Star Wars-nostalgika

Ambassadör
League of Legends
Star Wars-nostalgika

Jag har idag lagt ner 3 timmar på spelet Star Wars Dark Forces (omoddat). Jag var inte lika rastlös idag och klarade därför stå ut den outhärdliga grafiken.
Det var riktigt mysigt att springa runt i den pixelkonstruerade Star Wars-galaxen och än så länge ligger spelet som trea i min Star Wars-speltopplista. I topp ligger de två eminenta KoTOR-spelen, givetvis i kronologisk ordning.

Jag brukar ofta njuta av spelutvecklarnas misstag i form av buggar, tex en frukt flytande 2 meter upp i luften eller en NPC som ska likna en människa har designen av en hund.
Med detta i bagaget kommer nu min fråga, hände detta förr?
Antingen är det så att mitt minne inte är lika klart från den tiden så att jag inte kommer ihåg alla blunders, var spelen bättre gjorda så dessa misstag inte gjordes eller var det så att grafiken gjorde att vi inte visste om det skulle vara så eller inte?

Nu har jag även suttit i tio minuter och försökt komma på vad jag skulle ta upp här i bloggen. Jag hade tänkt ut ett upplägg under min långpromenad i höstvädret men nu är det helt blankt.

För att runda av denna klassiska Star Wars dag sätter jag mig och kollar på den fjärde episoden i Star Wars serien.

May the force be with you!

#blogg

1
Skriv svar