Tv-kväll

Medlem
Tv-kväll

Nu har jag tillbringat ca 6 timmar framför tv:n. Först såg jag det senaste avsnitet av Grey's Anatomy (ja videon fungerar fortfarande). Sedan var det dags för Robinson följt av Star Wars: Episode III. Nu har jag huvudvärk.

Robinson först. Jag vill verkligen inte bry mig. Jag vill inte engagera mig. Jag vill inte ens titta. Ändå sitter jag där och ser på en grupp människor som plockar fram sina allra sämsta sidor. Att Linda Isacsson är programledare gör inte saken bättre. Jag vet inte riktigt varför men jag har svårt för henne. Jag tycker ofta hon framstår som stel och kall. Antagligen är hon en jättetrevlig och rar människa, men hon ger inte det intrycket i tv. Nu kommer man sitta vecka efter vecka och se på människor som intrigerar och slåss. Ja det brukar kännas så när de går in i tävlandet så förbaskat. För omväxlings skull tittade sambon också men det har man inte så stor glädje av. Robinson är ett sådant program som det är roligt att se tillsammans med någon så att man kan kommentera och diskutera. Tyvärr är min sambo inte så intresserad av det, om man säger något får man ingen som helst respons, utom möjligen irritation. Blä!

Så till Star Wars. Jag hade verkligen tänkt se alla filmerna när de gick på bio men så blev det inte. Eftersom vi inte har så många biografer här ute i obygden bad jag mamma hålla reda på när de visade filmerna i Göteborg. Det glömde hon. Så del två såg jag på dvd och ikväll såg jag trean. Den första filmen lämnade mig en aning förvirrad, den andra var helt obegripligt tråkig och den här tredje var, tja vad skall jag säga. Förvirrande igen tror jag. Om man ser en film gjord i brett bioformat på en liten 21 tums tv och dessutom har dålig syn så kan ni kanske räkna ut vilken upplevelse det var. Det var många ljussabelstrider och explosioner, mycket hände hela tiden, och jag missade nästan allt utom just ljussablarna och explosionerna. Det är ju allmänt känt att filmer med mycket svärta inte gör sig så bra på tv. Jag såg för det mesta inte vem som gjorde vad. Trist. Det samlade intrycket är väl: lite småtrist berättelse med alltför långa och osannolika stridsscener. Ja, jag vet att det är sf men ändå. Nu har jag i alla fall sett den.

#blogg


signatur

Våga vägra smileys!

1
Skriv svar