Rust har nu lämnat Steam Early Access

Robot
Rust har nu lämnat Steam Early Access
Medlem

Inte en enda kommentar. Jag misstänker att intresset för Rust är ganska svalt, nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Inte en enda kommentar. Jag misstänker att intresset för Rust är ganska svalt, nu för tiden.

http://steamcharts.com/app/252490

Ett spel som sedan release har legat på top10 på steamcharts skulle jag inte säga är svalt.

Jag är jävligt imponerad över Rust, det är ett jättelitet team men dom pumpar ut uppdateringar varje vecka (men nu efter release ska dom gå över till månadsvis) och det är alltid kul att läsa utvecklarnas devblogs. Dom är inte rädda för att göra sin spelarbas griniga och lägga in stora förändringar som förändrar spelupplevelsen kraftigt så spelet känns alltid fräscht.

ELF
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Inte en enda kommentar. Jag misstänker att intresset för Rust är ganska svalt, nu för tiden.

Rust är ett sådant spel som jag börjar bry mig om när det är färdigt. Finns ju en chans med sådana här spel att man måste börja på en ny värld efter en uppdatering.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

detta blev ju snabbt känt för att vara smockat med ryssar som fuskar/förstör för alla. därför slog det aldrig riktigt igenom


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av ELF:

Rust är ett sådant spel som jag börjar bry mig om när det är färdigt. Finns ju en chans med sådana här spel att man måste börja på en ny värld efter en uppdatering.

Ja alltså att spela Rust är lite som att segla.
Det är inte destinationen som är målet, utan resan.

Serveradmins bestämmer själva när kartan skall startas och/eller om blueprints skall wipas och det skrivs nästan alltid ut i serverbeskrivningarna vad som gäller för just den servern så det är bara att välja och vraka.

Tanken över tid med Rust är att det skall vara en bestående värld helt utan wipes, men i dagsläget så finns det servrar som wipar allt mellan 24 timmar och en månad.

Man börjar spelet med endast basic blueprints men över tid så hittar man och låser upp fler (avancerade) grejer, admins kan välja att behålla alla spelares blueprints och bara wipa världen eller köra både och.

Skrivet av monsterbenke:

detta blev ju snabbt känt för att vara smockat med ryssar som fuskar/förstör för alla. därför slog det aldrig riktigt igenom

Fusk var mer en grej förr... Och i regel endast på dom officiella servrarna. Personligen har jag bara sett fuskare på youtube.

Men jag skulle verkligen inte påstå att ett spel som legat stadigt på steamcharts top10 är ett spel som aldrig slagit igenom.

ELF
Medlem
Skrivet av IluvBread:

Ja alltså att spela Rust är lite som att segla.
Det är inte destinationen som är målet, utan resan.

Serveradmins bestämmer själva när kartan skall startas och/eller om blueprints skall wipas och det skrivs nästan alltid ut i serverbeskrivningarna vad som gäller för just den servern så det är bara att välja och vraka.

Tanken över tid med Rust är att det skall vara en bestående värld helt utan wipes, men i dagsläget så finns det servrar som wipar allt mellan 24 timmar och en månad.

Man börjar spelet med endast basic blueprints men över tid så hittar man och låser upp fler (avancerade) grejer, admins kan välja att behålla alla spelares blueprints och bara wipa världen eller köra både och.

Kommer nog inte köra på servrar om de inte implementerat något offline-raiding skydd. Finns inget värre än att bli raidad när man inte spelar. Är man dock inne i spelet men på annat håll så får man skylla sig själv.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

hur mäter sig rust mot subnautica? finns det singleplayer alls? har haft jävligt kul med subnautica på sistone men det vore kul med nåt nytt i samma stil.

Medlem
Skrivet av quadratis:

hur mäter sig rust mot subnautica? finns det singleplayer alls? har haft jävligt kul med subnautica på sistone men det vore kul med nåt nytt i samma stil.

Kan inte uttala mig om Subnautica men Rust har inte direkt något singleplayer moment även om det finns ställen med NPCs osv.
Men nej, detta ska spelas co-op online, möjligen på PvE servrar då om man är rädd för att få smisk.
Själv tycker jag att en del av tjusningen med Rust är när man ser andra personer och man vet inte om de är vänliga eller ej. Eller att försöka lista ut hur man ska ta sig in i diverse baser etc.

Dock brukar jag hålla mig till de vänligare servrarna där dom flesta är mån om spelarna och inte jagar iväg dem som oftast händer på officiella servrar.

Medlem

@quadratis Spelar man solo tror jag man har mer kul i Subnautica faktiskt.

Rust har en speciell plats i mitt hjärta. Generellt brukar jag vilja vänta med early access-titlar tills de kommer ur EA innan jag testar, men jag är glad att jag var med på resan när det kommer till Rust. Precis som tidigare sagt utvecklas spelet av ett litet team som gärna gör stora förändringar och det fanns en specifik period i spelets utveckling där jag tyckte det var som allra roligast.

Det är ett intressant fenomen när man riskerar att missa något riktigt speciellt om man inte spelar ett spel under precis rätt period under dess skapandeprocess.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

FML
Medlem

Rust är inget spel, det är en livsstil.

Medlem

Bättre grafik? Intressant. Det vart redan sjukt snyggt nu det senaste! Helt fantastiskt spel rent tekniskt och väl polerat, synd bara att alla är så hatiska och att spelet ofta är frustrerande

1
Skriv svar