SweClockers snackar gaming i vardagsrummet

Robot
SweClockers snackar gaming i vardagsrummet

Kan man köra pc från soffan? Såklart. Vilken dum fråga.


Medlem

Ska man ha det i knäet så förstår jag ni vill ha ett mindre. Jag har mitt på soffbordet.
Logitech g613 är svårslaget i det läget, trådlöst, mekaniskt och Lightspeed.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Relik 📜
Skrivet av Snabeltorsk:

Ska man ha det i knäet så förstår jag ni vill ha ett mindre. Jag har mitt på soffbordet.
Logitech g613 är svårslaget i det läget, trådlöst, mekaniskt och Lightspeed.

Är det bekvämt, tycker du? Jag körde lite på soffbordet innan, men blev så onaturlig och konstig ställning att jag tröttnade snabbt.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem
Skrivet av emilakered:

Är det bekvämt, tycker du? Jag körde lite på soffbordet innan, men blev så onaturlig och konstig ställning att jag tröttnade snabbt.

Inte som att sitta i en "datorstol".
Jag prova med en frukostbricka i knäet. Även om sittställningen är bättre då passade inte riktigt mig.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

jag slutade med olika brädor eller bord - ett tangentbord i knäet, datormusen på en stor bok bredvid (typ A4 eller större), blir mera bekvämt för mushanden. Alla andra lösningar tycker jag att vinkeln/höjden blir för obekvämt.
Det funkar kanske inte för CS-GO eller liknande, men för nästan allt annat fungerar det bra.
Och så finns det ju kontroller support för många spel, då räcker det med en enkel trådlöst tangentbord med inbyggd touch musplatta.

Medlem

Jag kör couchmaster vilket är väldigt bekvämt idag, dock med trådat mekaniskt tangentbord pga input delay. Dock skulle jag kunna tänka mig gå fullt trådlöst när Corsair släpper sin variant (K63?).

Jag har datorn i vardagsrummet numera, med HDMI till förstärkaren//TV. Med denna setup så har jag inte spelat vid mitt skrivbord på säkert 3-4 år sen tillbaka.

Medlem

Eller så köper man en steam link och streamar från sin vanliga speldator. Om man inte vill lägga mer pengar. Dom är på rea nu.

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Jag kör couchmaster vilket är väldigt bekvämt idag, dock med trådat mekaniskt tangentbord pga input delay. Dock skulle jag kunna tänka mig gå fullt trådlöst när Corsair släpper sin variant (K63?).

Jag har datorn i vardagsrummet numera, med HDMI till förstärkaren//TV. Med denna setup så har jag inte spelat vid mitt skrivbord på säkert 3-4 år sen tillbaka.

Jag blev intresserad av en sådan couchmaster, ser riktigt nice ut. Måste bara skaffa nytt grafikkort, men ett sådant kostar ju det med.

Skrivet av Fargo:

Eller så köper man en steam link och streamar från sin vanliga speldator. Om man inte vill lägga mer pengar. Dom är på rea nu.

Eller använder sin gamla dator som en streaming-dator och logga in med samma Steam-konto på båda. Då kan du köra spelet på speldatorn och streama till den gamla som är vid TVn.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

@conthox: Också ett bra förslag! Men har man inte en gammal pc kostar steam link ca 200 kr inkl frakt just nu.

Medlem
Skrivet av Fargo:

@conthox: Också ett bra förslag! Men har man inte en gammal pc kostar steam link ca 200 kr inkl frakt just nu.

Oj är den så billig. Jag måste ha tänkt på någon annan lösning, för den där är ju helt klart prisvärd.

// edit:

Var finner du den så billig? Billigast jag kan hitta är 348 kr.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Oj är den så billig. Jag måste ha tänkt på någon annan lösning, för den där är ju helt klart prisvärd.

// edit:

Var finner du den så billig? Billigast jag kan hitta är 348 kr.

På steam såklart!
https://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/
2 Euro för enheten, 10-14 Euro för frakt. Runt 200 sek.

Medlem
Skrivet av Fargo:

På steam såklart!
https://store.steampowered.com/app/353380/Steam_Link/
2 Euro för enheten, 10-14 Euro för frakt. Runt 200 sek.

Jag som bara tittade på Prisjakt... tackar


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

eld
Medlem
Medlem

@eld: Beställde en sån och steam link på rean. Hoppas den är bra 😀

1
Skriv svar