Medlem
Langsam

Ja lite så känns det nu... allt är lite segt. Det är lite konstigt ändå för nya jobbet rullar på bra och är jätteroligt, vädret är med oss och dagarna blir liiite längre och liiite ljusare för var dag som går, livet i allmänhet är ganska hyggligt. Ändå går jag omkring som ett pms-monster och muttrar.
För att lätta upp stämningen drog jag över till min kära vän Kimmo och plåtade några porträttbilder på honom med en PhaseOne 645 + en 30MP sensor. En mycket trevlig kombo som ger fantastiskt resultat. Rent tekniskt klår den min 5DmkII med hästlängder, både detaljrikedom och dynamik är outstanding. Kostar ju en slant också och ligger på dryga 100 000 inkl moms.
Men fint blir det

Det är skönt med lite grabbkväll emellanåt och bara få snacka om sånt som pojkar snackar om Lite allt möjligt så klart, kameror, prylar, livet osv..

Skönt att ha nån man kan cykla över till när det känns lite extra gråmulet.

En jäkligt vettig funktion som vi använde oss av under fotograferingen var att köra firewire rakt från kameran in i datorn. Så varje bild vi tog visades direkt på både datorn och på en iPad. Väldigt smidigt för kunden att direkt kunna se resultat på en större skärm, dessutom trådlöst om man då också har en iPad.

Nu är det dags för sängen... natti natti.

#blogg

1
Skriv svar