Återuppta bloggen?

Medlem
Återuppta bloggen?

Hej alla!
Det var ett tag sen jag skrev något på bloggen, visserligen så blev det aldrig så många inlägg före heller, samtidigt som jag tycker det är roligt att skriva och få respons! Detta är ett roligt forum att skriva i då man delar intressen med alla läsare, så kanske det får bli dags att börja blogga igen!

Det är mycket som händer i mitt liv nu, nytt jobb, flytt om 1 vecka och sen ska man bli pappa i höst också! Detta gör att det inte blir så mycket tid framför datorn i syfte med att spela. Men jag kan säga att jag saknar spelandet, men det som sätter stop just nu är att jag inte vet vad jag vill spela för något. Har i princip under hela min uppväxt (från att jag var 14) spelat #World of warcraft men jag har tröttnat, och det tycker jag att är synd! Men det är ju så att det är rätt tidskrävande om man faktiskt vill "bli bra" på de.
När jag väl sitter och spelar olika spel så brukar tanken komma, "va ger detta mig egentligen". Och visst är det väl så att det faktiskt inte ger mig så mycket, men något som jag får av spelandet är lugn och ro. Man kan prata om flow, att uppnå ett flow kan ske på flera olika sätt och ofta kan det vara någon aktivitet som får en att tänka på annat, man flyter med och är nöjd! Och det är just detta jag kan uppnå genom spelandet. Nu när jag skriver detta så blir jag otroligt sugen på att köpa speltid, men om jag känner mig rätt så håller den känslan i sig i ca 1 vecka, sen vet jag inte varför jag gör de jag gör!
Får se vart allt tar mig, men spela vill jag nog göra!

Detta får räcka för idag! Förhoppningsvis så blir det flera inlägg nu framöver!

#blogg

Medlem
Återuppta bloggen?

Skriva ska man göra för sin egen skull! Så det är upp till dig om du vill skriva av dig

Och låt det dröja mellan inläggen if need be, så skriver du iallfall bara när du är inspirerad.

1
Skriv svar