Allmän smörja

Inaktiv
Allmän smörja

Det är sommar...

Gubbar sitter och suger snus.
Gummor är ute i trädgården och leker trädgårdsmästare.
Ungarna är ute ock leker väldigt högljutt.
Och jag sitter inne och häpnar på Mass Effect trailerserna.

Man måste verkligen ifrågasätta sitt sätt att leva. Det är osäkra tider och det känns nästan som om jag egentligen hör hemma i Renessansen.

I tiden av liberalism och frihet sitter jag och längtar till upptäcktstiden. Varför?

Tänk bara på hur folk lever nu för tiden. Förr hade varje människa en garanti för ett ordenligt jobb. Idag har man tur om man har de egenskaper en arbetsgivare letar efter. Förr i tiden kunde man på sätt och vis lita på att ens husbonde tog hand om en medan nu är man (teoretiskt) sin egen herre.

Det är ingen skillnad. Människor existerar bara för att utnyttjas av och betjäna överklassen, den enda skillnaden är att överklassen ger piss om hur de mest fattigaste folket mår.

Alla gör allt för att kämpa om mer frihet. Svarta vill bli förhindrade från de vitas förtryck och kvinnor vill bli befriade från männens förtryck.

Så den absolut största förtryckaren är den vanlige vita mannen?
Hade den vita mannen varit en stor förtryckare hade vi aldrig tillåtit att kvinnor och svarta deras frihet. Jag har inget emot något av dem men det blir stora missförstånd då en sak man säjer plöstligt kan förvandlas till ett förtryck.

Min farsa har ibland sagt att mina grannar var jävla blattar. Han var skitförbannad över att de hade anklagat min bror för att ha kastat ägg på deras bil när han i själva värket hade varit inne och varit förkyld.

Inte got med att de förolämpade min farsa för att vara en dålig far så förlämpade honom också för att inte vara ansvarsfull nog att skälla ut brosan, dessutom så förolämpade de honom i och med att vi flyttade in 2001 och är nya i områden alltså måste vi automatiskt vara skylldiga.

Jag vet att de flesta snorungar i roslagen är ena jävla rötägg och bråkstakar som bara är intresserade av att titta på fotboll eller något liknade.

Fotboll isig är inte speciellt ointressant egentligen men jag hatar all jävla reklam som överklassen sköljer över oss. Vilka bryr sig egentligen om deras piss reklam, jag levet på ett ganska linjärt sätt så jag är antagligen inte speciellt mottaglig till reklam, varför skulle jag vilja slösa bort hälften av tiden jag ser på något intressant med att sitta och titta på reklam. De borde ursäkta sig över att de slösar bort våran dyrbara tid på jorden med allt korkat skit de vill sälja oss men icke.

Tack och lov finns datorspel och datorspelande, då får vi spela på våra egna villkor. I alla fall just nu, för vem vet vad de kommer att försöka pila in i datorspel. Varje gång man vill spela Battlefield 2 till exempel måste man först få reda på vilka som gjorde spelet och vilka som sponsrade det, det kan man enkelt bli av med utan buggar men som sagt hoppas jag att folk börjar tänka på hur mycket tid de slösar bort med dåligt reklam.

Jag vet hur jag skulle vilja leva...
Efter att ha varit och jobbat i 6 timmar kommer jag hem och äter en romantisk middag och tar sedan damen upp till sovrummet. En lugn tillvaro helt enkelt. Så att jag alltid har en bekväm säng och god mat och en trevlig dam. Tyvärr har jag inte alls så.

Jag har egentligen inte än försökt ändra på det eftersom jag inte är myndig än, jag tycker själv att jag borde hitta saker som jag kan ta ansvar över nu, jag är trött på att studera piss saker som jag inte alls är intresserad av och på grund av det så kan jag ge upp allt hopp om en rik framtid.

Min morsa är just nu arbetslös och det har ju sin effekt på våran ekonomi och båda mina föräldrar är väldigt omogna. Min farsa är högljudd och min morsa oansvarsfull. Deras karaktärsbrister är verkligen något jag borde ha sluppit växa upp från.

Och nu när jag tänker på det är jag rätt annorlunda från resten av min familj. Jag kan skämta men jag visar respekt och vördnad även om det är på en djup och subtil nivå. En egenskap många saknar.

Många människor är hänsynslösa, elaka, ointresserade, uppnosiga, odisciplinerade, omogna och ja de gör i alla fall ett bra jobb med att dölja det.

Det heter social kompetens. De döljer deras natur genom vänliga leenden och snälla ord.

Jag är inte social kompetent. Jag är raka motsatsen.
Jag ler sällan men när jag gör det menar jag det.
Undrar om den vanlige människan skulle kunna bli en utmärkt politiker, det ända folket saknar är väl kunskap.

#blogg


signatur

Lyssna på vad jag säjer. Jag vet vad jag snackar om. Bara checka min spelsamling.

1
Skriv svar