Medlem
Mr. Dead

Såg just klart filmen "Survival of the Dead" på Blu-ray... Ja, nog för att jag gillar zombies men hade räknat med att köpa den på dvd men den kostade 49 kr för blu-ray och runt fullpris för dvd så why not.
Filmen är den senaste "Dead"-filmen från mästaren George A. Romero och följer några militärer som kör sin egen agenda efter outbreaket som började i "Diary of the Dead". Dom är till och med med en sväng i den också vilket förklaras i början av filmen. "Diary" började en ny serie filmer av Romero och det skall tydligen bli fyra stycken totalt. Romero har tydligen tappat vissa rättigheter sedan "Land of the Dead" och dom tidigare filmerna.

Romero har en speciell stil på sina filmer, inga muterade superzombies som springer på väggar och tak bättre än Spiderman, tack för det!
Men det är också väldigt lågbudget vilket dock funkade riktigt bra i "Diary" men märks betydligt mer i denna film.

The man behind the lens...esss....

Nåväl filmen var ungefär så dålig som jag förväntat mig men saknade det där lilla speciella som gör dåliga filmer till bra filmer...
Tyvärr nog den sämre av "...dead"-filmerna som kommit dom senaste åren.
Tråkigast är att dom två planerade filmerna är beroende av dvd/brd- släppet av "Survival of the Dead".

Kvaliteten var bra på blu-rayen, inte superskarp men för 49 kr helt outstanding. Inget grus i mörka partier eller flimmer och ljudet helt okej.

Annars så är Noomi Rapace klar för Sherlock Holmes 2. Är ett jävla tjat om henne på imdb och resten av webben.
Har inte sett dom där Millenniumfilmerna än, har något emot det hela.
Men kul för henne!

#blogg

1
Skriv svar