Gearbox jobbar på Borderlands 3-patchar för att lösa prestandaproblem
Vill att Borderlands 3 ska bli "bästa möjliga spel".
#borderlands-3, #gearbox-software, #borderlands3
Att man inte kan göra ett stabilare spel på 7 år, som dessutom inte särskiljer sig sådär jättemycket från tidigare spel är bara pinsamt!
Förutom att det är en massive skillnad, Borderlands 2 var rätt plat med att Borderlands 3 så är väldigt mycket 3d assets i spelet.
Kan vara dax att dagens spelare ska börja inse att det inte lätt att göra spel samt få prestanda där man vill.
@aT1C: Må så vara, men det ursäktar inte att man släpper en ofärdig produkt efter alla dessa år. Nu är inte Gearbox ensamma om att göra det, men det börjar bli frustrerande för oss spelare att nästan alla stora spel är buggiga när de släpps.
På vilket sätt är de "ofärdigt" jag är rätt säker på du kan göra allt dom har lovat i spelet? (ett spel är aldrig 100% bugg fri)
Vad jag vill minas så har alla spel I all dessa år har haft "buggar" och problem. Det inte en direct en nyhet som har kommit med tiden. En sak som är säker att göra/skapa spel har blivit mycket svårare.
Det bästa jag skulle vilja see är om en studio släppte ut sin "known shippable lista" samt att see hur stor databas dom har över buggarna som inte är fixade och see kaoset av spel community hända där efter. (random tanke I skrivandes stund)
När spel släpps så uppstår det problem och buggar som ett företag har du inte den möjlighet att testa för och Jag kan garantera i dom först 24 timmar efter Borderlands 3 så har det spelat mer än vad deras studio har kunnat testa dom 7 år dom har jobbat på spelt. Det inte för att slå ner på Gearbox men man kommer aldrig att kunna hinna testa ett spel så mycket på ground av att det inte finns tillräckligt mycket personer eller test kits/automation eller smart AI för det.
Samt att "fix" performance för det 10,000 av olika kombinationer av windows hårdvara och drivrutiner samt program som folk har. (Vilken mardröm det måste va)
Förutom att det är en massive skillnad, Borderlands 2 var rätt plat med att Borderlands 3 så är väldigt mycket 3d assets i spelet.
Kan vara dax att dagens spelare ska börja inse att det inte lätt att göra spel samt få prestanda där man vill.
Jag har noll problem med stabilitet och prestanda, så är nog rätt varierat vad man har för hårdvara.
Har sett två non-breaking buggar än så länge:
- Glitchande grafik vid ett tillfälle som flimrade på ett ställe på kartan, inte sett det igen.
- Mina vapen hade fel ikoner på sig i inventoryt igår till och från, skölden såg ut som ett snipergevär. Inte varit med om förut
Så för min del är det absolut ingen fara på taket, spelet funkar bra. Att de kommer med patch som förbättrar prestandan är nice.
MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz
Har haft en crash, tre uppdrag som buggat under ca 35h speltid och absolut inga prestandaproblem att tala om. Däremot har jag sett en del gameplay från konsol och jag hade aldrig klarat av att spela mer än 30 min. Det presterar ju som skit och tankar ned till under 30 fps i strider.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Har haft en crash, tre uppdrag som buggat under ca 35h speltid och absolut inga prestandaproblem att tala om. Däremot har jag sett en del gameplay från konsol och jag hade aldrig klarat av att spela mer än 30 min. Det presterar ju som skit och tankar ned till under 30 fps i strider.
Solo på ps4pro är inga problem alls. Tyvärr är det däremot rätt laggigt när man spelar co-op vilket suger.
Solo på ps4pro är inga problem alls. Tyvärr är det däremot rätt laggigt när man spelar co-op vilket suger.
Ja, hörde att den var än värre med fler spelare. Nu har jag inte spelat det själv, men jag hade absolut inte tyckt att hopp mellan 50-60 hade varit "inga problem alls" (borträknat från bilåkandet som tydligen ska vara ännu värre, men det är en sån liten del av spelet ändå). Eller, jag antar att du kör på performance mode åtminstone. 4K verkade ju knappast bättre, hur man nu skulle vilja ha 30 i ett fps, men att då tappa även där med svajig bildfrekvens när den redan är så låg gör ju att du har två lägen, där inget är en vidare trevlig upplevelse.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Ja, hörde att den var än värre med fler spelare. Nu har jag inte spelat det själv, men jag hade absolut inte tyckt att hopp mellan 50-60 hade varit "inga problem alls" (borträknat från bilåkandet som tydligen ska vara ännu värre, men det är en sån liten del av spelet ändå). Eller, jag antar att du kör på performance mode åtminstone. 4K verkade ju knappast bättre, hur man nu skulle vilja ha 30 i ett fps, men att då tappa även där med svajig bildfrekvens när den redan är så låg gör ju att du har två lägen, där inget är en vidare trevlig upplevelse.
PS4an är låst till 30 fps och ps4pro med performance alternativ kan ibland nå upp till 50-60. Men jag kan inte påstå att FPS droppar något i större fighter eller explosioner på min ps4 pro det är inte märkbart för mina ögon så. Dock kan jag inte svara för hur andra har upplevt det.
Men ja som du säger så är väljer "Graphics" så var det väldigt noterbart med låg fps kan nog inte ens säga att de var över 30, för det var knappt spelbart. så ja den patch för att åtgärda detta behövs.
PS4an är låst till 30 fps och ps4pro med performance alternativ kan ibland nå upp till 50-60. Men jag kan inte påstå att FPS droppar något i större fighter eller explosioner på min ps4 pro det är inte märkbart för mina ögon så. Dock kan jag inte svara för hur andra har upplevt det.
Men ja som du säger så är väljer "Graphics" så var det väldigt noterbart med låg fps kan nog inte ens säga att de var över 30, för det var knappt spelbart. så ja den patch för att åtgärda detta behövs.
ett tapp på 10fps när man bara har 60fps är för mycket för min egen del för att det inte ska märkas av och störa, men det är ju olika hur mycket man störs av sådant. det mest udda verkade vara 4k-läget där de tydligen har vassare grafik på ps4 pro vilket gör att det går som skit, medans det är mer eller mindre perfekt 30fps enligt digital foundry.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2