Sitta här på slänten och spela lite polka(?)

Vila i frid
Sitta här på slänten och spela lite polka(?)

Inte för att dendär rubriken har nått med det jag skriver att göra. En ny dag har skådats, med dunkla löften om ett nytt Diablo-lir. Spännande? Mjo. Hade det varit någon annan utvecklare än #Blizzard så hade jag varit mycket skeptisk. All de rör blir till guld är det sagt, och det må stämma. Men... Diablo-seriens största namn; Bill Roper, Eric och Max Schaefer samt David Brevik är borta från Blizzard North. Detta leder till att vi nog aldrig kommer att få uppleva ett spel som Diablo 2 igen...

1. Blizzard saknar nu dessa personers känsla och finess. Diablo 3 kommer säkerligen bli ett bra spel, men jag tvivlar på att det kommer kännas "Diablo" om ni förstår mig.

2. Flagship studios... Ja, vad ska jag säga? Är groteskt besviken på vad jag sett, läst och hört om Hellgate:London. Vem vet, det kanske blir jättebra, men i mina ögon verkar det vara skit.

<br>
På tal om det finns det några spelutvecklare som du/ni verkligen litar på längre? Jag var tokig i Warren Spector och Ion Storm (Deus Ex) till de bokstavligt talat sålde sin själ till Microsoft och Xbox. Deus Ex 2: Invisible War ville de göra till ett mer öppet för alla-spel. Slutprodukten hatades av alla fans, och det var inte många fjortisar som köpte det iaf. Blev så till slut att de genom att strunta i fansen bet handen som föder dem.

Senare läste jag en artikel där någon på Gamespy hade intervjuat Warren Spector och de pratade lite om ett av mina favoritspel - KOTOR. Herr Spector var självdistant nog att anklaga KOTOR för att det var för lätt att välja mellan ont och gott, han tyckte att de hade gjort det för mainstream. Suck.

Jag har dock stora förhoppningar för hur Bioshock kommer att bli, samt #Biowares nya lir. Mmm, Bioware, bästa spelutvecklarna enligt min åsikt, men det får bli en annan blogg.

Bilder på Bioshock
Filmer från Bioshock

#blogg


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

1
Skriv svar