Blod, tuttar, zombies och hårdvara!

Blod, tuttar, zombies och hårdvara!

Sedär en rubbe som heter duga. Om ni inte läser nu så...

Tänkte egentligen mest nämna att dagen varit hektisk och en konstig blandning av suuuuuuug och kuuuuuul. Det förstnämnda var SJ - igen. Idag valde deras X2000-lokomotiv att inte vilja köra framåt mer. Det kunde bara backa. Därför blev det backen i och tebaks till Katrineholm, väntan på ett annat tåg, ståplats i en timme och tjugo minuter och sen direkt till EA. Där vankades det avsevärt mer roliga grejer. Zombies, kaffe, en halv baguette (jag kom sent och ville inte slafsa vid datorn) och litervis med blod. Nu har jag lirat kanske tre timmar L4D och det är fortfarande riktigt kul. Nåt vettigt versus-läge blev det inte idag (heller). Någon vettig recensionskod hinner det nog heller inte bli även om jag inte riktigt, riktigt gett upp än. Eftersom vi har en hoper trevliga och kunniga kamrater i England blir det nog en recce därifrån i december. Jag fick en inbjudan av Doug att komma till dem på Valve och recca L4D där, men då de ville ha ett omslag på köpet fick det bli ett vänligt tack men nej tack. Skillnaden mellan trevliga människor som Doug och vissa andra, är hur man lägger fram det. Därför "tack men nej tack" och inte "pfft, glöm det!".
Rockstar har nog bråda dagar (de också) för de vill inte svara på mail alls. Jag är i valet och kvalet men visst måste det vara roligare att läsa en fet och välgjord recce av Jim Rossignol, en pålitlig inventarie på PCG UK sedan Moses tid, i december än en fet och välgjord i januari, av Tomas Andersson? Vad tycker ni? I nio fall av tio använder vi artikel-, guide- och annat specialmaterial av britterna men gör våra egna recensioner. Ni vill ha det så och vi med. I de fall när man slitit röven av sig för att få in kod i tid men inte lyckas men de bleka, fryntliga och likaledes mysiga britterna lyckats, tja då får man väga. Vägning pågår. Min gissning: vi ger er reccer på båda dessa storspel i december. För att vi kan. Det bör väga över.

Sen skulle det fotas bärbara datorer en masse. Efter att ha åkt en station åt fel håll på den gröna linjen barkade det åt rätt håll, St Eriksplan, och en sexochenhalvminuterspromenad senare var man på jobbet. Två timmar senare åt jag den första varma lagade maten sen igår kväll; klockan fem var det, samtidigt som jag öppnade inkorgen för att finna 50 olästa mail sedan gårdagen.

Idag kommer Jakob hem från sin Vancouverresa också. Hur fna jag ska klämma in hans DoW2- och CoH-rapport plus 10-15 sidor i december vet jag inte, när plannen i princip är full och det säkert kommer några dyrmysiga annonser till. Det kan tyckas vara angenäma problem att ha mer mtrl än för lite, men jomlar, det är inte helt lätt alltså. I november och december är de mastiga 116 sidorna som bortblåsta. 132 någon?
Somliga av er säger "skippa de mindre kända spelen" men det är samtidigt lätt att tappa lite av den unika bredd vi har ingen av våra konkurrentern matchar på pc-sidan. Eller? De där 265 miljoner amerikanerna har inget på oss. Ett presidentval hit eller dit. Pröva att krympa Sveriges första recension av Lich King, GTA IV eller Left 4 Dead för att få med Emergency 4. Där snackar vi val. Pah!

En hög timmar senare har man skrivit in lite deadlines i plannen, snackat en hel del med Emil som testat fler av de 12 bärbara datorer vi kör i decembernumret, ätit makrillfilé i tomatsås med knäckebröd, druckit fyra koppar kaffe och nu bloggar man en skvätt. Om tuttar i Red Alert 3 och diskussionen som inte är någon diskussion men ändå alltid blir det, subjektivt kontra objektivt, vad som är relevant i en recension och sånt tjafs, det handlade det om på forumet i kväll. Been there, done that.

Lång stressig dag. Försöker gå hem en timme tidigare, runt halv tolv, tolvsnåret. I afton blir det jag och Tompa Andersson (eminent FZ-redaktör, PCG-skribent av rang och lägenhetsdelare som snarkar extraordinaire) som campar ihop. Nylund dyker la upp i morrn. Folk tycker det är märkligt när vi säger att vi tre delar på lägenheten som i kollegial folkmun kallas "garderoben". Äh, 13 kvadrat räcker alldeles utmärkt för tre.

Ovanstående levereras okorrat. Ni får stå ut med eventuellt knasiga kommateringar, typon och dylikt.
Mitt sedvanliga svammel, det får ni på köpet.

#blogg


signatur
1
Skriv svar