Tio tips för lyckat piratande i Sea of Thieves

Robot
Tio tips för lyckat piratande i Sea of Thieves

Blir Sea of Thieves spelet som sliter redaktionen ur den snudd på årslånga Battlegrounds-koman? Mycket möjligt och nu har vi uppdaterat listan med ytterligare fem tips.

#beta, #rare, #sea-of-thieves, #windows-10, #xbox


Medlem

6. Sväng hårt antingen åt styrbord eller babord och sedan sänk ankaret för att göra en episk 180° sväng

Medlem

Efter att ha kollat videos från stängda betan tycker jag det verkar lite tråkigt. PVP mellan skepp var inte heller någon pulshöjare.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@Buio: Det är helt klart lite skralt med skepp ute på de böljande haven i betan, men sjöstriderna som uppstår är betydligt roligare att befinna sig i än att titta på. Manna kanoner, laga hål, skopa vatten, ändra kurs, borda skepp. Allt måste skötas manuellt och blir väldigt hektiskt, väldigt snabbt.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Skägg.
10 Chambers

@Buio: Våra empiriska studier säger att strider mellan skepp (gärna med någon du har en beef med sedan tidigare då du kan har råkat skjuta personen på neutral mark) är väldigt pulshöjande. Till och med lite hoppa-upp-och-ner-i-soffan-spännande.


signatur
Medlem

@Gustav Höglund
Ok. Jag håller i alla fall koll på det, eftersom jag gillar temat. Väntar på recensioner efter release i slutet av mars.

Inaktiv

Ingen annan som hade mycket tekniska problem såsom disconnects samt att det inte gick att påbörja uppdrag? Spelade mellan 19-22 och det var främst i slutet det inte gick att starta uppdragen.

Medlem

Waow spelar just nu black flag.. och s.o.thievs cartoonstuk lockar verkligen inte, trots att jag tidigare gillat de lite i tf2. Gillade vattenlinjen runt skepp osv, men daterat med rörelse-böj/töjande rustningar. (0:55)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Nr 2: Det finns fler (3) folk att hämta uppdrag ifrån. Kanske inte är med nu i betan men har varit med tidigare.

Nr 3: Lite OT. om man kört fast vänder man skeppet stillastående genom att ta upp seglen och ankaret, sen svänger man fullt på rodret.

Medlem

Det fundamentala i detta spelet efter tittat är en grym ståpunkt, frågan är vad ska in mer i spelet? ska där finnas stora öar med grottor olika monster ist för skelett och fällor där det är hög chans man dör.

vad för quests ska där finnas?

vapen?

ja listan görs lång grundpelaren är ju bra nu är ju bara frågan vad mer och vad som ska göras

Medlem

@zevile: Alternativt råkat man gira lite för mycket åt ett håll och göra en 270° sväng för att man missbedömde hur mycket man skulle gira åt respektive håll

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av MrPeters:

@zevile: Alternativt råkat man gira lite för mycket åt ett håll och göra en 270° sväng för att man missbedömde hur mycket man skulle gira åt respektive håll

Har alltid tyckt att det eviga rattandet i piratfilmer mest ser ut som en OCD-grej, men om man vill hålla en någorlunda rak kurs (speciellt när man jagar ett annat skepp) är det bara att veva på.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Redaktör
Skrivet av Gustav Höglund:

Har alltid tyckt att det eviga rattandet i piratfilmer mest ser ut som en OCD-grej, men om man vill hålla en någorlunda rak kurs (speciellt när man jagar ett annat skepp) är det bara att veva på.

Det är den eviga konflikten mellan adrenalin och hjärna, emulsion ej möjlig.


signatur
NuZ
Testpilot

Väntar lite med att köpa detta då det är risk för mikrotransaktioner som är mer än kosmetiska tydligen!?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_119148:

Ingen annan som hade mycket tekniska problem såsom disconnects samt att det inte gick att påbörja uppdrag? Spelade mellan 19-22 och det var främst i slutet det inte gick att starta uppdragen.

Vi hade lite problem med att köpa uppdragen man låser upp vid nivå fem.


signatur
Fragtjuv

Jag blir mer och mer sugen på det här. Frågan är hur det blir att spela på egen hand ifall polarna inte är lika intresserade? Kan man hitta folk att lira med på ett smidigt sätt på andra vis?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Spelet skall ju ha tre factions, guld grapparna som vill ha dina kistor. (Gold Hoarders)
Voodoo damen som vill att du dödar gamla skelett (Order of Souls)
och slutligt Merchant Alliance som inte dykt upp i en enda alpha/beta ännu.

Vet inte varför man bara har Gold Hoarders med i denna betan men ja.. Dom har inte heller beskrivit vad syftet med betan är heller, något dom gjort med alla tidigare alphor.

Ser kraftigt fram emot release

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

@joelthor100: I betan matchas du direkt med en eller tre andra spelare beroende på vilken typ av skepp du valt. Proximity chat finns, men det blir onekligen roligare (och enklare) om du har polare att spela med.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Fragtjuv
Skrivet av Gustav Höglund:

@joelthor100: I betan matchas du direkt med en eller tre andra spelare beroende på vilken typ av skepp du valt. Proximity chat finns, men det blir onekligen roligare (och enklare) om du har polare att spela med.

Det låter ju fantastiskt!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

rei
Medlem

Någon som vet hur man kommer in på betan? Testade att köpa det på MS Store men får bara "You're too early" när jag försöker starta det.

Har läst att koderna man får om man beställer från Amazon ska funka bättre, men det verkar inte gå att köpa om man köper från Sverige.

Ingen som sitter på en workaround?

Avstängd
Skrivet av joelthor100:

Jag blir mer och mer sugen på det här. Frågan är hur det blir att spela på egen hand ifall polarna inte är lika intresserade? Kan man hitta folk att lira med på ett smidigt sätt på andra vis?

I Xbox-appen kan du välja "Letar efter grupp". Sen skriver du in vilket spel och massa grupper kommer upp där du kan be om en inbjudan. Eller så skapar du en egen grupp.

@Carl Johansson-Sundelius: FZ kan väl skapa en klubb där så FZ-medlemmar enkelt kan hitta varandra. Hade varit riktigt kul.

Medlem
Skrivet av rei:

Någon som vet hur man kommer in på betan? Testade att köpa det på MS Store men får bara "You're too early" när jag försöker starta det.

Har läst att koderna man får om man beställer från Amazon ska funka bättre, men det verkar inte gå att köpa om man köper från Sverige.

Ingen som sitter på en workaround?

Har tyvärr ingen workaround men du är inte ensam https://twitter.com/SeaOfThieves
Frågan är hur fz och ni andra fick igång det? även jag får upp "too early" hela tidenn.

rei
Medlem

@NIxxo: Ja, jag tänkte att jag skulle fråga här just eftersom jag som svensk inte lyckas med amazon-lösningen. Tänkte om någon kommit på något annat smart.

Skägg.
10 Chambers

@Pungvred: Om vi lyckas klura ut hur så absolut!


signatur
Skägg.
10 Chambers

@IluvBread: Ska bli så kul att plundra handelsskepp!


signatur
Relik 📜

@Pungvred: Jag har gjort en FZ-klubb en gång i tiden. Ska se om jag kan hitta. Kanske dags att damma av.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av joelthor100:

Jag blir mer och mer sugen på det här. Frågan är hur det blir att spela på egen hand ifall polarna inte är lika intresserade? Kan man hitta folk att lira med på ett smidigt sätt på andra vis?

Ingame så kan du välja att spela solo, det finns mindre skepp anpassat för det. Det går alldeles utmärkt om man inte vill köra med randoms.
Vill du spela med randoms så väljer du det och matchas automatiskt ihop med en grupp!

Tredje alternativet är att joina en Klubb på Xbox, det finns alltid folk som söker medspelare.


signatur

Jump in.

Relik 📜
Skrivet av Pungvred:

I Xbox-appen kan du välja "Letar efter grupp". Sen skriver du in vilket spel och massa grupper kommer upp där du kan be om en inbjudan. Eller så skapar du en egen grupp.

@Carl Johansson-Sundelius: FZ kan väl skapa en klubb där så FZ-medlemmar enkelt kan hitta varandra. Hade varit riktigt kul.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Pungvred: Om vi lyckas klura ut hur så absolut!

Okej, hittad! Den heter "FZse" och har FZ-loggan som avatar (iaf så snart MS "godkänt" bilden). Om någon listar ut hur man kan direktlänka, peta.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Gustav Höglund:

Har alltid tyckt att det eviga rattandet i piratfilmer mest ser ut som en OCD-grej, men om man vill hålla en någorlunda rak kurs (speciellt när man jagar ett annat skepp) är det bara att veva på.

Det funkar ju faktiskt likadant IRL, framför allt om du är ute på havet eller andra vatten med kraftig sjögång. Rattar man inte konstant åt rätt kurs så ser vattnet snabbt till att man driver åt fel håll.

Medlem

Vill spela dett, men har ingen XBOX ovh vill inte pröjsa för skit windows 10

12
Skriv svar