Knäppt med underbart

Inaktiv
Knäppt med underbart

Knappar är underbara ting. Tur att aldrig "dragsnöret" slog igenom så stort som knappen, för utan knappen hade hälften av nöjet att slå på valfri apparatur försvunnit. Dragsnöre är visserligen roligt också, men inget går upp emot en helt ny knapp som klickar sådär härligt. Därför får Nintendo aldrig gå så långt i sina rörelsefantasier så att man aldrig behöver använda en knapp igen. En sådan framtid vill inte jag spela i, hur roligt det än kan vara att vifta. För om det är något som jag alltid har förknippat med spel så är det knappar.
Bästa knappen just nu är Xbox Guide-knappen till 360. Fast det har att göra med hur ofta man får tillfälle att trycka på den. Eftersom det är så sällan jag håller i en 360-kontroll blir jag alltid extra exalterad över att få trycka på den magiska knappen, och när jag nu snart ska få min alldeles egna Xbox 360 blir jag kanske för van vid knappen för att värdera den högst. Då får kanske någon knapp på Playstation 3 bli drömknappen istället.

Men än så länge har jag inte fått beskåda den ultimata Knappen. Knappen som egentligen inte har någon större funktion än att vara magnifikt stor, så stor att man behöver använda båda händerna för att trycka på den. Och när den är intryckt lyser den gudomligt rött.
Undrar var den finns...

#blogg


signatur

Will there ever be a boy born who can swim faster then a shark?

1
Skriv svar