Recension – Ancestors: The Humankind Odyssey
Mannen bakom Assassin's Creed tar oss med på sin längsta historielektion hittills.
#ancestors-the-humankind-odyssey, #panache-digital-games
Blir nog ett köp. Gillar temat + att lite nytänkande uppskattas.
Känner samma. Kul när utvecklare testar något nytt.
Ba text som vanligt, Fredrik!
Tack alla! Och kan hålla med om att det kan vara klokt att vänta med köp. Dels dräps en del buggar, dels får man fler alternativ för format och klienter. Win-win.
Intressant! Bra recension!
Finns det achievements? Jag är en achievement-jägare (speciellt i spel utan något mål) och Epic-klienten har inte support för dessa. Men finns de i själva spelet?
Precis, Epic har ju ännu inte stöd för detta. I sig finns det inte achievements i spelet men jag skulle ändå påstå att de evolutionära framstegen är en slags achievements. De kan man dock inte se på förhand, så man vet ju inte riktigt vad man jagar (även om man kan räkna ut vissa), men nog väcker de ett "villa ha"-begär.
En Bamseponny av folket
Tack alla! Och kan hålla med om att det kan vara klokt att vänta med köp. Dels dräps en del buggar, dels får man fler alternativ för format och klienter. Win-win.
Precis, Epic har ju ännu inte stöd för detta. I sig finns det inte achievements i spelet men jag skulle ändå påstå att de evolutionära framstegen är en slags achievements. De kan man dock inte se på förhand, så man vet ju inte riktigt vad man jagar (även om man kan räkna ut vissa), men nog väcker de ett "villa ha"-begär.
Tack för svaret. Då blir det att vänta med ett köp för mig också. Tror att det är ett mycket dåligt beslut för affärerna att sälja sitt spel exklusivt via en klient som inte ens har de mest grundläggande funktionerna för spelarna. :/
Är konstigt nog riktigt taggad på detta spel!
Kanske påminner detta "no handholding" om barndomens lirande där man var tvungen att lista ut allting i spelen på egen hand. Mycket tack vare bristen på manualer och internet.
Vad vet jag, men blir nog ett dag 1 köp för min del.
Kul med lite annorlunda idéer inom spelbranchen iallafall!
Fått ganska kasst betyg överallt. Dels för att du måste spela om och om och om hela tiden. Dör du så får man börja om och lära sig allt på nytt igen och igen och igen... Nej tack
Som typ vilken "Roguelike" som helst idag då?
Fått ganska kasst betyg överallt. Dels för att du måste spela om och om och om hela tiden. Dör du så får man börja om och lära sig allt på nytt igen och igen och igen... Nej tack
Jag vet inte jag. Snittet just nu är 71 hos Opencritic. En del dåliga, en del bra. Skulle nog snarare säga att åsikterna går isär.
En Bamseponny av folket
"Ha alltid en unge på ryggen, det är de som tjänar spelets xp åt dig."
Spelet verkar intressant men saker som detta dödar verkligen intresset. "Här är en upplevelse som fokuserar på mänsklighetens ursprung - Men glöm inte att XP-optimera genom att bära ungar!"
Hur ska dom kunna lära sig och föra vidare om dom inte är med på resan så att säga. För mig låter det ganska självklart. Ungar lär sig när man följer vuxna och får vara med. Tycker det är konstigt hur det kan döda spelupplevelsen? Kanske hade kunnat balansera det där kanske, det kan jag kanske hålla med om.
Tack för svaret. Då blir det att vänta med ett köp för mig också. Tror att det är ett mycket dåligt beslut för affärerna att sälja sitt spel exklusivt via en klient som inte ens har de mest grundläggande funktionerna för spelarna. :/
Inte saken i sig, men ibland spoilar de story. Och när man är mitt i en emotionell cutscene osså dyker det upp en avhivment unlocked symbol? Nej tack.
Går säkert stänga av men inte sett var.
Inte letat så nogs heller iof
Köpte det för några dagar sedan, Älskar atmosfären i spelet och gameplay. Det enda jag stör mig på är att man måste göra allt minst två ggr för att låsa upp XP.
Det får en att känna sig tvungen att gå till ett vildsvin tex och hoppa undan två ggr. slå den med ett visst vapen två ggr, skapa ett spjut två ggr.. osv..
Då förlorar man själva äventyrskänslan och vissa grejer blir nästan ett tvång att köra för att maximera sin xp.