Stålis! Är Superman: World's Finest Rocksteadys nästa spel?

Robot
Stålis! Är Superman: World's Finest Rocksteadys nästa spel?

Eller är det Batman? Ryktena går isär.

#batman, #rocksteady-studios, #superman


Superman kan ju vara tidernas tråkigaste och töntigaste superhjälte så nej tack från min sida.

Tråddemonen
Testpilot

Ser inte hur ett spel med superman kan ha någon speciell djup story, combat med en superhjälte vars svaghet är kryptonit. Är tanken att alla fiender ska bära runt på kryptonit för att ge spelaren en utmaning?

Medlem
Skrivet av MisterMarshall:

Superman kan ju vara tidernas tråkigaste och töntigaste superhjälte så nej tack från min sida.

Jag håller ICKE med. Superman är min favorit

Medlem

ja va tusan gör man om man är stålmannen?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Ser inte hur ett spel med superman kan ha någon speciell djup story, combat med en superhjälte vars svaghet är kryptonit. Är tanken att alla fiender ska bära runt på kryptonit för att ge spelaren en utmaning?

Mjaeh, han fick ju med tiden allt fler svagheter. Magi är ju en klassiker, t.ex. Andra "lika starka" motståndare från Krypton m.fl, men det har ju varit ett ständigt återkommande problem att han är så OP, vilket ju i sig blivit en del av storyn där Batman och andra ser honom som ett enormt hot. Svårt att i ett spel leka med idéer om att hota Lois och andra också (när någon rör sig nästan lika snabbt som the Flash så...) Men det är väl också där charmen ligger, att få spela/drömma om att (tro sig) vara helt j-a sjukt OP (host Kratos, host). Anyway, back to Spider-man, ung kille som aldrig riktigt får ihop sitt liv och är "sjukt mänsklig" (men ändå egentligen OP) - dvs formel #2 för superhjältar.

Men det vore intressant att se om det är möjligt att göra ett bra Superman-spel (Injustice-fajtande.. Nooooh...)

Hoppades på Turtles spel


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Asså superman är ju typ sämsta sämsta superhjälten... Typ supergay

Medlem

Varken Stålmannen eller Läderlappen. Varför inte Fantomen?

Nä, annars hade jag faktiskt velat haft ett mörkt Turtles som det ryktades om för ett tag sen.

Har lite svårt att föreställa mig hur ett sånt spel skulle fungera. Iom. att de enda verkliga hoten/utmaningarna är väl så väldigt specifika. Kryptonit/Rött solljus/Magi, samt ett litet antal jämförbara figurer.

Kanske om hela storyn byggde på en invasion från "Apokolyps" eller att Lex Luthor hade detonerat kryptonit-bomber tvärs över halva planeten. Eller att själva spelutmaningen gick ut på att vara heroisk med "silkesnävar", alltså att hela tiden vara superförsiktig.

Mja...stålis känns inte direkt som någon lockande spelkaraktär för mig.

Medlem
Skrivet av Zimpan:

Ser inte hur ett spel med superman kan ha någon speciell djup story, combat med en superhjälte vars svaghet är kryptonit. Är tanken att alla fiender ska bära runt på kryptonit för att ge spelaren en utmaning?

Det är bara skicka han till ett ställe där alla använder magi, så är det löst.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Hoppades på Turtles spel

Instämmer! Jag fick kötta loss med Rafael och gänget.

Men, om det ska vara Superman vill jag ha någon form av moralsystem, som sjunker drastiskt om man råkar ha sönder halva Metropolis för att stoppa en handväsketjuv. Skulle vara mer intressant än att doppa alla skurkar i kryptonit.


signatur
Medlem

Batman med Co-op kampanj.

Tråddemonen
Testpilot

@ulrik.borg @seraium Era kommentarer fick mig inte att bli speciellt sugen på en superman spel...

Medlem

Det skulle kunna fungera om de lägger upp det som första Metroid Prime (flera Metroid samt Darksiders (1) när jag tänker efter). Du har alla krafter precis i inledningen. Sen händer något (en olycka, skadad av kryptonit eller något annat) så att du blir av med stora delar av dina krafter.

Spelets upplägg är sen att du återfår dem med tiden, ju längre spelet fortlöper. Röntgensyn, möjligheten att flyga, snabbheten och styrkan med mera. Det var i princip det upplägget Rocksteady körde i Arkham Asylum, fast lite nedtonat eftersom B-man inte är lika stark.

Med det upplägget kan även motståndet öka och mot slutet när du har alla krafter tillbaka möter du motståndare som är lika starka/op som du. Alla fiender behöver alltså inte attackera dig med kryptonit, utan du lider av sviterna från en smäll/attack i inledningen.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Det skulle kunna fungera om de lägger upp det som första Metroid Prime (flera Metroid samt Darksiders (1) när jag tänker efter). Du har alla krafter precis i inledningen. Sen händer något (en olycka, skadad av kryptonit eller något annat) så att du blir av med stora delar av dina krafter.

Spelets upplägg är sen att du återfår dem med tiden, ju längre spelet fortlöper. Röntgensyn, möjligheten att flyga, snabbheten och styrkan med mera. Det var i princip det upplägget Rocksteady körde i Arkham Asylum, fast lite nedtonat eftersom B-man inte är lika stark.

Med det upplägget kan även motståndet öka och mot slutet när du har alla krafter tillbaka möter du motståndare som är lika starka/op som du. Alla fiender behöver alltså inte attackera dig med kryptonit, utan du lider av sviterna från en smäll/attack i inledningen.

Låter som ett troligt upplägg, fast vad kan superman göra om man tar bort hans superkrafter? Han har liksom inga balla gadgets, då blir han bara en joppe i fula trikåer som är väldigt dålig på stealth.

Medlem
Skrivet av Korken:

Låter som ett troligt upplägg, fast vad kan superman göra om man tar bort hans superkrafter? Han har liksom inga balla gadgets, då blir han bara en joppe i fula trikåer som är väldigt dålig på stealth.

Han är väl troligtvis fortfarande starkare än gemene man, men det är upp till Rocksteady att styra upp. Skrev bara en teori om hur det skulle kunna gå till.

Medlem

Green Arrow eller John Constantine.

Medlem
Stål-Långben

@MisterMarshall: Nog för att Stålmannen kan ses som ganska tråkig superhjälte från avstånd och något jag själv inte dragits till. Även när mitt intresse för superhjälteblaskor var som störst är det närmaste jag kom att läsa Stålmannen, Stål-Långben.

Men, ärligt talat, sämsta superhjälten någonsin? Du behöver ju knappt öppna google för att hitta superhjältar från samma DC universum som suger skrattretande mycket mer!

"Chlorophyll Kid was born Ral Benem on the planet Mardru. As a young man, he accidentally fell into a tank of hydroponic serum which gave him the power to stimulate plant growth."

Chlorophyll Kid Wikipedia

Medlem

Angående spelutannonseringarna; kommer Rocksteady utannonsera ett nytt superhjälte spel? Varför viskas det om två superhjälte spel? Ingen har väl hört något från Warner Bros. Games Montréal (som utvecklade "Batman: Arkham Origins") på några år? Visst de kanske är de som håller på med spelet som utspelar sig i Harry Potter universumet men om inte så lägger jag mina slantar på att de har nävarna fulla med vad som än kommer härnäst i "Arkham" fotspåren

1
Skriv svar