Strategirea på Humble Bundle – Paradox-spel till lågpris

Robot
Strategirea på Humble Bundle – Paradox-spel till lågpris
Medlem

Köpte direkt igår. Mest för Stellaris

Releasehästryttare

Kan ju nämnas att humble har haft rea i ungefär 1.5 mån nu på massa andra titlar och den rean slutar i morgon, så kan vara värt att kolla där om man missade nått på steam rean.
Just cause 3 XL är ju tex 85% av.

Medlem

Uää, bra uppsättning spel från paradox, synd bara att jag redan äger nästan alla spel. Kan/får man sälja nycklarna till spelen man får med i "paketet" någonstans?

Medlem

Är STELLARIS kul utan DLCs?


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

@Nocturnal77: Svar: JA. Köp, Köp, KÖP!

Medlem

@Nocturnal77:

Japp, bland de bästa Paradox släppt på år och dar och än så länge är det inte nedlusat med 75+ olika överprisade DLC:s. Så jag håller med Makkapakka; KÖP KÖP KÖP!

Medlem

@Nocturnal77: Även om det är lätt att lägga ner tillräckligt många timmar för att göra spelet prisvärt i originalpris tycker jag Stellaris är lite tamt jämfört med andra Paradox titlar. Däremot är det ju Paradox så det kommer förbättras konstant, även utan DLCs. Exempelvis annalkas en patch (+DLC) som gör såpass stora förändringar att det klassas som Stellaris 2.0. Så mycket gott väntar för en liten peng 😀

Medlem

Tack @Makkapakka @Chromag @Wookiee

Då kanske man slår till och kör lite Stellaris.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

@Nocturnal77: Jag kan inte styrka det mer, men det är en av de bästa rymdsimulatorerna jag spelat, och troligtvis som någonsin gjorts. Körde vanilla en hel del, men expansionerna är värda det lilla de kostar

Medlem

Stellaris är mästerligt. Apocalypse är nästa expansion som släpps och kommer i början av 2018.

Dock så är Pillars of Eternity värt pengarna även det. Del två av det spelet kommer i år och fortsätter storyn där ettan slutade. (Deadfire).

Medlem

Det enda negativa med Stellaris är att man glömmer bort tiden när man spelar och vips är den 4 på morgonen och man ska gå upp om 2 timmar för att åka till jobbet.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

Det enda negativa med Stellaris är att man glömmer bort tiden när man spelar och vips är den 4 på morgonen och man ska gå upp om 2 timmar för att åka till jobbet.

Aj! Det låter lite som Civilisation det där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Stellaris är mästerligt. Apocalypse är nästa expansion som släpps och kommer i början av 2018.

Japp, den kommer antagligen hyfsat snart. Men inget releasedatum än. Samtidigt med DLC Apocalypse kommer också en gratis patch kallad "Cherry" eller v2.0. Den kommer innebära stora förändringar i hur Stellaris fungerar i och med kontroll av systemen, flotta och mycket mer.

Här finns info om innehållet i både uppdateringen v2.0 och DLC Apocalypse.
https://stellaris.paradoxwikis.com/Apocalypse
https://www.reddit.com/r/Stellaris/comments/7o34yh/summary_of...

De kommer fortsätta streamen av Stellaris Apocalypse imorgon kl 15 (CET).
https://twitter.com/StellarisGame/status/956222763848658945
https://www.twitch.tv/paradoxinteractive

Medlem

När det gäller Stellaris har en som kallar sig ASpec gjort ett par rätt underhållade videos kallade Salvage Sunday. Han tar emot savefiler från folk som misslyckats med sina spel och försöker rädda situationen.

https://www.youtube.com/channel/UCFkv_BAbjhbUoecdg4R01Lw/play...

Medlem

Ni som säger att Stellaris är det bästa som har hänt inom rymdspel kan inte ha spelat många rymdspel. Det ser bra ut, flyter på bra och är lagom svårt.
Men inte fan finns det saker att göra. Efter 100 år ingame har du upptäckt hela galaxen, sitter låst i en allians som är lika aktiv som ett lik och bara väntar på en crisis. Detta tillsammans med att efter bara en spelomgång så har du redan sett vad 99% av vad Stellaris har att erbjuda, speciellt inom anomalis varav det känns som att det bara finns ett 20-antal, gör detta långt ifrån ett måste att ha i sitt bibliotek.

Stellaris kommer förmodligen att bli ett underbart spel... till slut. Men just nu är det inte ens hälften så bra som DW2

Medlem

@jonis:

Ja, det är "bara en tur till" stuket på spelet och plötsligt sitter man där kl 5 på morgonen och undrade vart tiden tog vägen. Men man måste ju bara spela lite till för att bygga klart x eller forska fram y, det kan ju inte ta så lång tid? Men icke och sen är klockan plötsligt 7 istället...

Men Stellaris går i realtid till skillnad från CIV serien (med en pausfunktion som i alla andra Paradox spel), men beroendet är detsamma utan tvekan.

Får hålla med om att det inte bara är värt att skaffa för Stellaris, även Pillars of Eternity är ett grymt spel, speciellt om man är ett fan av isometriska rpg:s från slutet av 90-talet och även om man inte gillar det stuket, så är det fortfarande ett riktigt, riktigt bra spel. För en dryg hundring får man hundratals och åter hundratals timmar av ren spelglädje och då har jag inte ens nämnt de andra spelen. HoI 3 exempelvis, är ett spel för krigs-strateginördar i största allmänhet och MöP personer i synnerhet. CK2 som också följer med kom visst med enbart ett enda dlc såg jag nu, hann inte kolla igår då jag redan äger det. Men det är allt lite surt, då spelet, precis som EU4, har mängder av dlc:s och precis är fallet med EU4, är dom snordyra, detta trots att spelet släpptes redan 2012. Men det är ett kul och väldigt originellt strategispel utan tvekan.

Detta är nog bland de bättre paket jag sett från Humble Bundle faktiskt.

1
Skriv svar