Inflyttningsfest och kamerasnack

Medlem
Inflyttningsfest och kamerasnack

Igår var det ju inflyttning/kräft/grill-fest hos Lindas syster och make. Vi grillade gott fläskkött med honeyglaze-marinad Smaskens!

Jag tog för en gång skull med mig kameran och monterade på nya 24mm TiltShift-gluggen. Inte världens bästa party-kit men ganska roligt att leka runt med skärpeplan och annat under festen. Det blev ju inte så mycket att visa upp, men allt experimenterande gjorde att jag lärde mig en massa nyttigt om gluggen i sig.
Som tur är är ju flera av mina närmsta kompisar lika kamera-tokiga så allt plåtande välkomnas verkligen. En av mina vänner har precis kommit hem från Photokina-mässan i Tyskland. En enorm fotomässa där massor av nyheter släpps. Strax innan mässan köpte han en Olympus Pen E-P2 vilket är en grym kompakt/system-kamera. Kompakt i utförandet, men systemkameralik eftersom den har utbytbar optik och väldigt många bra inställningsmöjligheter.

länk här för att läsa mer : [http://www.rajalacamera.se/PublishedService?file=page&pageID=...]

Det var en grym kamera att ha med sig på en fest tack vare storleken och mångsidigheten. Kostar en slant, nästan 12 000 inkl en fast 17/2.8-optik. Men jäklar vad rolig den var att använda! Lite annat än att släpa på min stora 5D och ändå kunna få nästan likvärdig bildkvalitet. Mycket trevligt.

Det här var nog den roligaste festen på mycket länge, det var sköna människor och alla verkade vara på G! Mycket dans och skoj, god mat och dryck. Precis så som en bra fest ska vara.

Idag är det molnigt i Malmö och jag är inte det minsta sugen på att jobba, men vad gör man då man måste?! Phuuu... bara att hålla ut några timmar till.

#blogg

1
Skriv svar