Platinum-pepp!

Inaktiv
Platinum-pepp!

Alla ombord på pepptåget för Platinum har startat nedräknaren för sitt 4:e och sista utlovade spel för Sega! Förutom Fumito Uedas Team ICO så är det här det enda gänget vars spel jag fortfarande lyckas peppa upp mig ordentligt på. De är som tv-spelsversionen av Studio Ghibli, fast med mer "blood and titties" och mindre sublim vardagsromantik.

Djungeltrumman (Fantomen-referensen alltså, inte sajten) talar om att det kan röra sig om ett PSP-spel den här gången, för att Platinum ska visa att de behärskar att göra spelguld till alla systemen. Kul tycker jag. Jobbigt tycker jag samtidigt för det kommer innebära att jag måste köpa en PSP. Tills vidare underhåller jag mig med att leka Robert Langdon och klura ut vart nedräknaren skall sluta. Den verkar göra lite som den vill. Kotaku hade på något sätt räknat att den skulle klocka noll på fredag. Jag antar att de räknat på siffrorna som sekunder men här är kruxet. Jag spanar på den ibland (jag är en nörd ifall ni missat det) och när mätaren slog i 26000000... eller vad det var så forsatte den inte med 259999999.. utan hoppade tillbaka till något i stil med 2689835659398... Jaha och nu hoppade den precis från 263593869.... till 243584958..... Jag fattar inte nåt. Någonstans sitter bergis Shinji Mikami och Hideki Kamiya och skrattar arslet av sig.

Länkelände!

#blogg

1
Skriv svar