"Speedrunner nästa" eller "Fan vad slö jag var en gång i tiden"

Inaktiv
"Speedrunner nästa" eller "Fan vad slö jag var en gång i tiden"

Min ögonsten var på lagning från mitten av december tills för sisådär en två veckor sedan (inga 7-9 arbetsdagar som utlovat här inte!). Efter mycket velande bestämde jag mig därför för att spela om Resident Evil 4 till PS2. Fortfarande ett bra spel även om vapenbytena och healingsystemet känns lite förlegade efter RE5, men kul hade jag iallafall.

Det var dock en sak som förvånade mig ganska rejält när jag var färdig. När eftertexterna rullat färdigt klockade min totala speltid in på 15:26, detta att jämföra med första gången då det tog mig 23:01 innan Leon och Ashley slutligen fick ha hett vattenscootersex (Leon bara spelar gentleman, det fattar ju vem som helst). Jag nådde alltså slutet sju timmar och trettiofem minuter snabbare än på min första genomspelning. Jag dog ungefär lika många gånger, sparade något färre andra genomspelningen och fattar verkligen inte hur det har gått till.

Passade även på att dra igenom bonusuppdraget Separate Ways.
Första gången: 5:52 Nu: 3:52.

Har jag blivit leet utan att märka det eller var jag bara en jävla n00b när jag var yngre?
Någon som har en gammal sparfil och vill kolla hur lång tid det tog för er att klara spelet?

Måste förresten berätta om en ganska kul grej som hände i lördags på Lagerlunden. Jag och mina kompisar står, coola som vi är, och hänger en bit från baren. Jag råkar få en knuff av någon, min arm flyger ut för att greppa tag i något för att återfå balansen. Helt plötsligt har jag min vänsterhand nerkörd till hälften i någon stackares drinkglas. När jag drar upp handen (hela den här händelsen sker instinktivt och tar kanske en halv sekund) har jag hans sugrör mellan två av mina fingrar. Vi skrattar som fan och jag vet inte ens om snubben märkte nåt. Förmodligen inte, isåfall hade man väl fått en smäll.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

"Speedrunner nästa" eller "Fan vad slö jag var en gång i tiden"

Du har blivit supergamer med andra ord.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Inga konstigheter. Ett spel som man spelar igenom en andra el. tredje gång brukar gå mycket snabbare än första gången man drar igenom det. Pga att man vet vad man ska göra och vart man ska gå etc.

Inaktiv
Skrivet av KoP:

Inga konstigheter. Ett spel som man spelar igenom en andra el. tredje gång brukar gå mycket snabbare än första gången man drar igenom det. Pga att man vet vad man ska göra och vart man ska gå etc.

Håller ändå inte riktigt med. Sju och en halv timme är ändå motsvarande en tredjedel av originalspeltiden. Men visst ligger det lite i det du säger.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar