Gurra och Calle recensionsspelar Borderlands 3

Gnällkuk
Skrivet av Devan:

Står på framsidan att detta skall vara live, men det är ju bara voden sen förra gången ni streamade?

Fram med högafflarna och facklorna!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

så berätta vad är nytt? det är samma mekanik.samma grafik. samma humor. du sade gta. alla nya gta har nya system. detta ser rakt av ut som copy paste slap på nytt namn

Det är otroligt stor skillnad på grafiken, Det är ny mekanik, spelet är mer tredimensionellt nu när du kan klättra och glida, ny fysik med saker som går sönder när du skjuter dem.

Nya belöningssystem. Nytt Badass-rank system (Guardian Ranks). Mycket större variation på omgivningar och fiender.

Nytt game-mode = Dungeons. 3 nya svårighetsnivåer = Mayhem Mode med tvister på fiender och vapen med "Annoited Stats".

Men ja, är det en uppföljare på ett Borderlands 2? Ja. Är det fortfarande ett shoot'em up spel med RPG element Ja. Varför bryta ett vinnande koncept?

Redaktör
Skrivet av Devan:

Står på framsidan att detta skall vara live, men det är ju bara voden sen förra gången ni streamade?

Fixat. Med Calle som kompensation.

Skrivet av trickeh2k:

Fram med högafflarna och facklorna!

Iiiih!


signatur
Medlem

Gurra hamna under gräsklippan

Medlem

Felstavning i rubriken på första sidan.

"Recenerar" - skall nog vara "recenserar"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pyrox:

Felstavning i rubriken på första sidan.

"Recenerar" - skall nog vara "recenserar"

Tack!

I övrigt så är jag inte särskilt road av Borderlands 3. Combat känns för trälig.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack!

I övrigt så är jag inte särskilt road av Borderlands 3. Combat känns för trälig.

Jasså? Ska bli spännande att läsa hela recensionen om varför combat känns tråkigt.

Tycker personligen den är väldigt mycket bättre än Borderlands 2. Nu när fienderna faktiskt reagerar på att bli träffade av olika vapen.

Få saker ha varit så tillfredsställande som att glida fram med en shotgun och skjuta upp en fiende i luften och sedan dra iväg ett till skott medan de är i luften så båda benen flyger av.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rydell1986:

Jasså? Ska bli spännande att läsa hela recensionen om varför combat känns tråkigt.

Tycker personligen den är väldigt mycket bättre än Borderlands 2. Nu när fienderna faktiskt reagerar på att bli träffade av olika vapen.

Få saker ha varit så tillfredsställande som att glida fram med en shotgun och skjuta upp en fiende i luften och sedan dra iväg ett till skott medan de är i luften så båda benen flyger av.

Inte jag som recenserar, utan Gustav. Mitt största problem är nog att jag efter 3-4 timmar fortfarande inte hittat någon bössa jag verkligen gillar.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Inte jag som recenserar, utan Gustav. Mitt största problem är nog att jag efter 3-4 timmar fortfarande inte hittat någon bössa jag verkligen gillar.

Jag älskade verkligen Vladof pistoler de första timmarna med Alternative fire med double barrel.

Fienderna smälter. Problemet är att ammunitionen försvinner lika fort.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Rydell1986:

Jag älskade verkligen Vladof pistoler de första timmarna med Alternative fire med double barrel.

Fienderna smälter. Problemet är att ammunitionen försvinner lika fort.

Ja, det är ett annat problem: ammon tar slut så fort det är fler än fem fiender. Och inventoryt blir fullt.


signatur
Medlem

Får hoppas att Vladof Infinity gun återkommer i Borderlands 3, legendary pistolen vars ammo aldrig tar slut.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Inte jag som recenserar, utan Gustav. Mitt största problem är nog att jag efter 3-4 timmar fortfarande inte hittat någon bössa jag verkligen gillar.

En miljard bössor, men ingen som passar Calle.

Redaktör
Skrivet av Bennii:

En miljard bössor, men ingen som passar Calle.

Calle: ”En miljard, och de failade att toppa dubbelbrakaren från Doom 2...”


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Inte jag som recenserar, utan Gustav. Mitt största problem är nog att jag efter 3-4 timmar fortfarande inte hittat någon bössa jag verkligen gillar.

Psst. Testa "One Pump Chump". Hittas lite hemligt nere i tunnelbanan i Electra City. Hade galet roligt med den bössan läääänge.

Skrivet av matt76:

Får hoppas att Vladof Infinity gun återkommer i Borderlands 3, legendary pistolen vars ammo aldrig tar slut.

Fick den redan på lvl2! Den riktiga. Hänger på väggen i hytten nu tills en med vettig lvl kan farmas fram igen när allt skalar upp som det ska. edit: Sprejar man BL3-versionen ritar den oändlighetstecken på väggen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Psst. Testa "One Pump Chump". Hittas lite hemligt nere i tunnelbanan i Electra City. Hade galet roligt med den bössan läääänge.

Fick den redan på lvl2! Den riktiga. Hänger på väggen i hytten nu tills en med vettig lvl kan farmas fram igen när allt skalar upp som det ska. edit: Sprejar man BL3-versionen ritar den oändlighetstecken på väggen.

Ja den var magisk att använda. Kändes som en riktig elefantbössa!

Skägg.
10 Chambers

Drog upp en stor tråd kring spelet för vidare diskussion. https://www.fz.se/forum/trad/436513-stora-borderlands-3-trade...


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bennii:

En miljard bössor, men ingen som passar Calle.

Skrivet av Tomas Helenius:

Calle: ”En miljard, och de failade att toppa dubbelbrakaren från Doom 2...”

Att det ska vara så svårt!


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Calle: ”En miljard, och de failade att toppa dubbelbrakaren från Doom 2...”

Ska vara dubbelflåsen i quake då.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Drog upp en stor tråd kring spelet för vidare diskussion. https://www.fz.se/forum/trad/436513-stora-borderlands-3-trade...

Du råkade länka direkt till allmänt snack, men jag fixade


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar