Vad var det jag sa?

Medlem
Vad var det jag sa?

Visst är det härligt att ha rätt? Och jag som har rätt så ofta blir sålunda en särdeles härlig herre!

Jag har skrivit om P1 och radioprogrammet Spanarna förut, och nu har jag anledning att ta upp det ännu en gång. Jag lyssnade nämligen just på nyårsprogrammet, och i det talade Göran Ewerdahl om vår fascination för de döda och deras återkomst. Apropå dem så nämnde han även de rykten som cirkulerar kring George Lucas, och som går ut på att han besöker dödsbon till gamla avlidna stjärnskådisar och köper upp rättigheterna till röst och utseende för de döda. Han menar nämligen att tekniken snart är mogen för att skapa nya filmer med de hädangångna storheterna, och då kommer det att vara gynnsamt med ett lager av själar att återuppliva. Sanningshalten i detta kan jag inte gå i god för, men det förfaller mer eller mindre bekräftat i alla fall.

Exakt detta skrev jag om i ett tidigare inlägg, och jag vill nu bara ta tillfället i akt och utbrista i ett malligt "-Vad var det jag sa?".

Lyssna förresten också på programmet från den 31/12/2010 här, det är lika underhållande som alltid.

#blogg


signatur

Last one to heaven is a loser!

1
Skriv svar