Achievements

Medlem
Achievements

Är det verkligen någon som bryr sig om dem? Kolja har konstaterat att dessa digitala prispokaler är en del av snart sagt varje spel, och för egen del kunde jag inte skita mer i företeelsen. (Eller kan jag inte det?) Är det verkligen någon som ser vad man uppnått? Är det verkligen någon av er läsare som spanar in andra spelares profiler för att se vilka spelbedrifter de rott i hamn? Eller vilka misstag de begått? Eller är de till för min skull, så att jag kan se vad jag gjort i spelet?

Achievements känns som ett desperat sätt för utvecklare att åka snålskjuts på framgången för sociala media. Alla vill vara en del av den sociala rörelsen. "-Hej, Kolla här! Din polare har gjort detta..." Meh. Orka bry sig. Orka.

Jag tycker till och med att dessa utmärkelser kan förstöra spelupplevelsen då de sätter upp mål som spelare kommer att försöka uppnå, och som därmed kommer att påverka sättet de spelar. Sedan kommer utvecklarna att analysera vad spelarna gör i spelen, och så kommer de att dra slutsatser av dessa anpassade spelbeteenden, och så kommer nästa produktion att utformas efter dessa gjorda lärdomar, och så får Achievements - som alla skiter i - en oförtjänt stor betydelse för hela mediet.

#blogg


signatur

Last one to heaven is a loser!

1
Skriv svar