Wii-arsenalen utökad
Nu har jag sammanlagt fyra spel till [[Wii]] - #Wii Sports, #Sonic and the Secret Rings, #WarioWare: Smooth Moves och såklat #The Legend of Zelda: Twilght Princess. Det sistnämnda är mitt första äventyr med [[Link]] sedan [[Snes]]-tiden på 90-talet, har precis tagit mig igenom upplärningen och ska kliva in i mitt första tempel.
Sonic har jag inte haft någon nära relation till tidigare, man var ju antingen en #Nintendo- eller #Sega-kille som liten palt. Någon gammal japan sitter säkert och muttrar över att deras främsta karaktär nu springer runt på konkurrentens plattform. Har inte hunnit lira så mycket men det verkar vara en trevlig adrenalinkick.
WarioWare är ett kanonkul partyspel och stod i centrum när jag hade ett par polare över en fredagkväll. En komplett recension är på gång, kanske redan i helgen.
Härnäst ska jag nog fixa #Prince of Persia: Rival Swords. Jag hoppas att de moddat #Two Thrones mot #Sands of Time-hållet, alltså mer fokus på klättrande och akrobatik än strid och tidspress från något larvigt skuggmonster som i #Warrior Within.