Vilket är ditt startord i Ordlig (och liknande ord-spel)?

Redaktör
Ponny
Vilket är ditt startord i Ordlig (och liknande ord-spel)?

Vi är helt klart ett gäng som spelar Ordlig och liknande spel. Kör med startordet "DEKAL". På engelska blir det "ARISE". Om inget av dem ger några träffar brukar jag köra med "PRINS" respektive "WOULD". Har ni något specifikt startord? Kan ju vara intressant att se om man kan snappa upp något.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk

Ja, jag har specifika startord. Inte ett.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Chefredaktör
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Vi är helt klart ett gäng som spelar Ordlig och liknande spel. Kör med startordet "DEKAL". På engelska blir det "ARISE". Om inget av dem ger några träffar brukar jag köra med "PRINS" respektive "WOULD". Har ni något specifikt startord? Kan ju vara intressant att se om man kan snappa upp något.

Jag brukar alltid börja med "STEKA". Vet inte riktigt varför, har bara blivit så.
Lustigt vad nära det är ditt "DEKAL"

Medlem
Medlem

FADÄS, MJÖLK, TRYNE

Brukar kör AKTIE som första ord. Tre vokaler.:)


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Brukar börja med SPELA.

Medlem

Alltid ”Smart”, på både Ordlig och Wordle 🙂


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma.

Medlem

Bytte ord rätt ofta och gick på känsla, men på sistone har jag startat med VIDEO på ordlig och ALOUD på wordle.

Medlem

Jag öppnar alltid med första bästa ord som dyker upp i huvudet och det får inte vara något ord som jag minns att jag öppnat med tidigare. Antal vokaler eller konsonanter i ordet kvittar.

Blir roligast så tycker jag.

1
Skriv svar