En smak av ryssland...

Medlem
En smak av ryssland...

Då vart det snart dags att besöka den stora björnen öster om svedala. Flyg och hotell var busenkelt att boka, men den största oron var just visum. Från början hade jag tänkt låta resebyrån hantera allt, men de var mer intresserade av att sälja flygbiljett och i slutändan fick jag ändå göra allt själv med visumet.

När alla dokument var redo (inbjudan från hotellet, flygbiljetter, passfoto och reseförsäkring) fyller man i ett formulär på ambassadens hemsida, bokar tid och sen, till min stora lättnad, så var det väldigt odramatiskt. Värt att notera angående passfotot är att det skall vara tagit rakt framifrån, utan glasögon, och att man inte ler (det sistnämna enligt min vän i Ukraina).

Efter att ha läst många resebloggar, forum osv om resor i ryssland så verkar två saker vara väsentliga: Ficklampa och toapapper.

#blogg


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
En smak av ryssland...

Åh gud vad spännande! Berätta mer om det här, jag är jättesugen på att åka till Ryssland. Pluggar just i detta nu ryska dessutom. Vart ska du, och varför?

Medlem

Trevligt trevligt Jag försöker lära mig ryska på egen hand. Det kyrilliska alfabetet är ju ganska lätt att lära sig iaf.

Jag skall till St. Petersburg och hälsa på flickvännen


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

1
Skriv svar