Kolla in Battlegrounds nya ökenkarta

Robot
Kolla in Battlegrounds nya ökenkarta
Medlem

Funderar på att shoppa spelet då det ser skoj ut men jag gillar inte "Early Access".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Funderar på att shoppa spelet då det ser skoj ut men jag gillar inte "Early Access".

Är generellt skeptisk till Early Access, men köpte det ändå. Har inte ångrat mig och spelet har redan kommit in på min top 10 i speltid på Steam


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Är det bara jag eller står det faktiskt en cykel där?! =D

Medlem

Man kan ju nämna att PUBG även har en ny all time peak nu på 320k players online. Femte störst på steam någonsin, bara 50000 ifrån GTA V på 4:e plats, vilket kommer tas över inom månader med den här tillväxten. Sjukt för ett HELT okänt spel för dom flesta när det kom ut för några månader sedan.

Medlem

@warh0g: Hur är det med lagg och fuskare?


signatur

Burn in the light.

Avstängd

Han får gärna börja optimera spelet, spelar ingen roll vilken inställning jag väljer i spelet så renderas inte byggnaderna ibland på ca 5 minuter. Ser ut som playdoo lera så kan inte gå in för att loota utan hinner bli dödad innan dess.

Är fullt medveten om att det är en jävligt tidig early access, men då kan man lika gärna prioritera vissa saker

Medlem
Skrivet av Pawbeltolaf:

Han får gärna börja optimera spelet, spelar ingen roll vilken inställning jag väljer i spelet så renderas inte byggnaderna ibland på ca 5 minuter. Ser ut som playdoo lera så kan inte gå in för att loota utan hinner bli dödad innan dess.

Är fullt medveten om att det är en jävligt tidig early access, men då kan man lika gärna prioritera vissa saker

Finns helt klart förbättringar kring optimeringen som har gjorts och som kommer att fortsätta att göras.
Men jag har inte stött på något som det du beskriver och jag spelar på en laptop med en i5 och GTX960m.

Gnällkuk

Jag trodde vi var klara med det där instagram-filtret för tre år sen typ. Önskar verkligen jag kunde komma igång med det här spelet, men känner mig aldrig sugen på att spela det. Har väl blivit tre matcher totalt tror jag sen jag köpte det :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

@Pawbeltolaf: verkar kunna bli så om det inte ligger installerat på en ssd.

Medlem
Skrivet av redruM:

@warh0g: Hur är det med lagg och fuskare?

Jag har en riktig skit-uppkoppling men har inga jätteproblem med lagg - fuskare finns men de städar bort dem efter bästa förmåga. Slängde ut 25000 pers nyligen om jag inte minns fel.

Jag har inga problem med "Early access", tvärtom tycker jag att det är ett spännande sätt att spela - jag har exempelvis spelat dayz så mycket, haft så roligt att jag inte känner mig lurad efter 4 år... det är ju ett spel som vilket som helst, aplha eller inte.

PUBG är jävligt roligt och beroendeframkallande.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

@CARTMAN,
Jag har loggat 249 timmar i spelet.
Och visst var det lite si och så då jag klev in relativt tidigt och föll för "hypen", men sedan dess så har en stadig och faktiskt strid ström med uppdateringar gjort underverk med servrar och på klient sidan.
Sitter på Nvidia själv och där flyter det på riktigt fint.

Som Downhill skriver så bör man ha det installerat på en SSD, men spelet i sig tar inte så mycket utrymme.

@redruM,
Alldeles i början av EA'n tror jag själv inte att de hade BattleEye snurrande på rätt sätt, men numera verkar de verkligen fått upp farten och spelutvecklaren har förstått värdet av hårda nävar mot fuskare så i mina ögon är de mycket trovärdiga i sina ansträngningar på den fronten.
Det jag sett har varit mest i solo och ytterst sällan i duo eller squad vilket är spellägena som du vill köra då detta verkligen är ett superspel för lagarbete och att broderligt dela på vad man hittar, sjukt kul och driver fortfarande adrenalinet hos mig till oanade höjder, mycket länge sedan jag kört något så uppfriskande.

Det finns endast ljud kommunikation i spelet, ingen text chat.

Man kan nog konstatera att med alla dessa miljoner kopior sålda och den fortsatt strida strömmen av uppdateringar från utvecklaren att spelet inte kommer att sluta som en del andra EA titlar som jag ser det i alla fall.

Är man orolig om sin egen burk klarar av spelet kan man ju alltid provköpa och spela mindre än 5 timmar tror jag det är och lämna tillbaka om det inte fungerar, så vet man.
OBS! jag har aldrig själv använt mig av den möjligheten med "provköp" själv utan bara läst om de som gjort så, kräver lite grundforskning först.

-cb99


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Riktigt fint med en ny karta! Var inte redo på den nyheten. Ända jag längtar efter dock är "hardcore läget" med 1st person only som dem har lovat oss i månader nu.

Medlem

@Quarie: playerunknown har sagt i någon tidigare intervju att hardcore läget kommer komma i slutet på EA dvs inget du bör gå o hoppas ska komma inom en snar framtid

Medlem
Skrivet av redruM:

@warh0g: Hur är det med lagg och fuskare?

250 timmar spelat, mött en fuskare. Kan ju varit mer, lite svårt att säga för man kan dö utan att veta vart det är ifrån. Men bara en person som jag var 100% säker fuskade.

Avstängd

@Cowmine: Kanske inte du men det är flera som stött på samma problem som jag

Avstängd

@Downhill: känns ju en aning ruttet i sånna fall om man ska behöva installera på en ssd bara för att det ska funka mindre smärtfritt, men vet även flera som inte har detta problem och har det installerat på en helt vanlig hårddisk

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Funderar på att shoppa spelet då det ser skoj ut men jag gillar inte "Early Access".

Skulle säga att Battlegrounds idag är tillräckligt färdigt för man kan spela och ha kul utan större problem.
Allt nu som läggs till börjar känns mer som en bonus och finputsning.
Early Access gjort på rätt sätt, typ som Dirt Rally.

Medlem

Jag som ville ha en karta med mycket snö..

Medlem
Skrivet av Pawbeltolaf:

@Downhill: känns ju en aning ruttet i sånna fall om man ska behöva installera på en ssd bara för att det ska funka mindre smärtfritt, men vet även flera som inte har detta problem och har det installerat på en helt vanlig hårddisk

Har du inte en SSD så borde du skaffa en av den enkla anledningen att operativsystemet går mycket snabbare. SSD är bra för allt som har laddningstider, spel är inget undantag.

1
Skriv svar