat folk på gatan, och i utredningen så kommer de att finna Hatred installerat på datorn. Och detta kommer PK-maffian så klart att använda som argument i debatter.

Vilka är dessa PK-maffian som du pratar om?

För mig låter du som en sådan där konspirationsteoretiker som tror på chemtrails och rymdödlor...
"De vill stoppa allt" buhuuuuu...

Medlem

detta spelet kommer bli jävligt skoj, trams tanter gå och göm er.

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

Nu gick det ju dig helt förbi att jag använda samma teknik som personen jag citerade för att visa en poäng. Fast det krävs ju lite tanke för att fatta det så klart... Ledsen att jag trodde att alla var kapabla till det.

Klart att de har rätt att skapa spelet.
Precis som GOG har rätt att säga att de inte vill sälja det.
Kul att se att en del företag har moral. Personligen tänker jag bojkotta Steam helt om de går vidare och säljer skiten.

Ledsen för att jag inte fattat grejen med citatsystemet, kommenterar inte ofta på FZ. Ingen anledning att kasta skit på mig dock, vill bara föra en diskussion.

Menar att det är viktigt att kontroversiell konst som detta kan existera utan att distrubitörer ska göra sitt yttersta för att det inte ska kunna se dagsljus. Givetvis har de rätten att låta bli att sälja det på sin sida, men enligt mig så är ingen konst för kontroversiell för att finnas och det är absolut inte återförsäljarnas plikt att bojkotta spelet för att det inte går i linje med deras egna åsikter.

Tycker att marknadsbehovet ska avgöra vilka spel som ska säljas, och eftersom att det uppenbarligen finns ett stort intresse för spelet så tycker jag att distrubitörer bör sälja det även fast det inte går i linje med deras åsikter. Det är inte deras uppgift att agera moralpolis, det är konsumenternas.

Med det sagt så vill jag även säga att jag inte ser fram emot det ett dugg.

Medlem

Jag tror det är så enkelt som att GOG har tittat på spelet och tänkt:
"Vilka idioter. Varför skulle vi sälja något så sjukt smaklöst och galet som detta?"

Men alla ni PK-maffia konspirationsteoretiker kan ju frossa vidare i era paranoida föreställningar om att det finns någon typ av "hemlig PK-maffia" som styr och ställer... Kan det vara samma personer som är med Illuminati kanske?!

Medlem
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

Nu gick det ju dig helt förbi att jag använda samma teknik som personen jag citerade för att visa en poäng. Fast det krävs ju lite tanke för att fatta det så klart... Ledsen att jag trodde att alla var kapabla till det.

Klart att de har rätt att skapa spelet.
Precis som GOG har rätt att säga att de inte vill sälja det.
Kul att se att en del företag har moral. Personligen tänker jag bojkotta Steam helt om de går vidare och säljer skiten.

Ledsen för att jag inte fattat grejen med citatsystemet, kommenterar inte ofta på FZ. Ingen anledning att kasta skit på mig dock, vill bara föra en diskussion.

Menar att det är viktigt att kontroversiell konst som detta kan existera utan att distrubitörer ska göra sitt yttersta för att det inte ska kunna se dagsljus. Givetvis har de rätten att låta bli att sälja det på sin sida, men enligt mig så är ingen konst för kontroversiell för att finnas och det är absolut inte återförsäljarnas plikt att bojkotta spelet för att det inte går i linje med deras egna åsikter.

Tycker att marknadsbehovet ska avgöra vilka spel som ska säljas, och eftersom att det uppenbarligen finns ett stort intresse för spelet så tycker jag att det borde få säljas.

Med det sagt så vill jag även säga att jag inte ser fram emot det ett dugg.

Ok, jag tar tillbaka påhoppet och ber om ursäkt för det

Alla är fri att skapa vilken konst som helst.
Men som sagt - företag är också helt fria att säga "Nej, vi vill inte ha med detta att göra".
Alla företag som säljer andras produkter säger Nej hela tiden till olika personer av olika anledningar och ingen sitter och gråter över det.
Men när ett företag säger nej till att sälje en makaber och smaklös "konstprodukt" då jävlar ska det gnällas och klagas som bara fan
Sjukt löjligt.

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Dawidovich:
Skrivet av Senjinone:

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

AKA personer som inte delar din subjektiva åsikt kring spel, alternativt personer som tycker att spelets rätt att distruberas och existera bevisar en viktig poäng.

Nu gick det ju dig helt förbi att jag använda samma teknik som personen jag citerade för att visa en poäng. Fast det krävs ju lite tanke för att fatta det så klart... Ledsen att jag trodde att alla var kapabla till det.

Klart att de har rätt att skapa spelet.
Precis som GOG har rätt att säga att de inte vill sälja det.
Kul att se att en del företag har moral. Personligen tänker jag bojkotta Steam helt om de går vidare och säljer skiten.

Ledsen för att jag inte fattat grejen med citatsystemet, kommenterar inte ofta på FZ. Ingen anledning att kasta skit på mig dock, vill bara föra en diskussion.

Menar att det är viktigt att kontroversiell konst som detta kan existera utan att distrubitörer ska göra sitt yttersta för att det inte ska kunna se dagsljus. Givetvis har de rätten att låta bli att sälja det på sin sida, men enligt mig så är ingen konst för kontroversiell för att finnas och det är absolut inte återförsäljarnas plikt att bojkotta spelet för att det inte går i linje med deras egna åsikter.

Tycker att marknadsbehovet ska avgöra vilka spel som ska säljas, och eftersom att det uppenbarligen finns ett stort intresse för spelet så tycker jag att det borde få säljas.

Med det sagt så vill jag även säga att jag inte ser fram emot det ett dugg.

Ok, jag tar tillbaka påhoppet och ber om ursäkt för det

Alla är fri att skapa vilken konst som helst.
Men som sagt - företag är också helt fria att säga "Nej, vi vill inte ha med detta att göra".
Alla företag som säljer andras produkter säger Nej hela tiden till olika personer av olika anledningar och ingen sitter och gråter över det.
Men när ett företag säger nej till att sälje en makaber och smaklös "konstprodukt" då jävlar ska det gnällas och klagas som bara fan
Sjukt löjligt.

Självklart har företagen den rätten. Kärnan av mitt argument centrerar mest kring att jag inte tycker att det är deras plikt, utan konsumenternas. Det är ett stort hinder för en ny utvecklare som uppenbarligen har en produkt som många är intresserade utav.

Det som stör mig mest kring denna kontrovers är dock folk som tycker att spelet bör förbjudas på grund av sin sjuka premiss. Fast dem verkar vara en högljudd minoritet.

Medlem

GOG gör väl som dom själva vill men tur att Valve släpper det. Ni som gnäller på osmakligt: har ni läst böcker? Har ni sett på film? Där snackar vi att det finns endel sjuka grejer som detta inte verkar ens vara i närheten av.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Dawidovich:

...
Menar att det är viktigt att kontroversiell konst som detta kan existera utan att distrubitörer ska göra sitt yttersta för att det inte ska kunna se dagsljus. Givetvis har de rätten att låta bli att sälja det på sin sida, men enligt mig så är ingen konst för kontroversiell för att finnas och det är absolut inte återförsäljarnas plikt att bojkotta spelet för att det inte går i linje med deras egna åsikter.

Tycker att marknadsbehovet ska avgöra vilka spel som ska säljas, och eftersom att det uppenbarligen finns ett stort intresse för spelet så tycker jag att distrubitörer bör sälja det även fast det inte går i linje med deras åsikter. Det är inte deras uppgift att agera moralpolis, det är konsumenternas.

Med det sagt så vill jag även säga att jag inte ser fram emot det ett dugg.

Diskussion i all ära, men vart får du "konst" ifrån? Själv vet jag inte ens vart man applicerar begreppet "spel" på det här. "Digital massmordssimulator" känns som en närmare beskrivning än spel/konst.

Medlem

Tack för att det finns någon form av mognad i form utav Ender å dylika på sidan, det behövs lite motvikt.

Inaktiv

Som vanligt när Steam tar bort det så blir det rabalder, men när GOG inte accepterar det, så rycker folk på axlarna eller tycker att det är bra. Visserligen så har de en försäljare nu och skadan är inte lika stor nu som då men tycker ändå att det är lite små lustigt.

BRA G.O.G.

säg vad ni vill om detta spel. Spelet är skit som inte borde ha
skapats.


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Dawidovich:

...
Menar att det är viktigt att kontroversiell konst som detta kan existera utan att distrubitörer ska göra sitt yttersta för att det inte ska kunna se dagsljus. Givetvis har de rätten att låta bli att sälja det på sin sida, men enligt mig så är ingen konst för kontroversiell för att finnas och det är absolut inte återförsäljarnas plikt att bojkotta spelet för att det inte går i linje med deras egna åsikter.

Tycker att marknadsbehovet ska avgöra vilka spel som ska säljas, och eftersom att det uppenbarligen finns ett stort intresse för spelet så tycker jag att distrubitörer bör sälja det även fast det inte går i linje med deras åsikter. Det är inte deras uppgift att agera moralpolis, det är konsumenternas.

Med det sagt så vill jag även säga att jag inte ser fram emot det ett dugg.

Diskussion i all ära, men vart får du "konst" ifrån? Själv vet jag inte ens vart man applicerar begreppet "spel" på det här. "Digital massmordssimulator" känns som en närmare beskrivning än spel/konst.

Konst är självklart subjektivt. Vad som ser ut som skit för några är konst för andra. Jag har alltid sett spel som en konstform, och definerar därför alla spel som konst (med undantag från plagiat). Precis som jag kallar en enligt mig ful tavla för konst, kommer jag kalla spel jag inte tycker om för konst.

Tycker ärligt talat att Hatreds art-style ser ganska läcker (om något entonig) ut.

Inaktiv

Tycker om smaklösa saker, saker i bra smak är tråkigt. Detta kommer bli grymt.
Bra gjort av Steam att de kommer sälja spelet.

Medlem
Skrivet av Ender:

...var den "viktiga poängen" att vilket skit som helst ska få släppas

Japp. Är inte frihet fantastiskt?

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Synd att det finns en liten skara perversa typer som gillar idén att sådana här spel ska finnas.

dvs tragiska personer.

Enbart pga åsikter som din kommer jag köpa spelet, i hopp om att det säljer bra och de gör fler.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag ogillar verkligen shockvalue-spel, de brukar vara ännu sämre än filmlicensspel. Tycker inte man bör helt censurera något utan väldigt bra anledning, men samtidigt är det verkligen inte ett spel för mig.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Jag har spelat spel sen 1989, det är min största hobby och något av det bästa i mitt liv. Jag är för social rättvisa. Varför är inte du det? Vad har du emot rättvisa, eller tanken på att spelvärlden ska kunna ha plats för alla?

Jag menar inte att alla spel ska vara till för alla, det jag gillar är antagligen inte det du gillar och tvärtom, men det ska kunna finnas en bredd där alla ska kunna hitta något som de uppskattar. Och i dagsläget är det inte så. Den stora majoriteten av spel är till för unga vita män som spelar karaktärer som är unga vita män. Alla som älskar spel men som inte är unga vita män har rätt att fråga "men vi då? varför gör ni inget för oss?"

Det är inte extremism. Det är att uppmärksamma att någonting är fel.

Inaktiv

Breivik simulator

Medlem
Skrivet av palmtree:
Skrivet av Stelefan:

Tragiskt. Gissar på att de är rädda för allt hat från icke-gamers, dvs SJW's.

Synd att en sån liten skara extremister har ett sånt stort inflytande.

Jag har spelat spel sen 1989, det är min största hobby och något av det bästa i mitt liv. Jag är för social rättvisa. Varför är inte du det? Vad har du emot rättvisa, eller tanken på att spelvärlden ska kunna ha plats för alla?

Jag menar inte att alla spel ska vara till för alla, det jag gillar är antagligen inte det du gillar och tvärtom, men det ska kunna finnas en bredd där alla ska kunna hitta något som de uppskattar. Och i dagsläget är det inte så. Den stora majoriteten av spel är till för unga vita män som spelar karaktärer som är unga vita män. Alla som älskar spel men som inte är unga vita män har rätt att fråga "men vi då? varför gör ni inget för oss?"

Det är inte extremism. Det är att uppmärksamma att någonting är fel.

Du påstår alltså att jag som vit man inte kan identifiera mig med en svart karaktär i spel eller film? Låter som ett väldigt knepigt resonemang..

Skriv svar