Angry Video Game Nerd firar 20-årsjubileum med mer Castlevania

Fragtjuv
Skrivet av Sebastian Lind:

Mr. Bucket-avsnittet också! Han gjorde även en zombie-kortfilm inspelad i föräldrarnas garage, den var riktigt bra trots förutsättningarna. 🙈

Ja. Ser man Mr-Bucket så kommer Dream phone bli ännu bättre.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Medlem

board James var en grym serie. I början lättsamt o roligt, men blev bara mörkare o mörkare.

Bible games var den första videon jag såg av honom på gametrailers. Sjukt bisarrt spel när Noah bär runt olika djur på sin rygg.

Skrivet av DAoG:

board James var en grym serie. I början lättsamt o roligt, men blev bara mörkare o mörkare.

Bible games var den första videon jag såg av honom på gametrailers. Sjukt bisarrt spel när Noah bär runt olika djur på sin rygg.

Ja, men! Hur skulle han annars få in dem i arken? Om du nånsin försökt locka in en kamel i en båt så skulle du förstå att det är inte det lättaste. Illrar kan man locka med en bit kassler, men vissa djur är envisa jäklar.

Medlem

Upptäckte honom på Hamsterpaj, där någon hade lagt upp en massa avsnitt.
Första jag såg var hans episode på "tillbaka till framtiden" och jag skrattade som en galning.
Även om han har blivit sämre på de senare dagar (den där videon om hästprinsen var helt värdelös), så kommer jag kolla på hans grejer.
Så många bra ciat.
"Milon's Secret Castle. MORE LIKE MILON'S SHITTY ASSHOLE!!!"
Eller den här legendarisk ifrån hans Batman Forever recension:
"WHA- THIS IS FUCKED BEYOND BELIEF! It's like, the controls in this game are like somethin' you'd do for a cheat code! Not a BASIC MOVE that ya have to do, in order to play the game! Why'd they program it in such an ASININE, BALL-BRAINED, COCKAMAMIE, RIDICULOUS FASHION?! It's like JEEZ, there's four buttons right on the front of the controller! BUT THAT'S NOT ENOUGH TO WORK WITH?! Instead they have to like, program it like, all into like, weird kinda crazy button combinations and shit?! It's like, what were they thinking?! It's like Up is jump?! Select for the grappling hook?! Select shouldn't even be part of the game! Select should be like for the menus or somethin'. I mean, jeez, like were they tryin' to just ruin this game, just flat out, just fuck it up?! Well they did! Batman Forever, it sucked back then, and it sucks forever!"


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Sett några få av hans videos under årens lopp. Inte riktigt min grej, men jävligt imponerad av hur han hållt igång.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Det säger en hel del om gamers att den där någonsin har ansetts rolig.


signatur

Memento Mori

Medlem

Grattis AVGN! Har varit ett fan sen tonåren och tittar fortfarande på hans videor. Han var ju hysteriskt kul när han var som bäst, numera är det en smårolig comfort show för mig. Bugs Bunny och Bible Games är bland det roligaste som gjorts.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hittade han av en slump 2005. Då fanns det bara typ karate kid och turtles. Men jag väntade och hoppades på att han skulle göra fler för det träffade en nostalgisk nerv med svårighetsgraden i Turtles. Har själv alltid gillat Tmnt dock. Mina favvo avsnitt är klart Ikari Warriors och Batman med Mike som Jokern. Ikari Warriors var mer än Avgn för mig. Det påminde när man hängde med kompisarna i tonåren och tramsa med spel eller film.

Medlem

Board James med Bad luck Bootsey är lätt mina favoriter.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Ja, men! Hur skulle han annars få in dem i arken? Om du nånsin försökt locka in en kamel i en båt så skulle du förstå att det är inte det lättaste. Illrar kan man locka med en bit kassler, men vissa djur är envisa jäklar.

Alla puckelryggade djur som kameler, dromedarer, lamor and what not är tjuriga jävlar. Hade det behövts göra en ark för att rädda alla djuren hade man helt enkelt skippat dem. 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Upptäckte AVGN i och med Turtles-avsnittet, #5 tror jag det var. Kunde aldrig tänka mig att han skulle bli så stor där och då! Blev riktigt AVGN-fanboy under en Japan-vistelse ~2010 då jag var sängliggandes i 2-3 dar och inte orkade göra ett skit. Körde igenom varenda AVGN-avsnitt och allt annat på Cinemassacre och blev riktigt biten. Verkligen en kreativ person, James Rolfe. Följer honom inte jättenoga längre och tycker det är lite tråkigt när han kör lite nyare spel, för det framgår ju tydligt i flera klipp genom åren att han knappt spelat så mycket sedan N64/GC och därför inte längre har så mycket personlig koppling till det han pratar om. Men det är knappast nån kritik. När man hållit på så länge som han gjort tar ju det personliga materialet slut förr eller senare, och ska man köra på då så måste man ju hitta på nåt nytt. Filmen är också en av de absolut sämsta jag någonsin sett, vet inte vad som hände där, seriöst. Gissar på att det var något han ville så fruktansvärt mycket så när han väl fick chansen blev han övertänd och det blev spretigt, ofokuserat och en jäkla pannkaka av alltsammans. Trist, särskilt som vissa av hans kortfilmer varit riktigt, riktigt bra. Men ja, James Rolfe. Vilken härlig person han verkar vara, hoppas han får chansen på nåt filmprojekt igen i framtiden, som inte har med spel att göra. Det är ju trots allt film som är hans stora passion.

Omg. Du som kan skriva, varför delar du inte upp texten i stycken?!?!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

AVGN är extra underhållande när han lyckas förmedla vad man själv kände när man köpte Turtles och Top Gun för sina surt förvärvade pengar.

Mitt favoritavsnitt är nog ändå den nyare varianten av Tillbaka till Framtiden.

Skrivet av Freakon:

Omg. Du som kan skriva, varför delar du inte upp texten i stycken?!?!

Haha, var inte meningen att göra en wall of text. Skrev vad som föll mig in och var distraherad av något annat så det blev lite stream of consciousness... Sorry 😂

Medlem

Problemet för dessa Youtubers är ju att dom inte lyckas förnya sitt koncept. Har inte följt AVGN på ett par år, tyckte det blev för tjatigt.
Som nån skrev, jämför med tv-serier där dom flesta succéer håller i drygt 10 år. Vissa tävlingsprogram kommer och går med tiden som Robinson.
Men då har vi Youtubers som suttit i 20 år med samma koncept, äta konstig mat, recensera spel på roligt sätt osv. Inte konstigt om det sluta komma videos eller dröjer ett halvår mellan varje. Att byta genre är nog inte så enkelt heller.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det säger en hel del om gamers att den där någonsin har ansetts rolig.

Du förstår dig inte på denna humor. Kanske för att du inte är en riktig gamer.

Medlem

Följt AVGN sedan början och tyckte dom första två åren att det var det roligaste som gjorts, det var ju nåt helt nytt och kändes både fräscht och frigjort på ett sätt som var uppfriskande.

Sedan är det ju som många redan skrivit så att det är svårt att få saker att förbli relevanta och även så med AVGN, det har gått upp och ner, men avsnitten kommer ju så pass sällan att det ändå fortfarande funkar att se dom även om jag oftast bara småler lite numera och mest för att jag gillar James som person.

AVGN-Filmen var ju katastrofalt dålig och sedan har väl i varje fall jag (44år) kanske växt ifrån det allra mest pubertala (this is bullshit, eviga svordomsharanger osv).

Värt att nämna är att dom två första avsnitten gjordes 2004. Men filmerna hade, vad jag förstår, knappt nån som helst spridning förens filmerna laddades upp på Youtube april 2006. Först då gjordes också tredje avsnittet.

Ser ett par "early adopters" i tråden som har hängt med alla 20 år.;)


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Skrivet av Fader Konungen:

Värt att nämna är att dom två första avsnitten gjordes 2004. Men filmerna hade, vad jag förstår, knappt nån som helst spridning förens filmerna laddades upp på Youtube april 2006. Först då gjordes också tredje avsnittet.

Ser ett par "early adopters" i tråden som har hängt med alla 20 år.;)

Ja, det var väl hans polare Mike som var den som laddade upp de första videoklippen på Youtube, och resten är historia... Ser att TMNT-avsnittet kom sommaren 2006 och det var nog samma sommar jag först såg honom. Som sagt tidigare, han var rolig, men kunde aldrig tänka mig att han skulle bli så stor och fortsatt vara populär nästan 20 år senare. Verkligen en av de första "youtube-kändisarna", eller vad man ska säga.

Medlem

Feeling old yet?

12
Skriv svar