Fortnite blir Monopol-spel

Robot
Fortnite blir Monopol-spel

Äntligen kan du dessutom skjuta folk i det hemska, hemska sällskapsspelet.

#fortnite, #monopol


Releasehästryttare

Finns knappt ett varumärke som inte är monopol!

Kolla in denna lista på monopol spel http://monopoly.wikia.com/wiki/List_of_Monopoly_Games_(Board) det är mer än 1300 och lär inte minska de kommande åren, tydligen gillar folk monopol trots att det är ett skitspel.

Medlem

Monopol suger.

Inaktiv

Monopol äger.

Medlem

Monopol är tråkigt.

Medlem

Jag känner ingen som gillar Monopol.

Och då är ändå en av mina bröder en brädspelsentusiast.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Monopol till Sega Master System är svinroligt!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

@Akronym: Brädspelsentusiaster har en tendens att avsky just Monopol av anledningen att speldesignen är förlegad och baseras enbart på tur och tärningskast där man inte har någon som helst möjlighet att kontrollera eller påverka sina odds.

Medlem

Håller med. Monopol är verkligen kasst. Men det fanns ett roligt monopolspel till någon konsol, kommer dock inte ihåg vilken.

Sen vet jag inte hur coolers man är om man slänger fram ett Fortnite Monopol eller nån annan monopol-variant när släkten kommer o vill spela.

Medlem

Jag tycker nog faktiskt att Monopol är riktigt kul, har inte spelat det på 5-10 år. Det är ju själva förhandlingsdelen i kombination med tärningarna som är grejen.

Medlem

Kanske ska släppa spelet innan

MEG
Medlem

Det blir en bra julklapp till min son roligt att de verkar ha andra regler än vanligt monopol


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem

Angående om Monopol suger apballe eller inte så för min del beror det på vilket humör man är på


signatur

Death is only the beginning

Medlem

"Monopol är en situation där en enskild aktör eller grupp kontrollerar hela eller nästan hela marknaden för en viss typ av vara eller tjänst. Monopol karaktiseras av avsaknaden av konkurrens vilket ofta resulterar i höga priser samt undermåliga".

Varför heter det inte bara Fortnite? Säljer det bättre om man sätter Monopoly framför? Nej för min del ska inte nåt spel med ordet Monopol jnnehålla nån action eller pangpang. Det ska vara ett långdraget slit och en förstörd fredagkväll. Kapitalismens mörkaste sidor och bråkande familjmedlemmar. Goa gamla tider helt enkelt!

Inaktiv

Det där med att monopol är hatat av brädspelsentusiaster verkar vara ganska utbrett. Dom verkar se ner på det som om det fördummar folket och förstör deras upphöjda vetande. Lite som att dom gillar jazz medans man själv lyssnar på radiomusik. Pretantiöst beteende, lite som att bara se Bergmanfilmer när andra gillar Marvel.

Medlem

Som brädspelsfantast tänkte jag först hålla med om att Monopol i alla dess former har gett hela hobbyn ett dåligt rykte, MEN jag vill även bidra med ett bra alternativ för er som vill ha ett brädspel med lite Fortnite-känsla. Brädspelet i fråga är "Adrenaline" och är "FPS in a box" med massa vapen och frags nästan helt utan slumpmoment (dvs inga tärningar). Istället krävs taktik och slughet, lite som Fortnite. Köp detta istället för Monopol. Ni kommer inte ångra er!

https://www.worldofboardgames.com/adrenaline?utm_source=brads...

1
Skriv svar