Awesome night was awesome

Inaktiv
Awesome night was awesome

Avskedsfest hos Dihle & Co. igår. Med finals week i raskt antågande kan det här ha varit sista gången som vi festade på Eastern Illinois campus. Ledsamt såklart, men ska det göras en sista gång så ska det göras rejält. Och rejält gjordes det.

För det första: om ni någonsin hittar Mike´s Harder Lemonade i Sverige så köp det illa kvickt. Det är i princip en halv liter 8 % läsk med smaker som cranberry och black cherry. Helt sjukt god och mycket lättdrucken. 5 såna bad boys och man är laddad och klar.

Extra kul att en sydkoreansk tjej var mer eller mindre ovetandes om lemonadens starka effekter och som vi alla vet så kan asiater inte riktigt hantera spriten vilket gjorde att en vanligtvis tyst, ganska introvert tjej förvandlades till en partybrud av rang.

Väl framme vid det lokala vattenhålet Panther´s Paw så är allt prima, mycket folk man känner igen inklusive en tjej från en av mina kurser.

Jag har känt ett tag att det nog är någonting mellan oss, hon brukar alltid skina upp och se genuint glad ut när hon ser mig. Och ja, igår var det inte direkt någon tvekan om vad hon kände. Vad som följde var en av de bästa grindsessionerna jag upplevt. Värsta för åskådarna I bet, tycker själv att allmän affektion lätt kan bli för mycket, särskilt på dansgolv, men nu missar ni poängen.

Jag hade jävligt trevligt samtidigt som jag upptäckte (går)dagens i-landsproblem: när förhuden glider tillbaka och ollonet börjar skava mot kalsongerna medans man "dansar". Inte det lättaste att rätta till mitt på ett smockfullt dansgolv tyvärr men lite våld senare så...

Självklart hade tjejen tyvärr två cock-blockande vänner med sig (mer om tjej/kill-teorin om det här imorgon. Eller snart iallafall), men hon tar mitt nummer, ber mig komma tillbaka imorgon och ger mig en godnattpuss. Gott så.

Mot efterfesten!

Hamnar i en lägenhet där innehavaren tar två dollar i inträde varpå en obegränsad mängd öl ställs till ens förfogande. Beer pong, amerikanskt snus och syntetisk marijuana är andra grejer som finns tillgängligt (nej jag rökte inte). Lämnar efterfesten runt 4 på morgonen, men inte innan jag snor tändaren.

Mot efter-efterfesten!

Väl hemma hittar jag och roomien två snubbar mer eller mindre utslagna framför vår dörr.
-What are you doing?
-We can´t get to our room.
*Gapflabb, kliver över dom*

In på rummet för att hämta en färdigrullad cigarett och vidare ut mot friheten. MEN ACK, det otänkbara händer. Av ingen speciell anledning alls (eller dålig rullning) bryts cigaretten på mitten innan vi når utgången och tobaksblandningen sprids för vinden.

Så besviken som jag är i just denna stund har jag inte varit sen jag kom hit. Fan, när vi äntligen bara var två personer som skulle dela på en cigg så går det åt helvete. Jendrik tar dock några bloss och får onekligen en hyfsad nikokick. Jag tar sistan, och bränner mig på läppen i min girighet.

Väl inne igen har två av de två första snubbarnas kompisar kommit och hjälpt dom upp och de sitter nu i korridoren och tjötar.

Jag och Jendrik strippar, borstar tänderna och slår oss ner. Vi pratar om allt möjligt; skolan, livet och alkoholen.

Plötsligt, och till synes utan anledning börjar två av killarna brottas. Och det seriöst. Okvädningsord flyger fram samt även tillbaka och struptag på struptag begås.

Det hela är såklart extremt komiskt (dialogbeskrivning nedanför) när man är full, och förmodligen annars också, ända tills vår RA (resident assistant) piper ut från sitt rum och säger åt dom att vara tystare. Fast det är klart, klockan är ju trots allt 05.30.

Nåväl, vi går väl till sängs då. Förmodligen den näst bästa utekvällen på fyra månader.

Kvällens konversationer
De första tre konversationerna bör läsas med en bred ebonics/ghetto dialekt where appropiate. Det är det som gör det hela roligt

(Om min tatuering)
-Whos that dude on your leg?
¨-A mascot for Disturbed.
-A don know nuthin´ ´bout that shit.
*skratt*
-Come on, you´re from Chicago and you don´t know Disturbed? They´re a metal band.
-Nah man, that shit don rhyme wit me.
*skratt*

(Om mitt kroppshår)
-Hey when you gonna trim dat shit? Its growin´ all over the place man. You got a nice little family tree going on there.
*skratt*

(Under brottningen, ena killen sitter på den andres bröst)
-Yeah you a little bitch now, got ma dick in yo mouth an everythin´.
-What you talking about nigga? I aint got yo dick nowhere. Gonna fuck you everywhere real soon though.

Följande konversationer är mellan mig och Jendrick, som är betydligt mer påverkad av alkohol och tobak än vad jag är vid det här laget.

-Is this your third semester?
-Yes.
-Don´t you think that employers are looking for people who ave read the fourth semester?
-I guess. Maybe. *skratt*
(tystnad)
-Well, at least you can always go to the fourth dimension instead.
*gapskratt*

-If you had an island...
-Yeah...
- And you where to give it away...
-Aha...
-Would you do it... before... or after...?
-Before or after what?
(tystnad)
-I don´t know, what do you think?
*gapskratt*

BTw, medans jag skriver det här sitter jag och dricker Mike´s trots att jag inte ens ska ut ikväll.
Så jävla gott.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar