Tunga gissningar

Tunga gissningar

Om ni inte förstod det från ordvitsen i rubriken eller om ni varit borta från TF 2-gemenskapen så kan jag nu berätta att jag i detta inlägg tänker skriva ner några gissningar om Heavy-uppdateringen som kommer nästa vecka. Så här mycket vet vi just nu:

Skrivet av www.teamfortress.com:

In addition to the three unlockable weapons and thirty-five achievements for the Heavy, we've got a new game mode with five new arenas for it, a new Payload map focusing on more open spaces than Goldrush, and another popular community-made map. [...]
The community-made map included in the Heavy update is cp_steel, by Jamie 'Fishbus' Manson.

Nu börjar de okvalificerade gissningarna.
Vapen
1. Minigun. (Tom Francis har några bra idéer. Så även här, scrolla ner en bit)
Vad jag skulle chansa på/vilja ha är en minigun som gör crits på byggnader men inte på folk.

Varför:
-Gör att en überladdad heavy kan förstöra ett level 3 sentry utan att bli tillbakaknuffad till andra sidan banan
-Tillåter mer GRAAAHAHAHA-stunder då man förstör en ingenjörs livsverk och även ingenjören
Varför inte:
-Heavyn kan bli obalanserad, två oberoende heavies borde inte kunna förstöra allt som ett halvdussin ingenjörer skapat
Lösning:
-Ändra crit-chansen till ett procenttal mellan 20 och 80, beroende på speltestning.
----
2. Hagelgeväret.
Jag vet faktiskt inte. Kanske något som fungerar på långt håll?
----
3. Knytnävarna.
Helt klart knogjärn. Tom Francis föreslog att de ska få fiender att flyga bakåt och sakna crits. Jag hoppas mer på större skada eller större crit-chans men med långsammare attack.
----
Achievements
De flesta blir väl ganska generella. Namnen är väl I VERSALER OCH MED RYSK ACCENT. (dvs. i avsaknad av bestämd artikel)
Döda x scouts i närstrid.
Döda x fiender i ett liv. (Namn: ALL OF YOU ARE DEAD!)
Döda x fiender under en enda überladdning.
Döda x spioner med bara händerna.
Flyg x meter upp i luften efter att ha blivit tillbakaknockad.
Gör x taunts direkt efter en frag.
Få x cap-poäng i en Payload-bana (Namn: WE MUST PUSH LITTLE CART)

Där har ni några som är ganska troliga.
----
Spellägen
Antagligen ett mellanting mellan ctf och payload. En enda central sak (ex. en Intelligence-väska eller en vagn) som båda lagen kämpar om att få föra till den andra basen. Kanske i flera steg.

Det andra valet är det som i andra spel kallas för Territory (Control) el. King of the Hill. Båda lagen slåss om en eller flera cap points som istället för att helt övertas ger poäng så länge samma lag kontrollerar dem. Mer poäng ju fler zoner man håller och hur lång tid man håller dem.
----

För att få korrekt information istället för rykten, vänd er till den officiella uppdateringssidan, den officiella bloggen eller MaxC:s svenska TF 2-blogg.

/Wolf

#blogg


signatur

Wolf - nu även med bloggsmak. www.pcgamer.se/bloggar/vargyl

1
Skriv svar