Köpe och köpe... - Del 2

Medlem
Köpe och köpe... - Del 2

Ja, nu vart det dags igen.
Denna gång känns det mer som några nödvändiga köp. Föregående månad köpte jag alla diverse onödiga saker som jag behövde om man ser bort från mobil och bil.
Nu är det däremot dags att pimpa upp sovrummet. Det är mycket som ska inhandlas och än sålänge har jag endast köpt färg till rummet.

Inköpslistan är följande:
Soffa
Svart soffbord
Hylla - svart liggandes, TVn ska stå på
TV & Hemmabio
Golv - ej valt än
Färg - vit

Om ni undrar hur jag ska kunna se på TV med så låg TV-bänk så är fallet inte så.
Rummet har en inbyggd långbänk i väggen som är relativt hög redan. På denna ska TV-bänken stå. Get it?

Det ser däremot ut som att jag får köpa några saker i taget.
Som sagt är färgen redan köpt och möblerna ska också köpas denna månad. Har jag lite tur så går farsan med på en deal att jag köper hans gamla 42" TV då han själv är sugen på att byta ut sin. Vill i och för sig ha en med full-HD vilket den TVn inte har men bilden är ändå riktigt bra och vad ska jag med full-HD till när jag ändå inte har blu-ray. Får se hur det blir med den saken.

Förresten - någon som vet om detta är något att ha?
Philips 42" LCD med Hemmabio
Något dyrt och jag lär få spara ett par månader innan jag har råd med det paketet isåfall. Kanske får köra på delbetalning?

Uppdateringar på hur det hela slutar kommer att ske. Kommer iallafall börja måla på torsdag då jag är ledig tors-fred.

Edit:
Om ni nu börjar undra "behöver han verkligen allt det där på en gång?" så förstår jag er men då måste ni också förstå att jag ej har någon egen TV just nu och att mina möbler är riktigt utdaterade. Golvet håller på att få sprickor och väggarna behöver verkligen få lite ny färg.

#blogg

1
Skriv svar