Terror struck they know they're caught

Medlem
Terror struck they know they're caught

Var visst några dar sen, har giltliga skäl varför. Bredbandsbolaget hatar mig. Hade en reparatör här för ja, en vecka sen drygt och han pilla och påta lite, bytte ut modemet och sa att det "förmodligen var orsaken" till vårt problem. Jomenvisst, det funkade, kom t.o.m. upp i hisnande 12 mbit, tills BBB ångrade sig och bestämde sig för att ge mig k*k.

Nu så funkar det, men går upp och ner likt maginnehållet i en fjortonårig flicka, ibland så är det party men oftast så är det bakfylla.

Intressant bieffekt är att internet har bestämt sig för att funka på min PS3a nu, så jag satt och utforskade webbläsarn inatt (mycket spännande) samt testade att lira lite på nätet. Bl.a. Motorstorm: PR & nyligen införskaffade Killzone 2! Mycket trevliga upplevelser måste jag säga, från mina inledande vinnarlopp i MS till att förundras av den råa skitighet som Killzone verkligen personifierar. Det är en otrolig känsla med massa fina detaljer (som att ens skärm får ett oranget överdrag när man spelar som Helghast, till följd av deras nattkikare/ögonskydd och inte för att dem har orangea lysande ögon. Hur dum måste man inte vara för att tro det?) som förstärker krigshetset sådär härligt mycket. Singleplayer så är jag på fjärde uppdraget nu, blandade känslor där, men mest för att jag tycker det är ganska svårt efter att ha blivit bortskämd med mus & tangentbord så länge på PC:ns CoD4. Måste spela mer och träna mer med andra ord!

Har även blivit en del FFXII idag, kom ur Raithwall's Tomb och jagar nu lite Marks, riktigt kul faktiskt!

Igår var jag även på konsert; Priest Feast som Bandit Rock här i Gbg så fyndigt kallar det (det verkar iåförsig vara ett officellt namn på turnén. Why?!), där självfallet Judas Priest ingår, men även Megadeth & Testament. Roligast att se var Megadeth som jag inte sett live tidigare, Priest var också kul såklart, men Halford börjar bli lite gammal och seg och jag hade redan hört det tidigare! Kul att man börjar känna sig gammal redan som 20-åring när man tycker det är jobbigt att stå upp i flera timmar i sträck. Jag skyller det på att jag som 15-årig tv-spels veteran är van vid att sitta ner, stå är för vanliga människor! (No offence till er läsare med fysiska handikapp som förhindrar er från att stå och gå.)

Dave Mustaine - Frontman & sångare i Megadeth (dah!)

Det härligaste med konserten var dock att jag fick en fet adrenalinkick av musiken! Länge sen jag hade en sån upplevelse nu och det blev mycket skrålande, skrikande och tappra försök till att komma ihåg mer än refrängerna. Den varade ganska länge också och jag körde faktiskt på en hel del hårdrock på iPöden imorse när jag jobbade (tips för er som gillar sånt här; lyssna igenom Danzigs första platta, även om ni hört den förut för det var ett tag sen för mig nu men DAMN! Den skivan är fortfarane fet!), till skillnad från vanligtvis då jag kör på Podcasts.

#blogg


signatur
1
Skriv svar