GTA 5 slog säljrekord - trots att det gavs bort gratis

Robot
GTA 5 slog säljrekord - trots att det gavs bort gratis

Take-Two fortsätter att håva in storkovan på biltjuvar.

#epic-game-store, #gta-online, #gta-v, #take-two


Medlem

Snälla gud o Jesus. Kliv in här o ta ner detta antika spel på jorden. R* måste släppa ett nytt GTA spel o inte leva på gamla meriter.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Heeeelt galet vad spelet säljer!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Snälla gud o Jesus. Kliv in här o ta ner detta antika spel på jorden. R* måste släppa ett nytt GTA spel.

Gissar på MINST två år till. Dom vill ha många Ps5 och xboxsx ute på marknaden innan dom släpper ett nytt GTA.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Gissar på MINST två år till. Dom vill ha många Ps5 och xboxsx ute på marknaden innan dom släpper ett nytt GTA.

Jo jag tror också det men det är fan skandal att då PlayStation 4 och Xbox ONE inte fick ett nytt GTA spel utan en remaster från PS3/X360 eran. Galet...

Om nu inte nästa GTA spel även släpps till denna generation också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Ja varför göra en uppföljare när den nuvarande säljer så bra? En del har ju till och med köpt spelet flera gånger.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo jag tror också det men det är fan skandal att då PlayStation 4 och Xbox ONE inte fick ett nytt GTA spel utan en remaster från PS3/X360 eran. Galet...

Om nu inte nästa GTA spel även släpps till denna generation också.

Hey, at least you aint entitled much....

Medlem

dom tjänar enormt på shark cards.

Medlem
Skrivet av conthox:

Ja varför göra en uppföljare när den nuvarande säljer så bra? En del har ju till och med köpt spelet flera gånger.

Varför göra uppföljare när man kan tjäna storkovan på mikrotransaktioner.

Medlem

Jag norpade det gratis, men har inte ens installerat det ännu.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Varför göra uppföljare när man kan tjäna storkovan på mikrotransaktioner.

Ja det också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Piratade det till xbox 360
Köpte det till Ps3
Köpte det till Ps4
Köpte det till PC
Hade hoppats på Story DLC. Pallar inte alla muppar online tyvärr.

FM-guru
F.d. Sisyr

Fan, borde inte alla intresserade ha köpt spelet snart?

Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Snälla gud o Jesus. Kliv in här o ta ner detta antika spel på jorden. R* måste släppa ett nytt GTA spel o inte leva på gamla meriter.

Varför göra nytt när det gamla fortfarande säljer bra? Dessutom tar det åratal mellan Rockstars spel ändå.

Medlem

Fattar inte, måste vara riktigt många fuskare som köper om spelet efter att de blivit bannad.
Det är ju folk som tjänar riktiga pengar på att fuska till sig pengar åt andra etc.

Medlem

japp, det fuskas utav helvete i gta online. varje gång jag är inne, varje server, så är det minst en. bla som har oändligt med stålar som dom delar ut för att förstöra för andra då även dessa blir straffade och får köpa spelet på nytt. och alltid minst en som är lvl 1000-5000 men att komma nånstans kräver att man lirar heltid ostört, därför tjänar dom brutalt på transaktioner som snabbar upp inkomsten i onlinedelen. jävla bra spel ändå dock, välförtjänta pengar som jag hoppas som använder sig duktigt av när dom gör gta 6!


signatur

//monster

Medlem

@CARTMAN: Varför måste de släppa ett nytt GTA? För att du vill det?

Skärp dig.

Medlem

Det släpptes april 2015, inte 2014.
Gta V kom till 360/PS3 hösten 2013,
Sedan till Xbox One och PS4 hösten 2014.
April 2015 kom det till pc

Medlem

Jag har köpt både GTA4 och GTA5 flera gånger till pc.
Fysiskt, och digitalt på Steam.
Det bara blev så.


signatur

autograph

Medlem

Det är ju helt ospelbart online, fattar inte..

Medlem
Skrivet av Sillgam:

@CARTMAN: Varför måste de släppa ett nytt GTA? För att du vill det?

Skärp dig.

Vadå skärp dig? Jag och väldigt, väldigt många gamers vill ha ett nytt GTA spel. Vad var det för kommentar.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av Sisyr:

Fan, borde inte alla intresserade ha köpt spelet snart?

Efter att ha varit ute i mer än sex år, kommer det en ny generation gamers som aldrig har testat det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vadå skärp dig? Jag och väldigt, väldigt många gamers vill ha ett nytt GTA spel. Vad var det för kommentar.

Du sa att rockstar måste göra ett nytt GTA utan att förklara varför. Uppenbarligen går det fortsatt bra för gta 5, så varför måste de göra ett nytt? Att du vill spela gta 6 är inget argument.

För övrigt så vet vi ju alla att det kommer någon gång så det är ju bara att vänta. Så komplicerat är det inte.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du sa att rockstar måste göra ett nytt GTA utan att förklara varför. Uppenbarligen går det fortsatt bra för gta 5, så varför måste de göra ett nytt? Att du vill spela gta 6 är inget argument.

För övrigt så vet vi ju alla att det kommer någon gång så det är ju bara att vänta. Så komplicerat är det inte.

Men herre gud mannen. Har du haft en rutten dag eller. Jag försöker bara kommentera att jag så otroligt gärna vill ha ett nytt GTA. Jag behöver ett nytt spel i serien. R* är så klart inte tvungna att göra det. Ursäkta ers majestät för att jag använde ordet "måste".


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av jehuty:

Gissar på MINST två år till. Dom vill ha många Ps5 och xboxsx ute på marknaden innan dom släpper ett nytt GTA.

Du menar innan de släpper GTA V igen fast på ny konsol!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av Ankh:

Du menar innan de släpper GTA V igen fast på ny konsol!

Redan bekräftat att vi får GTA 5 till next gen 2021 så det är mindre än två år. Vi ska känna oss lyckligt lottade.

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Det är ju helt ospelbart online, fattar inte..

Håller med, gav det ett ärligt försök med flera polare. En Heist på 20 min kan ta 45min att komma igång med. Att ansluta till andra spelar tar minuter. Desync, lagg, fuskare, griefers, buggiga uppdrag. Inte vad man förväntar sig från ett av de största som finns ute.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Håller med, gav det ett ärligt försök med flera polare. En Heist på 20 min kan ta 45min att komma igång med. Att ansluta till andra spelar tar minuter. Desync, lagg, fuskare, griefers, buggiga uppdrag. Inte vad man förväntar sig från ett av de största som finns ute.

Exakt så, helt ofattbart. Singleplayern var ju topnotch dock.

Medlem

Något bättre på konsol där man slipper majoriteten fuskare, så här är ett typexempel på varför crossplay inte alltid är något jag saknar. Men att sikta med joypad är inte min grej.

Säga vad man vill, single-playerdelen håller fortfarande, men spelet är ju så stort och innehållsrikt att det verkligen hade funnits pengar att tjäna även på gamla hederliga DLC som Gay Tony. Tennisen är bättre än många riktiga tennis-spel, golfandet rätt ok osv. Det är jäkligt mycket innehåll jämfört med t.ex. GTA4 + DLC. Tydligen ska de kasta in "lite extra" i single player-delen till nästa generation för att locka folk att köpa en gång till.

Att lägga "DLC" i online-delen så man måste stå ut med...övriga... är aldrig detsamma, stänger ute en hel bunte människor som aldrig, inte under några villkor som helst, skulle "spela pvp" (även om det går rätt bra att undvika det). Vad glad man ändå blev när de sa att GT skulle komma till Online, och vad besviken man sedan blev på vad det var. Men jag gillar ändå stunt tracks och "Tron GTA" online i små doser. Jämfört med UBIs gratislir håller de fortfarande.

12
Skriv svar