Grafik är inte allt?

Medlem
Grafik är inte allt?

Så man kikar på Crytek, man kikar på Fable 2, Elveon, Motorstorm osv osv. Jag erkänner mig själv som en genuin grafiknörd (med undermålig budget) Jag älskar när spel är vackra och jag vill alltid kunna spela spel på högsta allt med max ultra effekter. Jag köpte en ny dator för ett år sedan, då kunde jag göra allt det, allt kunde se så vackert ut som det absolut kunde. Nu kan jag inte det längre, Varenda spel jag har införskafat sedan början på 2007 har krävt mer än vad min dator orkar med.. så jag måste spela på torftiga 1024x768 med vissa spel eller jag måste sätta alla inställningar till medium.
Detta är ytterst tråkigt, och inte har jag råd att haka på nu med next-gen hypen, direct-x10.

Jag kan inte låta bli att fråga mig varför all denna grafik är så viktigt. Varför måste allt nytt vaar i realismens tecken? Perosnligen gillar jag skarpt World of Warcrafts typ av grafik (även om jag inte längre är så förtjust i spelet i sig). Jag undrar, varför inte göra fler äventyr/rollspel med den sortens grafik? Fördelen med sådan "tecknad" grafik är att det finns ingen risk att någonting känns utanför realismens tecken eftersom allt hör ihop med samma stil.

Kanske borde spelföretag (framför allt just för äventyr/rollspel) jobba mer åt att få smidiga spel som majoriteten kan spela så att det ser snyggt ut än att majoriteten måste spela allt på lägsta inställningarna så att det ser för jävligt ut för att ens kunna spela?

Eller kanske i sann kapitalist anda kanske vi helt enkelt bara borde skita i de fattiga och låta de rika njuta? ^^

#blogg


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

1
Skriv svar