Xbox Series X mest spännande hårdvara på Gamescom

Robot
Xbox Series X mest spännande hårdvara på Gamescom
Medlem

Jag förstår inte poängen med dessa nomineringar, spelen är ju inte ens färdiga?

Hårdvaran kan jag förstå då den mer eller mindre är färdig (som jag har förstått). Inte heller helt oväntat med cyberpunk, jag hoppas det lever upp till hypen. Ser fram mot det


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

2/3 nominerade var Microsoft/Xbox produkter. Hmmm. Ja.... Pja.... Inte så oväntat. Alla har ju varit ute i olika publikationer.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Xboxen slogs mot Intellivision Amico-konsolen och molntjänsten Xcloud

Vilket jäkla skämt... grattis?

Medlem

Förstår att Microsoft/Sony/Nintendo gillar att skapa bubblor där de låtsas som att de inte känner till andra konsoler än sin egen men vill man göra sitt köpta pris mer trovärdigt kan det vara bra att nämna konkurrensen som nominerad.

Att spel som inte ens gått guld sedan vinner pris efter pris gör det bara mer genomskinligt att detta bara är ett marknadsföringsevent där allt är till salu.

KoP
Medlem

Finns det ens en marknad för Intellivision Amico? Har svårt att se att den skulle bli en storsäljare. 🤔

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av KoP:

Finns det ens en marknad för Intellivision Amico? Har svårt att se att den skulle bli en storsäljare. 🤔

Det är nog en fråga de flesta ställer sig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Skrivet av KoP:

Finns det ens en marknad för Intellivision Amico? Har svårt att se att den skulle bli en storsäljare. 🤔

Originalet hade hemska kontroller. Hemska. Den där runda styrplattan saknade precision, och ett siffertangentbord med okänsliga fjädrande knappar. Så minns mina barnfingrar den i alla fall.


signatur
Medlem
Skrivet av magma:

Jag förstår inte poängen med dessa nomineringar, spelen är ju inte ens färdiga?

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns det ens en marknad för Intellivision Amico? Har svårt att se att den skulle bli en storsäljare. 🤔

Skrivet av Ruffles:

Det är nog en fråga de flesta ställer sig.

Amicon är den enda kommande konsollen jag har förbeställt


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

KoP
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Originalet hade hemska kontroller. Hemska. Den där runda styrplattan saknade precision, och ett siffertangentbord med okänsliga fjädrande knappar. Så minns mina barnfingrar den i alla fall.

Mjo, dom hemska kontrollerna är nog det man drar sig till minnes. Har iofs bara spelat på en Intellivison 1 eller 2 gånger då grannen i kvarteret hade en. Dom nya kontrollerna är ju säkerligen en förbättring men dom ser ändå ut att vara för okonventionella för att kunna vara bekväma att spela med. Tanken är väl att det ska släppas både originalspel och remasters/remakes av gamla spel?

Redaktör

@KoP: Vi var ett gäng med olika spelmaskiner när jag var ung, så de första åren blev det Atari 2600, Philips G7000 och Intellivision. Märkligt nog minns jag kontrollerna till alla tre väldigt väl: Atarin hade mjuk spak som man var rädd skulle paja (vilket den gjorde: nån mekanik i den var av plast), G7000 hade pinnsmal, obekväm styrspak och Intellivision var vad den var.

Kontrollen kan ju vara ett rejält ok för Intellivision Amico, men förhoppningsvis inte. Den ser lite innovativ och intressant ut. Men svår marknad.


signatur
1
Skriv svar