Snabb uppdatering

Inaktiv
Snabb uppdatering

Nyduschad och redo att ta mig an E3:s sista dag, som inte direkt ser ut att bli den lugnaste hittills. Utgivarna verkar ha bildat en kartell och bestämt sig för att lägga samtliga möten på förmiddagen, vilket gör att vi får prioritera bort fina grejer som Mafia II. Å andra sidan ska vi hinna få i oss lite ODST, Borderlands, Bioshock 2 och massa annat nyttigt.

Hittills har många spel känts intressanta, men väldigt få överväldigande. Åtminstone av det som funnits på mässgolvet och/eller i mötesrum, vilket inte inkluderar nya Metroid och en del andra tunga överraskningar. Roligast ar jag hittills haft med Lost Planet 2, Tatsunoko vs Capcom och Heavy Rain. Å andra sidan är det lätt att drabbas av akut amnesi när hjärnan tvingas behandla så många intryck på en gång. Fråga Micke, han tycker att årets E3 är "helt crazy" trots att det är ljusår ifrån den öronbedövande frenesi som utmärkte cirkusen för några år sedan.

Mässan i sig är egentligen både mer välfylld (i flera bemärkelser) och lättjobbad än vanligt. Har vi tur hinner jag och Micke bocka av varenda ett av de spel vi känner att vi bara måste ha spelat innan vi sätter oss på planet hem. Det är idag det gäller.

Ikväll återkommer jag med intryck från en fuckload av spel (feat Heavy Rain, Gran Turismo Portable och, eh, Planet 51). Stay tuned.

#blogg

1
Skriv svar