Andrew Baran, den härligaste personen jag aldrig träffat.

Medlem
Andrew Baran, den härligaste personen jag aldrig träffat.

Jag låg nyss och lyssnade klart på Player One Podcasts enastående hyllningsshow till före-detta EGM-skribenten Andrew Baran som dog i Pankreascancer den 26e Juli i år. Jag har hört så otroligt många episoder av POP men detta är min absoluta favorit, det värmde så mycket att höra alla dessa berättelser om en för mig, tills jag hörde avsnittet, okänd människa och när man lyckas med något sådant, då skall man komma ihåg det.

Det tog mig ett tag att ta mig igenom hela episod 145, jag ville ta vara på den, lyssnade bara i korta omgångar och kanske bara igenom några av de många röstkommentarer som är med. Det kändes bra att göra det faktiskt, spara den. Jag är väl en ganska sentimental snubbe innerst inne, men man blir lite ledsen ibland när personer dör sådär plötsligt, speciellt en person som verkar ha varit så annorlunda (på ett bra sätt såklart) och unik som Andy Baran framstått vara.

Jag tycker alla borde gå in på iTunes eller Player Ones hemsida och lyssna igenom denna minnessamling, det här var en av de personer som tragiskt nog dör såpass tidigt, så från och med nu så är han där bredvid Freddie Mercury, Jimi Hendrix och alla de andra som jag minns starkt.

Även fast jag bara känt honom i en vecka.

Andrew Baran

#blogg


signatur
1
Skriv svar