Medlem
Woho!

Är egentligen inte så mycket "Woho!" men lite iaf.

Dwarf Fortress kom i ny version idag som ändrar world generatorn en hel del. Borta är alla blockiga saker och lite mera verkliga landmassor tar fort istället. Det viktigaste är dock att fler saker händer i historien i världarna och man kan kolla på detta i Legends delen av spelet. Mycket trevligt med Titaner som knallar runt och dödar små barn och samtidigt får massa folk som tillber dem som gudar... lustigt folk : )
Ny version med mycket nytt innebär ju också nya buggar som tex att när dvärgar somnar i dwarf mode så sover de... tills de dör av törst/svält vilket gör det ospelbart tills en ny version kommer då vilket borde vara imorgon när Toady fått sova lite.

Jaja... nog om DF.
Sista patchen till NWN1 har också släppts och den väger in på massiva 350mb eller nått sånt. Den hittas här eller i spelets update funktion. Om någon nu fortfarande spelar detta... jag gör det lite med några skolkamrater ibland fast nu är det 2an som gäller. Gillar verkligen inte kameran i 2an... blä.

Annars har jag börjat läsa igenom lite kompendier och sådant från skolan vilket jag antagligen borde ha gjort när jag fick dem men så är det ju naturligtvis inte. Läsa + rita och öva sig är det som gäller atm. Börjar med en sak så får man gå frammåt sakta... gäller att öva in en sak ordentligt innan man tar nästa, precis som med matteböckerna som man höll på att bli galen på under grundskolan : )

#blogg


signatur

osv.

1
Skriv svar