Bungie tecknar avtal med Activision

Medlem

lolcats
Nu kmr microsoft skita på sig? halo var ju deras grejj trodde jag.
Oh well Bungie kmr nog hålla igång i 5 år till innan activision dödat dem.

Okej aja hoppas dem håller sig oberoende o inte låter Activis. strula till deras bussines för hårt.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Snacka om att sälja sin själ till djävulen.

Som att Bungie har haft en själ...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Inte för att Bungie kommer göra mer Halo spel.
Men ändå.....

http://i677.photobucket.com/albums/vv138/Kairouseki/1234931504682.jpg


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Respawn Entertainment 2


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Microsoft... lol!

Ni gjorde bort er när ni gav bort Bungie, och INTE behöll Halo titeln. Tråkigt att Activision får rättigheterna nu, de är ju så tråkiga och beter sig fult - inte för att M$ är bättre men...

Skrivet av Hipshot:

Respawn Entertainment 2


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

sista gången jag köpte ett bungie spel då....


signatur

God is dead

Medlem

Bend over plz Bungie.. det här kommer inte göra ont..jag (activision) lovar


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Hå åh åh. Ut med Call of Duty och in med Halo. *win*


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

PR-Trick.

Microsoft och Bungie hör ihop!

Medlem

OMFG... (vad hände med IW när det släppte en storsäljare)
Grattis till er som har PS3 ni får HALO serien (pga. giriga activision)


signatur

*spolier* årets spel 2011 = Guild Wars 2!!!

Medlem

fattar inte heller detta Bungie kan ju inte vara så jävla, insöade att de inte sett vad som hänt med alla studios Avtivision köpt upp de har ju lagt ner alla.
Eler har de rökt så mycke braja att de i sitt tillstånd där alla bestämmande varit så höga att de inte visste vad de gjorde, för vem fan vill ha med activision att göra, seriöst är de efterbliven på Bunige eller, men men villd e bli begravd som IW så varsågod det är ju deras dödsdom

Medlem
Skrivet av Maistro:

OMFG... (vad hände med IW när det släppte en storsäljare)
Grattis till er som har PS3 ni får HALO serien (pga. giriga activision)

Halo serien kommer inte till PS3 (vilket inte gör mig något, dötrist spel). Det är Bungie: s nya spel serie som kommer att komma till PS3 och andra plattformar. Frågan är om det är ett helt nytt IP eller om de ska göra en remake på Marathon!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av Maistro:

OMFG... (vad hände med IW när det släppte en storsäljare)
Grattis till er som har PS3 ni får HALO serien (pga. giriga activision)

Halo serien kommer inte till PS3 (vilket inte gör mig något, dötrist spel).

Skönt att Halo säljer ut alla spel med hästlängder!
Så jävla skönt att se att Halo : Reach Legendery Edition snart ligger högst upp på bokningstoppen ett halvår innan släppet.

Medlem

För att säga det en gång till.

Bungie kommer INTE göra Halo spel. Halo märket ägs utav Microsoft. Så det finns ingen chans att Halo kan också exploateras utav Activision. Bungie verkar också försäkra om att de kommer fortsätta support för Halo: Reach när det släpps.

http://www.destructoid.com/bungie-committed-to-halo-reach-sup...


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRES:

Halo of Duty: Crap in ReachWarfare *milkmilk*

lol!


signatur

where are you going to stand the buss wit the high benzin+

Medlem

Troligen ett spel med vatten iaf.
Bungie snackade om att de skulle putsa på en ny motor som skulle satsa hyfsat hårt på att erbjuda snyggt vatten med realistisk fysik (återstår att se). Till dess annat visas får man utgå från att Bungie sålt sig till Activision, de gör ett bra spel i nästa serie och resten mjölkas till Bungie ger upp (respawn again entertainement föds).

Medlem
Skrivet av ASUSEN8800GTS:

fattar inte heller detta Bungie kan ju inte vara så jävla, insöade att de inte sett vad som hänt med alla studios Avtivision köpt upp de har ju lagt ner alla.
Eler har de rökt så mycke braja att de i sitt tillstånd där alla bestämmande varit så höga att de inte visste vad de gjorde, för vem fan vill ha med activision att göra, seriöst är de efterbliven på Bunige eller, men men villd e bli begravd som IW så varsågod det är ju deras dödsdom

Haha, tror du verkligen att Bungie går blint in i ett sånt här avtal? Activision erbjöd troligtvis bäst tjänster bland distributörsjättarna, Bungie ges större friheter än de hade hos Microsoft, och får äga sina egna IP:n. Vad mer kan begäras av en distributör? Uppenbarligen dög det till Blizzard också som överger projekt hit och dit.

Medlem

Infinity Ward fick troligen en dålig deal pga de var i desperat behov av utgivare inför deras första släpp Call of Duty.
Jag tror knappast Bungie hade samma förhandlingsläge när de gick in till det stora runda bordet.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Medlem

Hahaha, jag skrattade gott åt den här nyheten! Vilket fail, båda företagen gör ju skräpspel så vad kan dom göra tillsammans? Ett jättedåligt spel troligtsvis Varken halo eller mw2 eller något som dom gjort är av värde. Haha, så kan det vara ibland, får se vad dom slänger ut för skräp sen

12
Skriv svar