Wings of Prey

Skägg.
10 Chambers
Wings of Prey

Länge har jag längtat efter ett bra flygspel som avhandlar 2:a världskriget. Inte sedan Aces over Europe har det funnits något som varit i närheten. Il-2 Sturmovik säger ni. Knappast säger jag.

Sturmovik lider nämligen av vad det flesta flygsimulatorer haft problem med de senaste tio åren. Grafik och simulation är bra eller ypperligt, men det finns ingen bra story, inget bra kampanjläge.

Det är en skyldighet att väva in en, åtminstone hyfsad, story när man gör ett flygspel. Jag vill bli involverad i kriget, jag vill känna att jag är där. Inte bara få ett generiskt uppdrag att skjuta ner X antal bombplan eller bomba en järnvägsknutpunkt.

Levererar Wings of Prey en bra kampanj då? Nej, alldeles tvärtom. Kampanjen är något av det mest usla jag sett i kampanjväg till flygspel och som kryddan på fläsket så har de lagt in den sämsta berättarrösten jag hört på flera år.

Dock lirar jag Wings of Prey över nätet mot andra luttrade piloter vilket gör upplevelsen helt okej ändå. Men så här i efterhand känns det skönt att jag fick spelet rejält rabatterat på Steams rea.

Framöver ställer jag hoppet till Storm of War.

#blogg


signatur
1
Skriv svar