Blizzard vill rensa upp i Twitch-chatten med ett nytt system

Robot
Blizzard vill rensa upp i Twitch-chatten med ett nytt system

Battlenet-kontot ska kopplas med Twitch.

#blizzard, #twitch


Medlem

Behöver de få in fler sponsorer så att de har råd med 100 nya servicemedarbetare för europa eller?

Medlem

Om man inte får vara en stygg pojke i twitch chat, vad ska man då besöka deras stream för?

Medlem

På större streams är chatten bara onödig.

Medlem

Det kommer alltid att finnas folk som blir stötta av vad folk skriver och säger.. Men då är det egentligen bara att blocka folk och bara skita i det.. Men det här system är ju endast till för att kontrollera vad folk inte får säga, och nu är ens battlenet konto på spel också.. Skoj skoj, blizzard gräver graven allt djupare och djupare. Det är ju inte så att man blir mer sugen på att kolla på matcherna när sådana här system sätts in.

Medlem

Kom och tänka på denna video som gjordes när de skaffade real id på forumen 😂

https://youtu.be/RNsyRa-fJXo


signatur

IDKFA

Avstängd

Kan någon berätta om detta mytomspunna företag vid namn Blizzard? Jag känner att det är något jag minns sedan många många år tillbaka... Hm.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av DAoG:

På större streams är chatten bara onödig.

På esport-turneringar kör jag alltid fullsceeen och tänker inte på chatten. För dom du säger, den är bara onödig det då det går för snabbt att se något ändå.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Så fort det blir ett par tusen tittare blir chatten helt oanvändbar, att man måste använda ett blizzardkonto gör troligen noll skillnad.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

chattens reaktioner är halva nöjet för mig när jag tittar på streams. Men sen tittar jag dock bara på kanaler med bra community och inte en massa småbarn.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av JanA:

chattens reaktioner är halva nöjet för mig när jag tittar på streams. Men sen tittar jag dock bara på kanaler med bra community och inte en massa småbarn.

I kanaler där det är 20 000+ personer, hinner du se något? Jag är för investerad i vad som händer på stream för att hinna med.

I mindre streams chattar jag mycket och gärna.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Tycker det är bra, just nu går det inte ens läsa twitch chaten på större steams.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Moderator | Testpilot
Skrivet av Grukk:

I kanaler där det är 20 000+ personer, hinner du se något? Jag är för investerad i vad som händer på stream för att hinna med.

I mindre streams chattar jag mycket och gärna.

Jodå man hinner se mycket. Helst när det är e-sports tävlingar då många faktiskt skriver samma saker när något händer. Ibland är det smiles, ibland är det OMG THAT WAS SO NICE när någon gjort ett snyggt HS i CSGO heller liknande.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Föga förvånande med tanke på hur de hanterat sin overwatch liga.

Inaktiv

Twitch community är en av de mest efterblivna jag sett. Kul om Blizzard lyckas hitta en lösning på det.

Skrivet av Dunder:

Så fort det blir ett par tusen tittare blir chatten helt oanvändbar

Antar att den där objektiviten bara gäller Fallout76


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Antar att den där objektiviten bara gäller Fallout76

Du får gärna ge ett exempel på hur chatten är användbar när meddelandena som skrivs försvinner på 0,2 sekunder.

Jag är väldigt intresserad!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Du får gärna ge ett exempel på hur chatten är användbar när meddelandena som skrivs försvinner på 0,2 sekunder.

Jag är väldigt intresserad!

Jag hinner läsa...
Men jag e väldigt intresserad av objektivt bevis på att den e totalt oanvändbar..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Nej, det gör du inte

Det hade inte blivit ett sådant fenomen i såna fall.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Nej, det gör du inte

Det hade inte blivit ett sådant fenomen i såna fall.

Så med andra ord. Objektiviteten gäller bara Fallout 76


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Så med andra ord. Objektiviteten gäller bara Fallout 76

Så med andra ord, du kunde inte ge något exempel.
Ge dig inte in i andras diskussioner om du inte har något att tillägga eller inget vettigt att säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Så med andra ord, du kunde inte ge något exempel.
Ge dig inte in i andras diskussioner om du inte har något att tillägga eller inget vettigt att säga.

Jag gav exempel, sa att jag kan läsa text där, vilket gör att den inte totalt oanvändbar...
det var du som missade att ge ett objektivt bevis för att den e totalt oanvändbar.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Jag gav exempel, sa att jag kan läsa text där, vilket gör att den inte totalt oanvändbar...
det var du som missade att ge ett objektivt bevis för att den e totalt oanvändbar.

Ja, du hittade på att du kan läsa hela meningar på under sekunden. Nu väntar jag bara på något som är sant också.

Det vore som sagt väldigt intressant!


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Ja, du hittade på att du kan läsa hela meningar på under sekunden. Nu väntar jag bara på något som är sant också.

Det vore som sagt väldigt intressant!

ser att du är objektivt felaktigt igen med att påstå att jag ljuger.. då där e fler i tråden som åxå säger att det går att läsa nåt.. Men antar att du inte kan visa nåt objektiv bevis för att det e helt oanvändbar och då gäller bara objektiviteten bara på fallout 76.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

ser att du är objektivt felaktigt igen med att påstå att jag ljuger.. då där e fler i tråden som åxå säger att det går att läsa nåt.. Men antar att du inte kan visa nåt objektiv bevis för att det e helt oanvändbar och då gäller bara objektiviteten bara på fallout 76.

Det har skrivits att man hinner se mycket, men du får gärna visa vem som skrivit att man hinner läsa mycket, än mindre fulla meningar.

Så innan du ger dig in i en diskussion, se till att ha något argument att komma med


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skrivet av Dunder:

Det har skrivits att man hinner se mycket, men du får gärna visa vem som skrivit att man hinner läsa mycket, än mindre fulla meningar.

Så innan du ger dig in i en diskussion, se till att ha något argument att komma med

att "se" OMG THAT WAS SO NICE är att läsa... så där försvann ditt argument.. väntar fortfarande på det objektiva beviset på att det e helt oanvändbart..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Bara att använda print screen, problem solved.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Ja, du hittade på att du kan läsa hela meningar på under sekunden. Nu väntar jag bara på något som är sant också.

Det vore som sagt väldigt intressant!

Många meddelanden är korta så man hinner läsa. Kikat LoL e-sport sedan begynnelsen och har knappt haft problem att läsa vad som står i de flesta fall. I vanlig ordning ligger mitt fokus på matchen men om jag väl tittar på chatten så jo, då hinner jag läsa.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Många meddelanden är korta så man hinner läsa. Kikat LoL e-sport sedan begynnelsen och har knappt haft problem att läsa vad som står i de flesta fall. I vanlig ordning ligger mitt fokus på matchen men om jag väl tittar på chatten så jo, då hinner jag läsa.

Okej....


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Dunder:

Ja? Du påstår ju att en annan användare hittar på men jag kan också läsa utan större problem, mycket på grund av vad jag skrev ovan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar