FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Senaste spelet du klarade?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är det värt att köra expansionerna alltså? Älskade spelet när det kom och tog platinum trofén men folk verkade inte så impade av de DLC som släpptes så jag lät bli, men det vore kul att återvända faktiskt.. Tyckte det lät intressant med Atlantis, framför allt efter att dom teasat om det i huvudstoryn.

Ja, precis som alla andra moderna AC så är storyn inte komplett utan DLC'erna. Fate of Atlantis var den sämre, men Legacy of the Blade (tror jag den andra hette) var jättebra.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, precis som alla andra moderna AC så är storyn inte komplett utan DLC'erna. Fate of Atlantis var den sämre, men Legacy of the Blade (tror jag den andra hette) var jättebra.

Håller med Fate of Atlantis kändes verkligen meh men Legacy of the blade ger en en bra fortsättning för huvudkaraktären

Medlem

Earthion på Switch. Old school Shmup som även kpmmer att släppas på cartridge till Mega Drive! Kul spel att ta upp och köra en halvtimme, finns även roguelite element i spelet.
Överlag ett snyggt spel med tight kontroll, lite ojämn kvalitet på bossarna dock, många riktigt bra men också många med tveksam design. Hade det kommit till Mega Drive på 90-talet hade det nog varit på top 20 listan av spel till konsolen. Idag är det ett 7/10 spel. Soundtrack och ljud är riktigt bra vilket också bör nämnas. Spelets kostar ca 200kr men priset skulle kunna vara något lägre kan jag tycka. Finns på Mega Drive, Steam och alla aktuella konsoler.

Stellar Blade, började även NG+ på Hard och spelade igenom första området men impulssålde sedan spelet. Ångrar det lite nu för jag tyckte det var riktigt skoj och hade gärna spelat det mer. Roliga strider och lagom utmanande bossar.

Medlem
Skrivet av Världenskortastenamn:

Stellar Blade, började även NG+ på Hard och spelade igenom första området men impulssålde sedan spelet. Ångrar det lite nu för jag tyckte det var riktigt skoj och hade gärna spelat det mer. Roliga strider och lagom utmanande bossar.

Spelet blev lite för enkelt mot slutet med tanke på hur starka beta attackerna är i slutet men jag håller med om att det var ett riktigt bra spel där uppföljaren förhoppningsvis rättar upp en del misstag.

Slaget: Team FZ

BALL x PIT (PC, Game Pass)

Betyg: 4/5

Det finns grejor i NG+ om man vill, men känner mig mätt och belåten efter dryga 15 timmar spelade. Riktigt trevligt, chill och smått beroendeframkallande spel.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Shadow of the Ninja - Reborn , arkadig remake på gammalt nes-spel som jag inte spelat. Spelade med 8-bitdo arcade stick. Ganska utmanade men rätt kort, 6 nivåer. Riktigt snyggt och kul att spela men rätt sladdrig kontroll och ett väldigt märkligt val gällande hur man sparar (bör kollas upp innan man startar spelet). Har ej testat co-op läget. Ger spelet 3/5 i betyg.

Medlem

Spelat ut ninja gaiden 4. Riktigt bra combat men trista miljöer och väldigt konstiga designval i spelet.

Skriv svar