Epic: "Pengarna finns i konsolerna"

Medlem
Skrivet av seppuko:

Bara dumt att säga att piratkopiering är lika utbrett på 360:n som på PC.

Vem har sagt det?

Medlem

Det finns ju massor av pirater på 360n också, så det där argumentet är ju rätt så fail. Det är ju merav att det är flera ungar med konsoler så det är lättare att få de hypeade

Medlem

Pirater är ett aber, men tråkiga spel och DRM lösningar som får vilken övervakningsfreak som helst att dräggla skrämmer även det bort kunderna.
Pirater och utvecklar som är för penga-kåta förstör PC spelandet.


signatur

A badly drawn wolf

Medlem
Skrivet av tankare:

Epic har ju redan uttalat sig om piratkopiering, varför gör dom det nu igen helt plötsligt?

Personligen anser jag att dom har varit helt fel ute med t ex UT3 som gjorde att det sålde dåligt. Bad Company 2 visar ju att ett bra spel (även om det har sina brister) kan sälja bra på PC och samtidigt vara flera plattformar.

Tycker dom gjort samma fel som ubisoft. Vem köper ett spel på PC när det släppts ett halvår/år innan på konsol och utan massa löjliga begränsningar i form av DRM? Om man vill ha spelet och har konsol & pc så köper man antagligen det till konsol först och sen när det finns på PC så finns det ingen anledning att köpa det om man redan har det på konsol och har ett spel fått mediokert betyg på konsol så lär det knappast sälja bra ett halvår/år senare på PC.

Jag bryr mig knappast om spelen är exklusiva eller inte, jag vill bara att min kopia till PC ska vara bra gjord. Fine om det är en port, det kan jag leva med men gör det bra.

Skrivet av zauii89:

Det är fakta att pirater förstör marknaden , oavsett alla mr.viktiga här som måste påpeka att göra bra spel så säljer det. Spelar ingen roll hur bra spelet är så kommer det piratkopieras i mängder sorgligt nog.

360 ripparna ligger uppe där men i jämförelse mot PCn är det ingenting, dessutom är det både svårare och mer komplicerat för en "casual" person att flasha sin konsoll...

Statistiken talar för sig själv, folk behöver ju inte leka allvetare här iaf. Synd ere iaf för det är på PCn man ser de flesta riktiga spel med passion, simulatorer m.m

Kul att folk slänger ut ordet "fakta" utan att peka på någon fakta eller studier alls. Bra gjort.
Vad är det för fakta du har?
Senaste studien som university of amsterdam gjort visar att fildelning är bra för försäljningen: http://www.idg.se/2.1085/1.319514/studie-olaglig-fildelning-a...
Dom har bara sammanfattat för film och musik i artiklen men öppnar man PDF:en kan man söka efter game, så ser man att även spel är inkluderade i stdien.

Skrivet av LORDDEREX:

HM varför inte släppa det Ändast via steam?

För till slut blir det mer eller mindre monopol om allt som släpps är steam exklusivt och hur mycket jag än gillar steam så hatar jag monopol.

Skrivet av Fargo:

De som gjorde Evil Genus håller nog inte med. Spelet blev prisat för att vara ett mindre mästerverk. Trots det piratkopierades det sönder och företaget gick i konkurs pga av låga intäkter.

Bara för att ett spel får bra betyg betyder inte att det automatiskt kommer att sälja.

Skulle piratkopiering vara bra för försäljningen?
I vilken förvrängd verkligheter lever du i?, Jorå med lite nöd och näppe kan jag nog koka ihop några idiot diagram jag också.

Sen kan man ju pröva att använda hjärnan lite..

Medlem
Skrivet av zauii89:

Skulle piratkopiering vara bra för försäljningen?
I vilken förvrängd verkligheter lever du i?, Jorå med lite nöd och näppe kan jag nog koka ihop några idiot diagram jag också.

Sen kan man ju pröva att använda hjärnan lite..

Jag skulle tro att folk vid University of Amsterdam använder hjärnan bra mycket mer än vad du och jag gör. Men visst, vifta bort studier från universitet som om det vore vallöften från någon politiker.

Medlem

Alla de jag känner med 360 och Wii har flashat eller chippat sina konsoler. Endast jag med mitt ps3 som måste inhandla spel :/

Medlem

Håller med Bush i det närmaste alla hans poster.
Vill särskilt lyfta fram det faktum att i det närmaste alla försäljningssiffror som presenteras räknas inte digitalförsäljning in. Detta tror jag leder till att pc spel ligger långt under vad de borde i den officela statisktiken, känner själv ingen polare som köpt fysiska spel under de senaste 5 åren medan bara jag säkert köp 30 spel digitalt under dessa år.

Sen att bolagen kan tjäna på piratkopiering behöver inte vara fel, vet själv att jag tankat spel jag inte varit säker på om de är bra och sedan köpt dem när jag upptäckt att jag gillar dem.

Medlem

hoppas att det kan komma ett "riktigt" DRM skydd till slut.

Medlem

Vore najs med ett piratskydd som faktiskt höll.
Splinter Cell Chaos Theory har ju rekordet på ca 438 dagar utan en pirat version, sug på den.. men det var ju runt 2005 innan konsol bomben.

Medlem

Vill bara påpeka en sak som i allmänhet verkar ignoreras, Men som jag personligen tycker vore extremt intressant att få se en faktisk studie på.

Man kan inte, Som varenda studie jag har sett på piratkopiering, Bara kolla på mängden nerladdningar av ett spel och säga "Se här, Så här många kopior mer hade vi sålt om det inte vore för pirater".

Om man inte tittar på ANLEDNINGEN bakom nerladdningarna så blir siffrorna helt meningslösa och indikerar inte på något sätt hur mycket ett företag förlorar på piratkopiering.

Bara för att lista några exempel så det syns vad jag pratar om...

Personen är helt enkelt en snål djävel som tycker han/hon har rätt till spelet utan att behöva betala för det. (ok, här är det förmodligen en förlust för utvecklaren, om man antar att personen hade köpt spelet om det vore omöjligt att ladda ner dvs.)

Personen har redan köpt spelet men råkade vid nåt tillfälle trampa sönder CDn (tror knappast att han/hon hade köpt en andra kopia för det, alltså ingen förlust. Vidare betalar vi ju faktiskt inte för CDn utan för innehållet/licensen)

Personen är intresserad av en liten del av spelet (säg, SP kampanjen i BC2 eller lan-spel med kompisar en helg) men tycker inte det är värt kostnaden bara för det. (Här hade dom fortfarande inte sålt en kopia även om det vore omöjligt att ladda ner, Ingen faktisk förlust.)

Personen har helt enkelt inte råd att köpa spelet. (Med andra ord, Hade det varit omöjligt att ladda ner det illegalt hade dom trots det inte sålt en kopia till honom/henne, Men dom kanske får sälja en kopia senare när han har mer pengar tillgängligt eller spelet har fallit i pris)

Spelet har inget demo och "piraten" är inte säker på om det är värt de 500 kr det kostar att köpa det. (i det här fallet kommer nerladdningen förhoppningsvis att leda till en försäljning som dom inte hade fått utan möjligheten att ladda ner spelet, Förutsatt att spelet faktiskt är bra förstås, Är det inte nåt intressant för personen så lär det tas bort från hårddisken efter "testet")

I dom flesta fall här kan dessutom piratkopieringen ha en positiv effekt, Antingen i form av ett direkt köp lite senare eller i form av gratis-reklam då personen som laddade ner spelet och gillade det förmodligen kommer att prata om det varpå kanske en eller flera andra faktiskt köper det.

Jag försöker inte påstå att piratkopiering är "bra" för industrin, Eller att det är rätt eller något annat än stöld, Det är det definitivt och ska självklart vara illegalt, Det enda jag säger här är att även om jag är övertygad om att piratkopiering har en negativ effekt på försäljningssiffrorna så är jag precis lika övertygad om att den effekt det har är LÅNGT mindre än vad utvecklarna vill få det att låta som.

Utöver det så skulle säkerligen mängden nerladdningar minska ganska så rejält om, för det första, Demoversioner fanns tillgängliga till alla, eller åtminstone dom flesta nya spel, Och för det andra, Det fanns en legal möjlighet att ersätta en pajad CD, Vilket vissa företag redan erbjuder (EA download manager, Blizzard via B.net, Steam etc)

Kort sagt:

Antal nerladdade piratkopior * försäljningspris != förlustsumma för utvecklarna.

Vore som sagt väldigt intressant att se nån studie på hur stor del av nerladdningarna är just för att sno spelet jämfört med nån mer "acceptabel" anledning, Samt hur stor del av nerladdningarna som faktiskt leder till ett köp, Kan kanske vara nåt för FZ att ta en titt på

Medlem

Lättare å sälja casual spel till konsoller. synd för pcn är en grym plattfort, ingen konsoll kan toppa det.

Medlem

Jag misstänker att nästa generation spelkonsoler kommer att tillåta mus + tangentbordskontroller på spelen. Tillsammans med förbättradde online-möjligheter, andra kontrollsätt, bättre grafik till ett lägre pris samt förbättrade multimediaanslutningar kommer att förpassa PC:n till rollen som maskinen man betalar räkningar på.
När FPS och MMOs spelas lika bra på konsol som på PC finns det inget skäl att ha kvar PC:n som spelplattform längre.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av tankare:
Skrivet av zauii89:

Skulle piratkopiering vara bra för försäljningen?
I vilken förvrängd verkligheter lever du i?, Jorå med lite nöd och näppe kan jag nog koka ihop några idiot diagram jag också.

Sen kan man ju pröva att använda hjärnan lite..

Jag skulle tro att folk vid University of Amsterdam använder hjärnan bra mycket mer än vad du och jag gör. Men visst, vifta bort studier från universitet som om det vore vallöften från någon politiker.

lol... det är ju bara några snubbar som skrivit en uppsats baserat på en enkät till ungdomar.
Läs den, den är skräp.

Jag är själv pirat. Köper ingen musik alls sedan napster kom, inga DVD-filmer sedan DC+ och inga single player spel sedan Pirate Bay. De sparade pengarna lägger jag på en vassare PC och min BMW.
Det är klart att försäljningen för mediaindustrin går ner.


signatur

Memento Mori

Medlem

Rätt kul att pc versionen av battlefield bc2 toppar försäljningen just nu. Samtidigt som wow drar in miljoner varje månad. Klart piraterna försämrar pc:nu men jag kommer ha kvar min och njuta av civilisation 5, starcraft2 och star wars tor de närmaste åren

Medlem

ps3an har/hade massa piratkopiering. därför dom tog bort linux stödet.

Medlem

UT2004 var väl det senaste värdiga PC-spelet Epic gjorde. UT3 blev en flopp, då ska dom inte förvånas över att det säljer dåligt (jag köpte det, förbeställt långt i förväg, eftersom jag alltid tills dess gillat Epic). Sköt era varumärken så klarar ni er. Valve förbokar jag fortfarande spel från när Half-life kommer.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Medlem

Klart att pengarna finns i konsolerna men inte bara för minskat piratkopiering utan framförallt för lägre förväntningar. Nog för att GoW var kul att spela igenom en gång men något mästerverk var det inte och UT3 var ju rena skämtet. Extremt sorgligt att se hur dåligt det var med tanke på hur fruktansvärt bra UT2k4 vart.

De flesta PC spelarna skulle aldrig betala för värdelösa portar som knappt ens orkat få en mus pekare i huvudmenyn

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av KlosterKatten:

Mmm för piratkopior på 360n kommer inte oftast en vecka före PCn..

Piratkopiering på 360n är stor, men långt ifrån lika stor som på PC. Ska man spela piratkopior krävs ett ganska komplicerat ingrepp på dom senaste maskinerna och du riskerar dessutom att bli bannad från Xbox Live, något som gör att många väljer att inte flasha.

Vad har det för betydelse?

Spelen säljer bättre till konsolerna jämfört med PC trots att det piratkopieras även till konsol. Även jag som mest laddar ner spel skulle hellre köpa spel till konsol än pc... det känns liksom mer värt.

Medlem
Skrivet av Richard:
Skrivet av Fr0gg0.:

Är nästan lika många som tankar spel till konsoler, så vette fan.

Finns det några siffror som stödjer detta? Kan bara tala för mig själv och de jag känner men samtliga som använder pc piratkopierar nästan alla spel de spelar och de som har xbox360 piratkopierar inte alls.

Siffror och siffror, dvs torrent sidor visar att Richard inte är så långt ifrån verkligheten. Vet flera som köper sina PC spel på steam, enkelt smidigt osv men tankar sina consol spel.

Asiaterna och yankare styr marknaden, thats it. Dom föredrar consoler. skylla allt på pirater är ganska enkelt då man vill slippa göra spel till PC.

Klart det är en förlust för alla, att folk tanker men tvivlar på det Epic säger, i så fall skulle PS3 spel toppa försäljningslistan överlägset.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av tankare:

Epic har ju redan uttalat sig om piratkopiering, varför gör dom det nu igen helt plötsligt?

Personligen anser jag att dom har varit helt fel ute med t ex UT3 som gjorde att det sålde dåligt. Bad Company 2 visar ju att ett bra spel (även om det har sina brister) kan sälja bra på PC och samtidigt vara flera plattformar.

Tycker dom gjort samma fel som ubisoft. Vem köper ett spel på PC när det släppts ett halvår/år innan på konsol och utan massa löjliga begränsningar i form av DRM? Om man vill ha spelet och har konsol & pc så köper man antagligen det till konsol först och sen när det finns på PC så finns det ingen anledning att köpa det om man redan har det på konsol och har ett spel fått mediokert betyg på konsol så lär det knappast sälja bra ett halvår/år senare på PC.

Jag bryr mig knappast om spelen är exklusiva eller inte, jag vill bara att min kopia till PC ska vara bra gjord. Fine om det är en port, det kan jag leva med men gör det bra.

Skrivet av zauii89:

Det är fakta att pirater förstör marknaden , oavsett alla mr.viktiga här som måste påpeka att göra bra spel så säljer det. Spelar ingen roll hur bra spelet är så kommer det piratkopieras i mängder sorgligt nog.

360 ripparna ligger uppe där men i jämförelse mot PCn är det ingenting, dessutom är det både svårare och mer komplicerat för en "casual" person att flasha sin konsoll...

Statistiken talar för sig själv, folk behöver ju inte leka allvetare här iaf. Synd ere iaf för det är på PCn man ser de flesta riktiga spel med passion, simulatorer m.m

Kul att folk slänger ut ordet "fakta" utan att peka på någon fakta eller studier alls. Bra gjort.
Vad är det för fakta du har?
Senaste studien som university of amsterdam gjort visar att fildelning är bra för försäljningen: http://www.idg.se/2.1085/1.319514/studie-olaglig-fildelning-a...
Dom har bara sammanfattat för film och musik i artiklen men öppnar man PDF:en kan man söka efter game, så ser man att även spel är inkluderade i stdien.

Skrivet av LORDDEREX:

HM varför inte släppa det Ändast via steam?

För till slut blir det mer eller mindre monopol om allt som släpps är steam exklusivt och hur mycket jag än gillar steam så hatar jag monopol.

Skrivet av Fargo:

De som gjorde Evil Genus håller nog inte med. Spelet blev prisat för att vara ett mindre mästerverk. Trots det piratkopierades det sönder och företaget gick i konkurs pga av låga intäkter.

Bara för att ett spel får bra betyg betyder inte att det automatiskt kommer att sälja.

Skulle piratkopiering vara bra för försäljningen?
I vilken förvrängd verkligheter lever du i?, Jorå med lite nöd och näppe kan jag nog koka ihop några idiot diagram jag också.

Sen kan man ju pröva att använda hjärnan lite..

Det är väl ganska så uppenbart att piratkopieringen faktiskt numera hjälper till försäljningen... BRA spel säljer.

Se på hur många av "de bra" spelen som faktiskt säljs TROTS att de också laddas ner i stort antal. Hur tusan förklarar man det då?

Nej jag är oerhört tveksam till att spelförsäljningen skulle öka ifall piratkopieringen skulle hindras... jag skulle iallafall inte köpa fler spel, snarare mindre med tanke på att man får sämre möjligheter till att testa spelen innan.

Och vilka oerhört idiotiska jämförelser mellan pc och konsol gällande piratkopieringen... är det konstigt att det är större till pc när det finns så många fler spel till den?

Medlem
Skrivet av swordy:

ps3an har/hade massa piratkopiering. därför dom tog bort linux stödet.

Du har fel.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av tankare:

Epic har ju redan uttalat sig om piratkopiering, varför gör dom det nu igen helt plötsligt?

Personligen anser jag att dom har varit helt fel ute med t ex UT3 som gjorde att det sålde dåligt. Bad Company 2 visar ju att ett bra spel (även om det har sina brister) kan sälja bra på PC och samtidigt vara flera plattformar.

Tycker dom gjort samma fel som ubisoft. Vem köper ett spel på PC när det släppts ett halvår/år innan på konsol och utan massa löjliga begränsningar i form av DRM? Om man vill ha spelet och har konsol & pc så köper man antagligen det till konsol först och sen när det finns på PC så finns det ingen anledning att köpa det om man redan har det på konsol och har ett spel fått mediokert betyg på konsol så lär det knappast sälja bra ett halvår/år senare på PC.

Jag bryr mig knappast om spelen är exklusiva eller inte, jag vill bara att min kopia till PC ska vara bra gjord. Fine om det är en port, det kan jag leva med men gör det bra.

Skrivet av zauii89:

Det är fakta att pirater förstör marknaden , oavsett alla mr.viktiga här som måste påpeka att göra bra spel så säljer det. Spelar ingen roll hur bra spelet är så kommer det piratkopieras i mängder sorgligt nog.

360 ripparna ligger uppe där men i jämförelse mot PCn är det ingenting, dessutom är det både svårare och mer komplicerat för en "casual" person att flasha sin konsoll...

Statistiken talar för sig själv, folk behöver ju inte leka allvetare här iaf. Synd ere iaf för det är på PCn man ser de flesta riktiga spel med passion, simulatorer m.m

Kul att folk slänger ut ordet "fakta" utan att peka på någon fakta eller studier alls. Bra gjort.
Vad är det för fakta du har?
Senaste studien som university of amsterdam gjort visar att fildelning är bra för försäljningen: http://www.idg.se/2.1085/1.319514/studie-olaglig-fildelning-a...
Dom har bara sammanfattat för film och musik i artiklen men öppnar man PDF:en kan man söka efter game, så ser man att även spel är inkluderade i stdien.

Skrivet av LORDDEREX:

HM varför inte släppa det Ändast via steam?

För till slut blir det mer eller mindre monopol om allt som släpps är steam exklusivt och hur mycket jag än gillar steam så hatar jag monopol.

Skrivet av Fargo:

De som gjorde Evil Genus håller nog inte med. Spelet blev prisat för att vara ett mindre mästerverk. Trots det piratkopierades det sönder och företaget gick i konkurs pga av låga intäkter.

Bara för att ett spel får bra betyg betyder inte att det automatiskt kommer att sälja.

Skulle piratkopiering vara bra för försäljningen?
I vilken förvrängd verkligheter lever du i?, Jorå med lite nöd och näppe kan jag nog koka ihop några idiot diagram jag också.

Sen kan man ju pröva att använda hjärnan lite..

Det är väl ganska så uppenbart att piratkopieringen faktiskt numera hjälper till försäljningen... BRA spel säljer.

Se på hur många av "de bra" spelen som faktiskt säljs TROTS att de också laddas ner i stort antal. Hur tusan förklarar man det då?

Nej jag är oerhört tveksam till att spelförsäljningen skulle öka ifall piratkopieringen skulle hindras... jag skulle iallafall inte köpa fler spel, snarare mindre med tanke på att man får sämre möjligheter till att testa spelen innan.

Och vilka oerhört idiotiska jämförelser mellan pc och konsol gällande piratkopieringen... är det konstigt att det är större till pc när det finns så många fler spel till den?

Faktum är att de som tankar ner spel köper de oftast inte. Iaf inte när vi snackar SP-spel Även om de tyckte spelen var bra. Folk vill bara inte betala för SP-spel till pc. Som till exempel Evil Genius och Beyond Good and Evil.

Medlem

Men kan de inte börja tänka lite.

Räknar man in MMO-prenumerationer, så säljer ju PC-spel bättre än konsollditon även internationellt.

Kruxet är ju snarare att mängden spelinvesteringar för slutkonsumenten är densamma. Skapa spel som lockar även WoW:arna och co.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Kolla bara så utbrett 360 piratningen börjar bli, helt enorm! Även om det skulle bli mer pirater till 360 så skulle det säkert ändå vara med prisvärt att släppa spel till konsol eftersom de är så många.

Ps3 har ju inte ens en scen för pirat spel.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Ska du släppa spel på PC, så satsa på ett gammalt varumärke (SC, NWN,CS,Diablo etc) eller skapa ett mmo, gör det enkelt och casual så alla kan spela = seger. Sims, WoW, CSS, SC2, D3, när ser vi ett PC-spel som inte blivit enklare och casualiserat igen? någonsin?
Casual är en större marknad, och genom att förenkla/fördumma spel så säljer de troligen bättre (MW2). När mmo kommer till konsol på stor front lär PC tappa lätt 30-50% av sina aktiva spelare, tyvärr (uppskattning baserat på antalet sålda spel och aktiva spelare).

Konsolerna är billigare och enklare att utveckla till, mindre buggar/problem och mer spel. Något som inte heller framkommer är ju de "mindre" spelen, indiegames, som kan sälja ruskigt bra även på konsol. Ett par hundra tusen sålda exemplar är ingen omöjlighet, mycket pengar för en liten utvecklare.

Men allvarligt talöat, när man på PC får "toppspel" som C&C4, Red Alert 3, SupCom2, EE2-3, SC2, D3, CSS m.m. så inser man att det inte längre satsas på hardcore, alls. Personligen tycker jag de flesta spel är alldeles för enkla, för casualiserade, men utvecklingen tycks ändå gå åt det hållet. Det finns spel som gör motsatsen, både RDR och Halo Reach satsar på att rejält minska/ta bort aim-assist och låta spelaren sikta, något som stör en casual.

Medlem
Skrivet av beaverprophet:

...
Man kan inte, Som varenda studie jag har sett på piratkopiering, Bara kolla på mängden nerladdningar av ett spel och säga "Se här, Så här många kopior mer hade vi sålt om det inte vore för pirater"...

Skönt med flera som tänker lika
Musikindustrin har använder ju samma beräkning. Jaha! 100000 downloads av artist X, det är alltså en förlust på 100000*150kr. OMFG VI HAR FÖRLORAT 15 miljoner kronor!

Man kan inte sätta ett = tecken, det funkar inte. En svenskt skivbolag sa något fruktansvärt korkat. Jag minns inte vilke bolag. Men dom pratade om Magnus Uggla, att försäljning av hans skivor har minskat kraftigt. Mmmkaay och detta bevisar vad?
1. Magnus Uggla suger
2. Alla som gillade Magnus Uggla på 80-talet har redan köpt hans skivor.
3. Ungdomar lyssnar inte på Magnus Uggla
4. Magnus Uggla suger
5. Se ovan.

Jävla Chewbacca defense ( http://en.wikipedia.org/wiki/Chewbacca_defense )

Anywho, själv piratar jag inga spel, filmer eller musik sen 5 år tillbaka. Jag har däremot spenderat sjuka pengar på ovannämda eftersom det är min "hobby". Äger över 300 musik-cd, 400 dvd-filmer, 28 PS3-spel (inkl. PSN), 2 till min nyss inköpta 360. 12 GameCube, 20 PS2, 60+ PC osv.

Tidiager har jag laddat ner och kommit fram till att jag gillar produkten och sedan köpt den.
Nu är det så pass enkelt att prova på så man behöver inte pirata.
Tanka demo från fz / steam / PSN / Xbox Live, läsa recensioner eller titta på video reviews. Provlyssna musik på Spotify/Youtube/Whatever.

Hepp, nu spårade jag ur lite med svaret hehe, tror att det går att förstå dock dags att sova hehe.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vilket spel har Epic gjort senaste tiden som är ett renodlat PC-spel förutom UT3 (som även kom till konsoll)? Gears kom ju till PC sen, men det räknas inte.
Känns som om han baserar allt det där på att UT3 inte sålde bra. Kanske det gjorde men jag känner knappt nån som har det.
Jag köper alltid mina spel. Blir förbannad när utvecklare gör såhär eller gör multiplatformspel som inte håller på PC, tex Supreme Commander 2. Mainstreamat skit!
Snåla idiotpirater!

Medlem
Skrivet av Bush:
Skrivet av seppuko:

Bara dumt att säga att piratkopiering är lika utbrett på 360:n som på PC.

Vem har sagt det?

Ledsen för sent svar, men läs de första kommentarerna till denna nyhet

Medlem

Till alla som menar att Epic overger PC:

Ta en titt pa Alla Unreal spel som slapptes med tools, ta en titt pa UDK, ta en titt pa Make Something Unreal contest. Forstar ni hur mycket pengar det ligger i de satsningarna? Epic satsar bra mycket pa PC-anvandare, och har sitter ni o wajnar som nagra bortskamda javla fjortisar. Ja, jag blir lite upprord...

Jag har inga som helst tvivel att det ligger en hel del i vad de sager om pirateri pa PCmarknaden, men trots de sa fortsatter de stodja PCn, om an inte i lika stor utstrackning.

Till alla som skriver "Jag och manga med mig piratar pa konsoll, sa det han sager ar fel!"
Know your place. Han har forsaljningssiffror och statestik som backar upp det han sager. Mot det betyder "Jag och manga med mig..." inte sarkilt mycket.


signatur

Lighting Artist, MachineGames
www.tomaslidstrom.com

Medlem

Enkelt att bekräfta att det faktiskt stämmer, en snabb koll på en populär torrent-tracker visar att när man listar både PC-spel och 360-spel efter mest nerladdningar så kommer första 360-spelet på plats 42.

Själv köper jag nog mest spel till PS3 tätt följt av PC, köper nästan bara konsoll/PS3 exklusiva titlar till PS3, allt som även kommer till PC köper jag till PC.

Skriv svar