Frustration

Medlem
Frustration

Jag blir tokig snart! Den här helgen hade jag verkligen tänkt hinna spela lite. Jag började så smått med att starta Sacred Underworld, och det låste sig. Det har det gjort varenda gång de senaste tio gånerna men nu fick jag nog och avinstallerade eländet. Sedan försökte jag installera Beyond Good and Evil. Det gick inte, fel volym påstod datorn efter en låååång stunds väntan. Ett sista desperat försök med Deus Ex : Invisible War. Tror ni det fungerade? Ja, installationen gick bra, men så fort jag klickade på något som helst i menyn så låste sig datorn och det var bara att tvångsavstänga eländet. Det bådar inte gott för mina planer för julhelgen. Tanken var att spela om de båda första Thief-spelen för att sedan äntligen få spela trean. Jag gör mig inga förhoppningar om att det kommer bli så.

Det enda jag kan hoppas på nu är att det är datorn det är fel på och inte spelen. Det går ju trots allt att byta dator, men det är inte alltid så lätt att få tag i gamla spel. Det kan min sambo vittna om efter att ha lagt ner mycket tid och energi på att få tag i just Thief : Deadly Shadows åt mig.

Men det är trist för när jag fick ärva den här datorn av min bror trodde jag att den skulle räcka ett tag i alla fall. Åtminstone tills jag betat av alla gamla spel i hyllan.

Nu skall jag fälla bittra tårar och lägga lite patiens medan jag lyssnar på Man Man.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar