Black Ops Railroad?

Skägg.
10 Chambers
Black Ops Railroad?

Avslutade just huvudkampanjen i Black Ops och trots en del logiska luckor och knasiga saker så var det faktiskt en kampanj som var avsevärt intressantare än tidigare Modern Warfare-delar. Det faktum att man blandar in verkliga personer och händelser piffar verkligen upp berättandet. Framförallt gillade jag de gamla arkivfilmerna som klipptes in i mellansekvenserna och jag hajade till första gången jag såg bilder på Alec Hidell (ni som kan er konspirationshistoria vet vem jag syftar på).

Jag har noterat i en del recensioner att Black Ops anklagats för att vara linjärt. Personligen förstår jag inte riktigt problemet. Ett FPS är sällan i sandlådeläge och Call of Duty-serien har alltid varit mer eller mindre linjärt, så det är inte riktigt rimligt att förvänta sig något annat.

Dessutom har sandlådeläge en tendens att döda berättelsen ganska bra (Oblivion någon?). Jag tror därför inte att berättelsen hade vunnit på en större frihet i spelet, snarare tvärtom. Fast föredrar man sandlåda före berättande så är kritiken förstås befogad.

All in all ett ganska bra single player-läge. Det bästa i Modern Warfare-serien till och med.

#blogg


signatur
1
Skriv svar