IFPI trollar vidare

Medlem
IFPI trollar vidare

Läste på SWECLOCKERS att IFPI nu angriper webbhotell, ytterligare ett snedsteg i denna sista dödsrossling. Skivbolagen borde bryta ihop och gå vidare, se vad kunden vill ha och anpassa sig. Tyvärr finns det för mycket pengar i branschen vilket har resulterat i att folk tjänar oproportionellt mycket pengar. Långt ifrån alla gör det, men de som gör det sätter nu till alla desperata medel för att sitta kvar på miljonerna.

Satsa på att förändra försäljningen i stället för att angripa infrastrukturen. Att de sedan betraktar domen mot TPB som slutgiltig är lätt att förstå, med en jävig (?) domare som dömer till branschens fördel har de ju alla ess på hand, eller?

Problemet med CD skivor är att folk inte vill köpa dem, de är ett föråldrat medium till ett enormt överpris. Skulle skivorna kosta 50:- och 40:- av dessa gå till artisten så skulle i alla fall jag köpa mer skivor.

Är det självklart att man ska kunna försörja sig på konst, musik och idrott? Jag tycker inte det. För mig är musik och konst ett sätt att uttrycka något, en känsla, en tanke eller en idé. Primärt ser man till att man lever, sekundärt att man mår bra. Detta kan ske till exempel genom att måla tavlor eller komponera musik, eller för den delen idrotta.

Att detta har gjorts till en industri tycker jag inte om.

I grund och botten så bygger allt detta på patent och upphovsrätt och det är där förändringen måste komma. Patent och upphovsrätt stoppar och saktar ner utvecklingen. Jag hoppas att dessa områden kommer att ses över och att lagstiftningen görs om, detta tror jag kommer att bli mycket svårt då det än en gång finns mycket pengar med i leken. Mycket vill ha mer och aldrig dela med sig.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar