Senaste spelet du klarade?
WH 40k Space Marine Master Craft edition.
Känns inte som dom lagt ner så mycket tid på remastern. Grafiken är väl bättre men märker ingen jätteskillnad. Dock är det fortfarande kul att spela och tycker verkligen gameplay håller fortfarande även storyn är helt ok. Lite segt är det i början innan man har tillgång till bättre vapen och förmågor. Men sen tar det fart. Ska bli kul att spela 2:an framöver. Absolut 3/5 om man har i åtanke att det är en remaster.
Vad blev du besviken på? Har kört igenom det några gånger och tycker det är över klart förväntan. Trodde inte alls på det innan jag körde det första gången. Av de gamla har jag spelat 2:an minst men ändå kört igenom det någon gång.
Tycker det tappat det mesta av Streets of Rage-känslan.
Tycker det tappat det mesta av Streets of Rage-känslan.
Håller med om att det är lite annorlunda känsla fast skulle nog säga att det är till det bättre. Spelet känns mer modernt tycker men så klart smaken är olika.
Final Fantasy VI Pixel Remaster
Betyg: 9 av 10
Är väldigt sugen på detta. Är grafiken markant bättre än originalet? Några QoL-grejor som är värt att veta?
Ännu en dag i paradiset.
Death Stranding Directors Cut
Har hackat på detta spel i åratal, efter bara kört första kartan runt 7 timmar.
Men nu tvingade jag mig själv att spela igenom det då jag vart sugen på 2an av någon anledning och ville ju då ha första spelet avklarat så man fattar lite mer av storyn...
Måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad när man väl kom förbi första "tutorial map?", något hände och jag började tycka det blev rent av riktigt skoj. Är fortfarande långt ifrån bästa spel jag spelat dock, men runt 6-7 av 10 skulle jag nog kunna ge iaf, känns generöst för någon som inte alls vart en fan
Vet inte hur det är när man kör offline men online får man ju hjälp av andra när man bygger vägar och man kan ta del av andras linbanor/fordon etc.
Om man kör offline, ja solo, hade jag gärna sett att det man bygger inte kan gå sönder....tar ju många timmar o bygga saker lite drygt när vägar o sånt börjar gå sönder.
Har inga planer på fixa Platinum achievement, gå igenom storyn får räcka.
Breath of The Wild (Switch 2)
Tog ett tag att komma in i men sedan kunde jag inte sluta. Startade ToTK direkt efter och det verkar ännu bättre.
Broken Sword Reforged (Switch 2)
Väldigt charmigt. Ser ut precis som man minns det, tills man växlar till den gamla grafiken och inser vilken enorm skillnad det är.
Ljudet har tyvärr inte fått samma behandling.
Tony Hawk's Pro Skater 3+4 (Switch 2)
Lika beroendeframkallande som förr. Förstår fortfarande inte hur vissa kan få ihop flera miljoner poäng.
Final Fantasy IX
Lånade det av en vän runt 2002 men han hade glömt disk 3 sitt Playstation så jag kunde bara spela de två första skivorna. Bestämde mig för att ta tag i saken nu och spela klart det.
Long story short så håller jag det nog som ett av de sämre spelen i serien. Förstår inte riktigt vad många ser i det.
Hälften av karaktärerna hade jag helst dumpat direkt. Visst, alla FF spel har någon karaktär jag ogillar (Barret, Zell, Wakka, Snow osv.) men FF IX är unikt i att jag ogillar nästan alla karaktärer. Bara Zidane, Vivi och till viss del Dagger/Garnet som jag tycker om, med Steiner som att ovanligt uselt lågvattenmärke. Ful design och extremt irriterande karaktär. Fattar att karaktärerna ska vara lite "cartoony" men han är så inkompetent att det gör ont i mig.
2/5
Heja Blåvitt
Hollow Knight
Tänkt att spela det i ett antal år och av någon anledning drog jag igång det lite på slump när jag gick igenom mitt spelbibliotek av Switch titlar på switch 2. Blev fast mer eller mindre direkt och spenderade närmare 40 väldigt trevliga timmar. Nu kan man se fram emot Silksong som resten av världen 😅
Efter att ha suttit fast i ett litet dilemma, och pga detta ignorerat spelet i nästan ett år, så har jag äntligen sett eftertexterna i Baldurs Gate III för första gången.
En skön känsla. Dags för genomspelning nummer två. (Blir troligen inte dark urge den här gången heller.)
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.